Maestro Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Jeg kjøpte meg en bmw for ikke lenge siden og prøver nå å komme litt inn i de ulike forumene. Før kjørte jeg Honda var medlem av Club-Honda. (skyt meg etterpå, bare les posten først!) Bimmers.no er jo en helt konge side med et bra forum men hva f*** er greia med forumet på BMWCCN? 1. Forumet ser jo ut som om det 10 år gammelt, både utseendemessig og funksjonelt 2. Virker som det er en kritisk holdning til styling og alt som ikke er originalt BMW 3. Språket som blir brukt er utrolig formelt og dannet - ikke mye øl, fi##e og hornmusikk! Så jeg spør dere, hva er greia? Er bimmers forumet for folk mellom 18 - 35 som skrur bmw og gjerne styler/tuner dem, mens BMWCCN forumet er for 30+ som bryr seg mest om vedlikehold? Beklager hvis jeg har tråkket på noen tær her, det er ikke meningen - Jeg kjørte jo tross alt Honda før, hva vet vel jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Mener vel bmwccn?? Litt sære folk det ja. Men så lenge du har bimmers så er det vel greit? Bare lavære å lese noe på ccn da vel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maestro Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2005 Seff mente jeg CCN, og ja, ser ut som jeg holder meg til bimmers! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Hold deg her hos oss du Maestro! Her er du hjertelig velkommen, uansett! men, leser/ser vi noe morsomt så må du regne med en og annen slengkommentar, men vi mener absolutt ikke noe vondt med det! Og man kan vel også si at noen av oss er litt vel sta til tider! men men..hver og en får ha sin egen mening! yttrings-frihet kaller vi det! Og er det noe som er litt på kanten så har vi flinke og hyggelige admin og moderatorer som ordner opp veldig fort! er det noe du lurer på ang selve forumet så ta kontakt med en av disse! Gjerne via PM! og som du sikkert ser så er forumet delt opp i flere deler, så uansett hva du spør om så får du svar i løpet av kort tid, og veldig mange her inne har kompetanse og erfaring, så de VET hva de snakker om! bare sørg for og lag trådene dine der de skal være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 BMWCCN er en meget seriøs klubb, bare så det er sagt. Enten liker man BMWCCN eller så liker man Gatebil...Er omtrent slik iaf. Og det valget er jo helt frivillig. Når det gjelder forumet til klubben, skal dette snart ha store forandringer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Hvorfor velge det ene eller det annet (BMWCCN vs. Bimmers)...? Hvorfor ikke velge det beste fra to verdener ? Personlig trives jeg best med en passende dose BMWCCN og Bimmers i kombinasjon med en passende dose Autopower... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Hvorfor velge det ene eller det annet (BMWCCN vs. Bimmers)...? Hvorfor ikke velge det beste fra to verdener ? Personlig trives jeg best med en passende dose BMWCCN og Bimmers i kombinasjon med en passende dose Autopower... og tar du med en dose rejsa.nu og e30.de, så blir det helt perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Bruker begge jeg,men bmwccn er en litt sånn hattkall-klubb syns jeg.Som sagt enten så liker du bmwccn,eller så liker du gatebil gir det uttrykk for,og til tider kan det føles litt sånn.Det er 2 typer folk i bmwccn,og det er de som stiller ut bilene(i mest mulig orginal tillstand),og de som satser på best mulig rundetid.De som sladder og leker litt føler seg mindre velkommene,og da snakker jeg av erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Bruker begge jeg,men bmwccn er en litt sånn hattkall-klubb syns jeg.Som sagt enten så liker du bmwccn,eller så liker du gatebil gir det uttrykk for,og til tider kan det føles litt sånn.Det er 2 typer folk i bmwccn,og det er de som stiller ut bilene(i mest mulig orginal tillstand),og de som satser på best mulig rundetid.De som sladder og leker litt føler seg mindre velkommene,og da snakker jeg av erfaring. Men hva skal til for at man føler seg velkommen et sted...er ikke det ganske individuelt fra person til person ? Jeg kjører f.eks ikke E30 og jeg satser heller ikke på gode rundetider...dog liker jeg best originale biler (altså ikke kun BMW), men jeg føler meg da velkommen forskjellige steder (bl.a BMWCCN). Poenget er etter min mening å forsøke og være litt rund i kantene og skrive alt overveiende konstruktivt om ting & tang (jeg har mine blemmer jeg også)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Jeg kjører heller ikke E30 (som det florerer av i klubben) eller satser rundetider. Men jeg synes det er veldig utrygt å ha en eller annen tulling liggende breit foran meg, eller prøver lage årets breisladd. Kom på våre treff og se selv. Du vil bli overrasket over hvor positive folk er, og hjelpsomme ikke minst. Folk med solide kunnskaper om BMW også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Har vært på (og kjørt) på bmw sine treff,og kommer nok til og fortsette med det hvis ikke Db nivå stopper meg,men jeg liker gatebil sine treff bedre.Syns også det har blitt litt lite fri-kjøring på disse treffene i senere tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Heh, det er jo omvendt. Altfor mye frikjøring og bare et par runder med familiekjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Ikke rart det blir få runder familiekjøring når det går så sakte.Men det er ikke uvanlig at de setter av 2 timer pr dag til dette,og når master starter og master driver kommer i tilegg,så blir det lite tid til frikjøring.Ca 3 timer pr dag vil jeg anslå,og det er mange om beinet,så det blir ikke så mye på hver hvis man ikke venter til søndag ettermiddag da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Master Driver har de vel ikke lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Master starter og master driver er det slutt på, ihvertfall på hovedtreffene. De hadde det ihvertfall ikke på Våler i september. Da var det idealsporvisning, familiekjøring, dameheat og frikjøring (oppdelt i kl. 1/2 og 3/4). Har inntrykk av at de fleste ble ganske fornøyd med kjøremengden. Angående forumet er jeg enig, men det har desverre vært slik uten endringer de siste hundre år. Det eneste som er endret er småting som ikke har gjort noen forskjell for min del. At det skal bli store endringer har vi hørt i flere år.. Det var jo alle disse grunnene som gjorde at jeg startet disse sidene. Ville ha et alternativ til BMWCCNs nettløsning.. (men er fortsatt BMWCCN-medlem). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå