Gå til innhold

NRK slakter markedsføringen av BMW

BalleKnalle
 Share

Anbefalte innlegg

Hva med å faktisk høre det aktuelle radioprogrammet før man begynner å gnåle om hva som ble sagt? :roll:

De gjør ikke noe annet enn å sette fokus på det etiske aspektet ved ulike typer markedsføring. Det er heller ikke NRK som prater, men ulike gjester som ytrer sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde hvert morsomt og få vite, grunlaget for at han skriver at 5 serie er overrepresentert i uykker.

Mener at det er mye dyrere og forsikre en 3 serie enn en 5 serie.

Jeg betalte ca 10 laken for min 89. 325. Og betaler nå 4300 for min 98. 528.

Dette er under like vilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke noe etisk aspekt her. det er chaufferen selv som trykker på gasspedalen.. And that's fucking that

Hø?

Alle typer markedsføring har et etisk aspekt.

Hva om en bil ble markedsført som "Knuser alt annet i trafikken!" ?

Hummer H1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må da være slik at folk klarer å ta litt vare på seg selv og bruke hodet uten å ha sensurere alt hele tiden....det er ikke barte pga en reklame at folk løper og kjøper en splitter ny BMW for å å kjøre seg til døde..

Om noen reklamerte med "Knuser alt annet i trafikken!" vil dette selvsagt ansees som en metafor.. så jeg tror uansett ikke det ville hatt noen negativ effekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å faktisk høre det aktuelle radioprogrammet før man begynner å gnåle om hva som ble sagt? :roll:

De gjør ikke noe annet enn å sette fokus på det etiske aspektet ved ulike typer markedsføring. Det er heller ikke NRK som prater, men ulike gjester som ytrer sin mening.

Et viktig poeng midt i kampens hete... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du har fagfolk som passer på da 8)

Hehe.. ikke sant.. ;-)

[root@velocity root]# hwclock

Tue 22 Nov 2005 05:21:01 PM CET 0.449777 seconds

[root@velocity root]# date

Tue Nov 22 16:19:50 CET 2005

[root@velocity root]# hwclock --systohc

[root@velocity root]# hwclock

Tue 22 Nov 2005 04:20:01 PM CET 0.953049 seconds

Nå skal det være rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er vel liten tvil om at BMW markedsfører seg som eit merke som skal apellere til føraren/kjøparen og då serdeles menn som framleis er gutter i rett alder! Forstod godt kva dei meinte eg i det programmet..... at det skal vere begrensningar på korleis ein markedsfører kan og vere, men eg føler ikkje at BMW har kryssa nokon linje her....

At journalistane går bananas bak rattet i ein BMW er vel sikkert det same som får 90% av kjøparane til å handle og....

Trur at BMW, Porsche og Alfa Romeo har dei førarane som er mest oppteken av korleis sjølve bilen oppfører seg som eit køyreredskap! Dessverre gjer vel og dette til at det ikkje vert positivt for skaldestatistikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...