Gå til innhold

Er Nokian Hakkapelita Q gode dekk?


Pesos
 Share

Anbefalte innlegg

Leste på en side at dekkprodusentene bløffer om at dekk er ferskvare,etter en test viste det seg at det var ingen forskjell på 5 år gamle dekk i forhold til nye,de prøvde også (nye) 19 år gamle piggdekk som var like gode.

det er vel vesentlig større forskjell på pigg og piggfritt i denne testen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på en side at dekkprodusentene bløffer om at dekk er ferskvare,etter en test viste det seg at det var ingen forskjell på 5 år gamle dekk i forhold til nye,de prøvde også (nye) 19 år gamle piggdekk som var like gode.

det der tviler jeg på.

tenk på hvor mye dekkene har blitt utviklet på 19 år.

at dekker er ferskvare, gjelder spesiellt piggfritt, da dekkene fungerer best når de er myke (les: nye). forskjellen er kanskje ikke så stor på piggdekk, men forskjell tror jeg nok det er.

men at det er mye bløffing i dekkbransjen kan jeg være enig i.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekk er ferskvare uten tvil....

noen som husker gamle bridgestone blizzak fra 2001 eller noe sånt?

da jeg satte de på sesong 2 så trodde jeg at det var underkjøling og klink is,men det var bare våt asfalt :lol:8)

DET var drittdekk det,men var sinnsykt bra første sesongen.de nye utgavene er mye bedre da heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkapelita Q er elendige dekk! Bra på snø og is så lenge det er bra mønster i dem, men hvor ofte har vi det i dette landet? Vi har for det meste våt asfalt og det er på det underlaget dette dekket kommer dårligst ut i alle tester. "direkte farlig på våt asfalt" har jeg også lest en plass. Skal ikke mye til før dem begynner å skli, men de er lette å ta inn igjen når sladden først kommer, det skal dem ha...heeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekktestene er ikke verd mer en papiret de er skrevet på. De er ingenting å se på når dere skal handle dekk. Så lenge dere kjøper av de mest kjente merkene som Michelin, Nokian, Bridgestone, Conti osv så får dere gode dekk.

I en test kan et dekk ligge på topp, i en annen kan de ligge i bunn. (Michelin X-Ice North, på topp i Motor på bunn i Bil)

Det samme bladet kan teste to dekk som det ikke har vært forandring på mønsteret på. Og et år er det ene best, det neste året det andre.

Conti ble tatt for juks i dekktest i fjor. Noe det sto om i både Auto Motor Sport, og det svense Aftonbladet. Motor har selvfølgelig ikke gjort noe stort utav det siden de og Conti går hånd i hånd.

Men det bladet er forøvrig en stor vits samme hva det gjelder, halvparten av leserne hater sikkert bil :roll:

Når det gjelder Hakka Q så er det helt riktig at de er elendig på våt asfalt. Men på andre forhold er de helt greie.

Jeg kjører på Hakka RSi selv, de og er relativt dårlige på vått, selv om de skal ha blitt forbedret en del i forhold til Hakka Q.

Et piggfrittdekk som overasket meg på våta var faktisk Michelin Maxi Ice. Det fungerte meget bra. Men hvordan X-ice som er det nye mønsteret til Michelin fungerer i forhold, har jeg ikke prøvd enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt halvveis OT (sorry Pesos!):

Hvordan er dekket Dunlop SP 9000? Har disse på 18" felgene mine. 235/40-18 dim.

Har ikke prøvd det selv. Men etter hva jeg har hørt så er det et meget bra dekk. Og i følge prislistene på jobben jævla dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...