joachim sørlie Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 tar opp igjen denne tråden jeg.. for min del hadde jeg aldri kunne tenkt meg og kjøpt en slik omega, jeg syntes de rett og slett ikke er noe fine.. men at de er gromme, ingen tvil om det! og uten at jeg vet så mye info angående omegaen unatt det jeg har lest her, så blir det aldri et alternativ for meg.. men skulle gjerne prøvd en slik bil en gang, kun for morro skyld, det hadde vært veldig morro men Alpina`n blir og er den ultimate bilen for meg av disse to.. har jo selv en B10 med 4l v8 med manuell, jeg rett og slett elsker den mer enn noe annet. men som sagt, skulle likt og prøvd begge deler, og ikke minst en B10 med turbo.. som sagt ikke noe info fra meg, men hva jeg syntes om de to bilene av mine oppfatninger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Takk penguin for et intresant emne. Jeg henger meg på sørlie å tar tråden videre Jeg leste bare de 1ste 4sidene for da skle diskusjonen ut men et lite tilleg til adaptech fra november om det ikke er noen som har sagt det. Opel Lotus-Omega har ikke org blokk da denne ikke tålte ladetrykket og det ble tatt frem en ny sterkere kun til Lotus-Omegan. http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Carlton Men bilene, for noen biler Men jeg føler du skulle tatt med en til, uten å presse den frem burde MB500E W124 vært med Jeg mener det fordi både BMW'en og Opelen er bygget under samme resept. Grunnbilen fra BMW eller Opel forfines av ettermarkedet, jeg så adaptech nevnte at det er mye ekstra på Opelen men ingen av disse kan vel sammenlignes med BMW's M modeller. Hverken Alpina eller Lotus mottar kun karroseri! Jeg så det også var disk om toppfart på 6te gir. Opelen er GM og har samme kasse som senere Corvetter. BMW = 1:1 på 5te gir mens GM har 1:1 på 4de, også på Corvette er toppfart oppgitt på 5te da ifølge brosjyra 6te kun er ment som hvilegir. Plusset til BMW ved 6gir er 5 "manøver-gir", jeg kaller det så siden det ligger før 1:1, mens Opelen da bare får 4. Men har Alpina 6gir eller har jeg misforstått de 4sidene jeg leste???? http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/ ... o_e34.html Mitt valg tror jeg vanskelig kunne avgjøres uten å prøve de Det er liten forskjell på de men giringen gjør noe med kjørefølelsen for meg. Opelen har også forhjulene ørligg lenger bak og det sammen med giringen gir nok en mer moment-føleles bil mens BMW'en kanskje er noe kjappere ut av svinger??? Nei jeg vet ikke, Opel 2.5V6 og e34 535 er nærmeste jeg har vært. Tatt i betraktning at det er laget 507 Alpina kontra 950 Lotuser gjør nok at jeg slår inn BMW på søket når jeg får så mye penger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 GM/Opel har vel alltid laget slike biler som autobahn cruisere! Se på denne filmen 220km/t og 2800rpm om jeg ikke så helt feil på nåla i 6. gir. 2:45 ut i filmen. Senatoren familien engang hadde bare også preg av svært høy giring. I 140-150 lå man på ca. 2500 rpm. Automat med lock-up funksjon i både 3. og 4. gir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adaptec Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Opel Lotus-Omega har ikke org blokk da denne ikke tålte ladetrykket og det ble tatt frem en ny sterkere kun til Lotus-Omegan. http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Carlton Det kan jeg ikke skjønne hvorfor egentlig fordi vi senteravstand på sylindra er 105mm med 95mm borring så sylinderveggene er utrolig tykke. Jeg har vært med og bygd flere 3.0 24v motorer som Lotusmotoren er basert på med over 500hk uten problem. Den er minst like sterk som S38 blokkene, det er jeg temmelig sikker på. Men Lotus har bl.a. laget egen oljekanal til underspyling i de blokkene som ble støpt til Lotus Omega.Lotus mottar kun karroseri!Lotus gjorde nok det ja...Jeg så det også var disk om toppfart på 6te gir. Opelen er GM og har samme kasse som senere Corvetter. BMW = 1:1 på 5te gir mens GM har 1:1 på 4de, også på Corvette er toppfart oppgitt på 5te da ifølge brosjyra 6te kun er ment som hvilegir.Lotus Omega hadde samme girkasse som daværende, ikke senere Corvette. Altså, den delte samme girkasse som Corvette ZR1. Kanskje ikke så rart, det var jo Lotus om utvikla ZR1 motoren for GM, en 32v V8 basert på small block. Disse brukte motorene går for 10,000USD på eBay. Det som er synd er at de selvsagt har brukt for dårlig aluminium i toppene så de har tendens til å sprekke.6. er beregna som et hvilegir kan du kalle det ja. 6. gir i Lotus Omega har 0,5:1. Toppfart er altså oppgitt på 5. gir fordi på 6. gir er motoren altfor svak til å kunne dra ut hele giret. Tror teoretisk toppfart på Lotus Omega er godt over 400km/t, men som sagt, teoretisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Tok det bare rett ut av wikipedia jeg, kjenner ikke modellen så godt Lotus' modifications started with an upgraded engine, which was stroked from the standard Opel 2969 cc 24v straight six unit, used in the GSi, to a capacity of 3615 cc.[2] Lotus then added twin Garrett T25 turbochargers to give 377 horsepower (281 kW) and 419 foot-pounds (568 N·m).[3] The original engine block was not strong enough and therefore a new under block was cast. en 32v V8 basert på small block Ja den har jeg bare lest om, synd de ikke utvikla den til motoren det burde vært. Mulig multi-V teknikken ble for avansert der borte Se på denne filmen Det ble faktisk et par ekstra Lå noen gode prøvekjøringer der å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 En jeg kjenner har slik Lotus motor i sin Manta A, den funker noe vanvittig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adaptec Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 En jeg kjenner har slik Lotus motor i sin Manta A, den funker noe vanvittig! Den motoren kjøpte han av meg:) Tok inn en bil fra England, jeg skulle bygge ny motor i den uansett så derfor solgte jeg motor og girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå