Gå til innhold

brann i BMW lokaler på hamar!

M3cabriolet
 Share

Anbefalte innlegg

Ja da er forsikrings helvete i gang da..

Det viser seg at det er min! forsikring som skal brukes ifbm røykskadene - regner med at jeg kommer til å få et betydlig økonomisk tap pga dette :twisted: Egendandel - beregning av verdi på bilen ol.

Helt utrolig at dette er mulig - setter den inn på verksted for å få den fikset så får jeg den i gjen nærmest som totalvrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen tvil i den saken der nei..

bilen står inne på verkstedet til dem å skal jo ikke straffes for at det begynner og brenne.. Ring advokat eller skrik ut så skal jeg sende nedover en som fikser det der for deg ;)

blir rett og slett provosert av at forsikringsselskapene prøver seg slik.. Ikke betal ei jævla krone hvertfall.. hvis ikke verkstedet ordner opp gå til sak mot de.. der vinner du uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må klargjøre en ting her: det er ikke Hamar bil som sier dette - det er Hamar Bils forsikringsselskap som sier dette.

Har snakket med en del folk i BMWCCN i dag, bl folk som jobber i forsikrings bransjen og de sier det samme som de sier på Hamar Bil. Det er min forsikring som gjelder. Det samme sier mitt eget forsikringsselskap. Tror dette er en avtale som forsikringsselskapene har gjort seg i mellom.

Men jeg finner det uansett dypt uretferdig! Og jeg kommer ikke til å godta dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart noe tilsvarende ved at det er min forsikring som gjelder når min bil er på et verksted i Norge og/eller i Danmark. Ergo er det min forsikring som gjelder når f.eks en lærling prøvekjører min bil før/etter en service og det er min forsikring som gjelder selvom bilen skulle være innelåst på verkstedets område natten over. Jeg snakket i sin tid med If i Norge om dette og de kunne bekrefte at slik er det. Det er forresten også min forsikring som gjelder hvis jeg skulle forsøke å selge bilen i kommisjon (fullmaktssalg) hos en bilforhandler... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da begynner oppgjørets time å nærme seg, kostnadene med å rengjøre bilen ble for store - mellom 15 og 20k.

Bilde%20022r.jpg

Bilde%20024r.jpg

Det ser ut til at jeg får igjen bilen slik den står + noen få kroner.

Det viktige er at jeg får igjen bilen slik at jeg kan ta av grom delene før den går på dynga.

Var og henta bilen i går, da hadde de rengjort bilen utvendig - litt trist å se på den egentlig, den er jo helt strøken utvendig...

Men men.. ny e28 er allerede innkjøpt så da gjenstår det å se om jeg karer å få den i like god stand som den gamle....

Kanskje trådstarter også kan få litt å gjøre pga dette? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner oppgjørets time å nærme seg, kostnadene med å rengjøre bilen ble for store - mellom 15 og 20k.

Det ser ut til at jeg får igjen bilen slik den står + noen få kroner.

Det viktige er at jeg får igjen bilen slik at jeg kan ta av grom delene før den går på dynga.

Var og henta bilen i går, da hadde de rengjort bilen utvendig - litt trist å se på den egentlig, den er jo helt strøken utvendig...

Men men.. ny e28 er allerede innkjøpt så da gjenstår det å se om jeg karer å få den i like god stand som den gamle....

Kanskje trådstarter også kan få litt å gjøre pga dette? ;-)

kanskje det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...