Bimmerlars Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Kjøp diesel! Du vil elske lyden!/momentet/forbruk. Det er som om dem aldri stopper å dra. Husk automat. dieselvarmer har det også, så det blir kjempefort varmt i bilen.Lykke til! Lyden av en diesel slår aldri lyden av en bensinmotor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Det er mange gode grunner til å kjøpe en moderne dieselbil, men lydbildet er bestemt ikke en av dem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Egentlig endel enig, men ikke helt. Inni bilen er lyden av en treliter diesel Faktisk kjempebra. Vanlig kjøring=ingen diesellyd. Gi på og en skjønner hva BMW mener når de sier at "530d, dieselbil full av BMW" Dette er jo forbanna subjektivt, men gi halv gass og den maktutfoldelse og bestemthet i lyden og draget, skal du ha MYE bensinmotor med MYE turtall for å erstatte. Så var det dette med økonomi. Det koster så behagelig mye mindre å ha det artig med diesel. I tillegg er det artig å kjøre opp lange bakker med slike antiBMW-folk som må henge på støtfangeren med hvite knoker rundt rattet som er forbanna/misunnelig, for så å blåse dem skikkelig. Slike øvelser gjør faktisk diesel vesentlig hurtigere, enn bensin. Det er ikke for ingenting at folk begynner å gå over til diesel i hopetall. http://www.dinside.no/php/art.php?id=4198 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Har alldrig hatt spesielle vansker med og riste av meg fremmedfolk, med mine bensin biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2005 Skjønner på en måte folk som kjøper helt nye diesel biler, det har jo vært en helt egen high tech utvikling på dieselfronten de senere år! De nye dieselmotorene er på ingen måte lik de gamle... man husker f.eks de gamle E30 324 diesel, med kanskje 70hk på en godværsdag ...og 175Nm!!! på en 2,4 liters dieselmotor... I dag er en dieselmotor på den størrelsen nærmere sinnsyk!...effekten er blitt et lysår høyere og et dreiemoment som hører hjemme i en svær lastebil! Og lyden er jo heller ikke som før, en sånn motor i dag høres jo knapt. Men jeg er enig i at det er lite som slår den fine lyden i bensin bilene. Spesielt de sekssylindrede modellene! Jeg for min del heller mer mot det å kjøpe en bensin, da en bensinmotor på min. 2,5 liter i 5 serien. Jeg synes disse sekserne er noe med det fineste med BMW Diesel fyller jeg på traktoren hjemme hos pappa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 Ok...prøver her og Jeg har funnet meg en meget pen E39 523iA, 2000 mod. Orientblau Metallic. Denne har ekstremt mye utstyr, og er litt av et prakteksemplar! Bilen har såkalt Buisness Package og Exclusive Package... Hva inngår i disse pakkene lurer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 har hatt 520, 528ia og nå 535ia alle E-39 og har vært kjempefornøyd med de alle 3! Bmw leverer kvalitet og derfor blir det BMW igjen neste gang også!men ikke diesel! har fobi mot det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 har hatt 520ia 97 modell 150hk flott turbil og rimelig på bensin og forsikring,har nå 528ia,den bruker mer bensin og er litt dyrere å forsikre men jeg er kjempefornøyd,ikke tenk så mye på motorstørrelse,finn heller en velholdt bil,jeg går gjerne tilbake til 520 hvis jeg skulle vrake den jeg har fordi når det kommer til stykket så er det mer en nok med 150-170 hk til norske forhold.Tok en rask tur til sverige her om dagen 60 mil tur retur og var like uthvilt som når jeg dro.Kjørte samme tur med en ny mondeo nå før jul og var skikkelig sliten når jeg kom hjem.Kommer aldri til å kjøpe manuellt gir igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feldwebel Jensen Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 øyvind: excecutive pakke som jeg tror du mener er xenon, hvite blinkers og edeltre vavona pluss jeg tror det er business CD i excecutive pakka. Business pakke er tlf og noe mere jeg ikke husker. Jeg kjører 523iA nå, og jeg kan ikke tenke meg noen mere perfekt bil. Alt stemmer og 2,5-litern passer perfekt med Steptronic-kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 jeg tror folk er på forumet lever i uvisshet ang Diesel.. Motoren i bilen min er så Milevis langt unna 2,2 litern jeg hadde E39'en... det blir som en strikkmotor i forhold til Mektige 500 nm... Syns de som virkelig hater Dieselmotorer så mye skal sette seg i en flunkende ny 535d og la seg forføre. Om man etter det ikke er betatt av Diesel så blir man aldri det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feldwebel Jensen Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Håkon: jeg hører stadig folk som har sterke meninger om at diesel er dårlig, men det er ingen av de som har prøvd en ny BMW diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Bra at noen har skjønt det, da! Til og med min E39 530d har et brutalt dreiemoment. 285Nm fra 1000! o/min. 410 Nm fra 1750-3000 o/min. Hvor mye dreiemoment har en 528i? Bensin uten turbo, regn ca 100Nm pr. liter volum. Hestekrefter har lite å si for moment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 535d er jo bare BRUTAL da! kunne VELDIG gjerne hatt en nyere dieselbil jeg ja uten noe som helst problem! rå kjørekraft. men skal man ha en bensin E39 som det er snakk om her så hvorfor ikke skille seg ut med noe som ingen andre til lands har? http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=860414 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 jeg tror folk er på forumet lever i uvisshet ang Diesel.. Motoren i bilen min er så Milevis langt unna 2,2 litern jeg hadde E39'en... det blir som en strikkmotor i forhold til Mektige 500 nm... Syns de som virkelig hater Dieselmotorer så mye skal sette seg i en flunkende ny 535d og la seg forføre. Om man etter det ikke er betatt av Diesel så blir man aldri det. Er ikke så mange som har råd til en ny 535d Turbolader man en 3,5 liters bensinmotor så går nok den fælt også Diesel har dreimoment så det drar bra i så vell 50 som 150, men det er jo ikke no aks... Testa en ny audi a6 med 180 diesel hester, sikkert drøssevis av Nm. Ble skuffa som f*** over aksen, dro jo ikke no i det hele tatt... men dra campingvogn er den nok bra på Skal det akse må man ha hk til å følge opp alle Nm'a. Også er registeret så kort... Bare girer hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=4198 Les og bli opplyst. "528 Her er effekten 193 hk, og den har dermed så vidt høyere effekt enn 530D, men dreiemomentet er 280 Nm – fortsatt betydelig lavere enn i 530D. Akselerasjonen fra stillestående er kjappere enn 530D, som blir slått med 0,5 sek. Men ved akselerasjon i fart blir 528 for statist å regne. Fra 80 – 120 km/t bruker 528 10,9 sek, mens 530 bruker 9,1 sek. (Tall for Steptronic gearkasse)" "535 Dermed må vi opp på nivå med 535 for å finne en bil med tilsvarende ytelser, denne bilen kan skilte med 235 hk og et dreiemoment på 345 Nm. Akselerasjon fra 0 – 100 km/t koster unna på 6,9 sekunder, men i øvelsen 80 – 120 km/t må selv 535 se seg slått av 530D med 0,9 sekunder!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå