Gå til innhold

Diskusjon: Lotus Omega VS BMW Alpina B10

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Hves Opel Senator har kapp kjørt me Lotus Carlton så har æ vore litt usekker på kem som har vunne, De har jo næsn samme Motor å Masse av delan e jo samme.. Lotus Carlton 1989 mod har jo samme gir kasse (Automat) Som Opel Senator 1990 - 1993 3,0 i 24 V.. Trur egentliig Opel Senator 3,0 i 24 V har vunne,, Lotusn e Høgare å tongare (Orginalt) En Senatorn. Opel Senator 3,0 i 24 V En Stjærne Familie bil i sin klasse :D

Opel Senator 3,0 i 24 V Orginalt:

0 - 100 km/h: ca 8 sek.

hestekrefter: 250 hp

Toppfart: ca 280-300 Km/h

Førr en Familie bil så kalla vi i Norge det Sports Familie Bil :D

Du veit kva du pratar om? Pære full eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hves Opel Senator har kapp kjørt me Lotus Carlton så har æ vore litt usekker på kem som har vunne, De har jo næsn samme Motor å Masse av delan e jo samme.. Lotus Carlton 1989 mod har jo samme gir kasse (Automat) Som Opel Senator 1990 - 1993 3,0 i 24 V.. Trur egentliig Opel Senator 3,0 i 24 V har vunne,, Lotusn e Høgare å tongare (Orginalt) En Senatorn. Opel Senator 3,0 i 24 V En Stjærne Familie bil i sin klasse :D

Opel Senator 3,0 i 24 V Orginalt:

0 - 100 km/h: ca 8 sek.

hestekrefter: 250 hp

Toppfart: ca 280-300 Km/h

Førr en Familie bil så kalla vi i Norge det Sports Familie Bil :D

hva i allverden er det du snakker om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. 300km/h på en senator 3.0 :lol:

Tror kanskje vedkomne har sjenkt seg litt ja. ;)

Forøvrig er det jo liten vits å diskutere Lotus Omega vs Alpina B10 da det koker ned til en smakssak. Hvis noen er ute etter f.eks en Alpina B10 tror jeg ikke de ombestemmer seg når de får høre at LO er 0.2 sekunder raskere til 100. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Senator 24v har ikke 250Hk, den har nok bare 204hk, motorene til Opel er fullt av dreiemoment jevnt over hele registeret, seige motorer, føles som den ikke drar skinnet av noen pølse, men flytter seg greit. Girkassa på Lotus Omega er nok ikke fra noen Senator, men fra en Corvette(ZR1 elns)..

Senatoren tar nok heller ikke Lotusen på toppfart.. :P en 3.0 12v makser vel på 225 km/t mer eller mindre og da orker den ikke mer, men masse turtall å gå på. Er jo dette den er konstruert for, ligge i store hastigheter på Autobahn og sluke mil.

Senator Irmscher har nok noe mer å stille opp med, men når nok ikke helt fram til Lotus Omega.

Jeg er enig med deg at Senator er en veldig god bil, hadde pent eid en slik på egenhånd(har dog en i familien) om det ikke hadde vært for rust.. Egentlig veldig synd det er slik. Senatoren vi har nå blir nok skrota om ikke så altfor lenge.. Synd da den er meget god teknisk i drivlinje, hadde vår en tur i Tyskland, med fullt pådrag girer den i 4. gir i 206 km/t, den girer og bare skyver på videre, mener turtallet da var rundt 3800rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega'n var vel verdens raskeste sedan på si tid ?

har kjørt en slik en, ble ikke helt frælst. syns de er så stygge å se på

Nææi, Lotus Omega har logge på 6 plass i 1990 verdens raskeste familie bil.

De hadd den plasn helt te 1996. Da kom Audi A8 å tok 6 plassn. Lotus carlton klarte 290 km/h Audin klarte 295 km/h.

omegaen var da verdens raskeste standart sedan fra 1990 og hvertfal 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.0 24 v senator topper knapt 240, og ja, jeg har bunna den :)

Omega Lotus topper vel offisielt i overkant av 280, men kan hende jeg husker feil.

Av Alpina B10 BiTurbo og Omega Lotus tar jeg faktisk Lotus, ikke pga kvalitet, men fordi den er en mer sær bil enn Alpina. Alpina er drømmebilen for mange, mens man skal være litt sær for å kjøpe Lotusen :)

Ikke er det så mange Lotus igjen heller, en latterlig stor andel av dem er enten ombygd eller vraka fordi de fleste ble solgt til vanlige folk med for mye penger, men Alpina derimot oftest selges til folk som vet at de kjøper mer enn bare en fet bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotus omegan topper tillogmed 300.. og sammen ligne en lotus og en alpine er vel litt teit..

dette er 2 vidt forskjelige biler, omtrent like teit som og sammenligne senator og lotus

eh? vil si alpina b10 bi-turbo og lotus omega er så direkte like konkurrenter som du kan få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo fra den tia Opel laga skikkelli bra biler og ikke den dritten de selger nå... Har kjørt noen commodorer og senatorer, likte de bilene! Hadde vært morro med lotus omega :-) hadde også vært morro med en alpina B10...

Hadde nokk valgt BMW om jeg hadde hatt mulighet i å velge mellom de 2! Bortsett fra en Volvo xc70 har jeg kun eid bmwer så det er vel grunnen til at jeg ikke velger lotus omega....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...