Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 250
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fy faen...har vært ute å kjørt en tur nå, fytti hel..... ingen veier er måka, ligger 20cm snø i veibanen, egentlig ganske stor vei, men bare ett kjøre spor...helt sykt.

Har ett bilde av bilen, var ute i maks 20 min eller noe, bilen stod i garasjen før jeg startet...helt syk, er ikke bmw da..men men, er fatterns:P

bilde:

dsc00348ldjnf3jo.jpg

Skrevet
Hmmm...jeg kommer ikke inn i bilen fordi den bekledd med et nesten 1 cm tykt islag...ikke bare bilen, men hele Danmark er bekledd med et tykt islag. Det er livsfarlig å kjøre bil nå og politiet fraråder da også folk fra å kjøre bil under de nåværende omstendigheter... :shock:

Tar bilder litt senere når det blir lyst ute...

Is2.jpg

Is1.jpg

Is3.jpg

huff..så ikke noe særlig godt ut til bilen det der.. defa eller motorvarmer er vel tingen når det er så jævlig som det der

Skrevet
Hmmm...jeg kommer ikke inn i bilen fordi den bekledd med et nesten 1 cm tykt islag...ikke bare bilen, men hele Danmark er bekledd med et tykt islag. Det er livsfarlig å kjøre bil nå og politiet fraråder da også folk fra å kjøre bil under de nåværende omstendigheter... :shock:

Tar bilder litt senere når det blir lyst ute...

Is2.jpg

Is1.jpg

Is3.jpg

Det ser ille ut E9, men ikke så ille som dette...

ice_car.jpg

Skrevet

huff..så ikke noe særlig godt ut til bilen det der.. defa eller motorvarmer er vel tingen når det er så jævlig som det der

Jeg har hatt tanken, men vinteren er ikke så lang her i Danmark...om 4-5 uker er det vår og 10-15 varmegrader igjen... :D

Skrevet

Det er jo bare helt vilt her nå. Er ikke vant med slikt jeg. Antar vi har 70-80 cm på det jevne, så brøytekantene begynner å bli seriøst høye.

Hadde skikkelig morotur på fredagskvelden, med dobbel hestehenger på sommerdekk og firehjulstrekker med kun RWD på helt tragiske piggdekk. Skulle hente to sofaer i Fredrikstad.. så det ble noen mil i snøstormen, på en del cm snø hele tiden. Men det gikk nå bra.. :o Blant annet måtte vi trekke hengeren opp en bakke vi ikke fikk bilen _uten_ henger opp engang, måtte på med kjettinger.. Men det gikk på et vis med hengeren også bak. ;)

Mulig jeg er litt unormal, for jeg synes bare slikt er skikkelig moro. Må ha litt utfordringer i hverdagen. Desverre er ikke madammen alltid av samme oppfatning.. :P

Ekvipasjen dagen etterpå:

cimg18205lv.jpg

cimg18215ge.jpg

Skrevet

Mulig jeg er litt unormal, for jeg synes bare slikt er skikkelig moro. Må ha litt utfordringer i hverdagen. Desverre er ikke madammen alltid av samme oppfatning.. :P

Artige bilder... og selvfølgelig er det helt klart meningsfylt med bl.a naturens utfordringer i hverdagen. Jeg savner faktisk på mange måter litt mer kontakt med naturens elementer her i Danmark. Intet er som en gammel Land Rover og en 10 Km lang hyttevei som ikke er brøytet... :lol:

Skrevet

..nå snøar det igjen, ser ikkje heil for meg at det berre kan vere 2 mnd til cabsesongen. (veit at det kan vere flott med cab ein flott vinterdag og, men eg vill ikkje få fuktigheit på softopen)

• 2 weeks later...
Skrevet
Ok, folkens, noen som har satt seg fast idag? Kona sto dønn fast med E39 på Frogner. Ellers har vel de fleste fått med seg at det S.N.Ø.R

O-ja! Fresa hele veien ut her i 00:30-tiden i natt, siden dama skulle på jobb 05:30.. men jeg ble allikevel vekka 05:30 av at hun stod med rompa i grøfta. Det var helt sinnsykt. Hadde vel kommet en 30 cm etter jeg fresa. Hun kjørte traktoren m/fres ut til brøyta vei og jeg bilen hennes, med kjettinger.. så skulle jeg på "jobbintervju" (kombiordning jobb/skole, 3. kl. over 2 år) kl. 09:00, gikk ut 8:25 for å ha 20 min å gå på. Bilen stod bom fast på parkeringsplassen den, så jeg hadde et helvete i skjorte og full pakke. Måtte bare la den stå og spinne i første gir og sette i gang å dytte selv. Moro!

Men deretter har alt bare vært moro. Har STORKOSA meg i TIMESVIS ute med bilen. Skikkelig barnslig, men herregud så fantastisk moro en godt balansert bakhjulstrekker er på _snø_føre! (is suger i forhold til snø)

Det var jo allerede en 40-50 cm snø her, så nå er det virkelig mye, og alle veier er snødekte. Har kjørt rundt på alle øde og svingete veier jeg vet om. Her hadde jeg en herlig Henning Solberg-episode:

ATT00311.jpg

Godt driv på høyt turtall i 3. gir, sidelengs og whooops, litt fort, fikk svingt bilen med fronten retning ut-av-svingen, men fortsatte sidelengs og *POFF* inn i snøfonna med snøsprut inn i bilen og rett i fleisen (hadde 5-6 cm åpning på vinduet mitt) og noen meter bortover inni snøfonna i full fart før jeg fikk den ut igjen og desperat viska bort hauger av snø med vindusviskerne og fortsatte videre.. Kjempegøy!

Og jada, det var ingen fare for andre bilister. Kjører forsiktig der det finnes hus og biler. Når det gjelder redskap er det heller ingen fare. Brøytekantene er så store og myke at det ikke gjør en dritt å kjøre inn i de. Man stopper bare. Drømmeforhold! :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...