KjetilO Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Ja da er forsikrings helvete i gang da.. Det viser seg at det er min! forsikring som skal brukes ifbm røykskadene - regner med at jeg kommer til å få et betydlig økonomisk tap pga dette Egendandel - beregning av verdi på bilen ol. Helt utrolig at dette er mulig - setter den inn på verksted for å få den fikset så får jeg den i gjen nærmest som totalvrak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Huff og huff! Dette var synd Kjetil! Er det virkelig slik at innboforsikringen til firmaet ikke dekker skaden?!?!?! Helt utrolig! Jeg ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 faen meg det Dummeste jeg har hørt! skal DU svi for at det brenner på et verksted som har bilen din inne på sitt området til reprasjon når i tillegg bilen din blir skadet der.....? Ikke f***! sett advokat på det å få verkstedet til og gjøre opp for seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Når bilen sto inne kan det vel ikke være noen tvil om hvem som må ordne opp. Hadde bilen stått utenfor kunne det sikkert diskuteres. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 ingen tvil i den saken der nei.. bilen står inne på verkstedet til dem å skal jo ikke straffes for at det begynner og brenne.. Ring advokat eller skrik ut så skal jeg sende nedover en som fikser det der for deg blir rett og slett provosert av at forsikringsselskapene prøver seg slik.. Ikke betal ei jævla krone hvertfall.. hvis ikke verkstedet ordner opp gå til sak mot de.. der vinner du uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Må klargjøre en ting her: det er ikke Hamar bil som sier dette - det er Hamar Bils forsikringsselskap som sier dette. Har snakket med en del folk i BMWCCN i dag, bl folk som jobber i forsikrings bransjen og de sier det samme som de sier på Hamar Bil. Det er min forsikring som gjelder. Det samme sier mitt eget forsikringsselskap. Tror dette er en avtale som forsikringsselskapene har gjort seg i mellom. Men jeg finner det uansett dypt uretferdig! Og jeg kommer ikke til å godta dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Synes det der høres helt på jordet ut. Enda en grunn til å ikke levere bilen sin på verksted noe mer.. TV2 hjelper deg neste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Jeg har erfart noe tilsvarende ved at det er min forsikring som gjelder når min bil er på et verksted i Norge og/eller i Danmark. Ergo er det min forsikring som gjelder når f.eks en lærling prøvekjører min bil før/etter en service og det er min forsikring som gjelder selvom bilen skulle være innelåst på verkstedets område natten over. Jeg snakket i sin tid med If i Norge om dette og de kunne bekrefte at slik er det. Det er forresten også min forsikring som gjelder hvis jeg skulle forsøke å selge bilen i kommisjon (fullmaktssalg) hos en bilforhandler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Da begynner oppgjørets time å nærme seg, kostnadene med å rengjøre bilen ble for store - mellom 15 og 20k. Det ser ut til at jeg får igjen bilen slik den står + noen få kroner. Det viktige er at jeg får igjen bilen slik at jeg kan ta av grom delene før den går på dynga. Var og henta bilen i går, da hadde de rengjort bilen utvendig - litt trist å se på den egentlig, den er jo helt strøken utvendig... Men men.. ny e28 er allerede innkjøpt så da gjenstår det å se om jeg karer å få den i like god stand som den gamle.... Kanskje trådstarter også kan få litt å gjøre pga dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hvis dette firmaet eier noe som helst av respekt for seg selv, ordner de opp i dette... evt. betaler egenandelen din! Sånn som dette skal ikke skje. Kunden skal ikke lide noe økonomisk tap pga. en brann hos en bilforhandler... Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Da begynner oppgjørets time å nærme seg, kostnadene med å rengjøre bilen ble for store - mellom 15 og 20k. Det ser ut til at jeg får igjen bilen slik den står + noen få kroner. Det viktige er at jeg får igjen bilen slik at jeg kan ta av grom delene før den går på dynga. Var og henta bilen i går, da hadde de rengjort bilen utvendig - litt trist å se på den egentlig, den er jo helt strøken utvendig... Men men.. ny e28 er allerede innkjøpt så da gjenstår det å se om jeg karer å få den i like god stand som den gamle.... Kanskje trådstarter også kan få litt å gjøre pga dette? kanskje det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå