x25Touring Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Lurer litt på om touringen min bruker litt vel mye suppe?? På blanda ligger den på rundt 1.4 l/mil. Hvor mye ligger deres andre på?? Touringen veier vel et par hundre kilo mere enn sedanen, som jo også har litt å si. Syntes dette er altfor mye i forhold til det jeg får igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2005 Ingen som har målt sin 525???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Det er egentlig et umulig spørsmål, min bl. kjøring kan være noe helt annet enn din bl. kjøring. Bor du litt ute på landet og kjører litt i byen av og til har du en type blandet kjøring, bor du i byen vil du få høyt forbruk HVER gang før du kommer deg ut på landeveien. Disse to typene blandet kjøring er som dag og natt angående forbruk, noen stanger i kø hver dag til/fra jobben også. Hva bruker du på FIN langkjøring? Det er lettere å sammenligne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2005 Det er egentlig et umulig spørsmål, min bl. kjøring kan være noe helt annet enn din bl. kjøring. Bor du litt ute på landet og kjører litt i byen av og til har du en type blandet kjøring, bor du i byen vil du få høyt forbruk HVER gang før du kommer deg ut på landeveien. Disse to typene blandet kjøring er som dag og natt angående forbruk, noen stanger i kø hver dag til/fra jobben også. Hva bruker du på FIN langkjøring? Det er lettere å sammenligne. Vet jo at dette er et faktum man må ta med, men er jo greit å høre hva andre har erfart. Hvis andres biler varierer veldig i forhold til min, så ja..... Føler også at den ligger høyt på langkjøring, rundt literen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Iht. BMW skal en E34 525iA Touring ha et gjennomsnitlig forbruk på 0,97 liter/mil... ergo burde rett i overkanten av 1 liter/mil være realistisk etter norske forhold. Man skal tenke på at bilen snart er 13 år gammel og at bensinprisen i 1993 lå på ca. 4,5 kroner literen i Tyskland. Dagens E61 525i har forøvrig et gjennomsnitlig forbruk på 0,89 liter/mil og det er meget bra med tanke på at den har 218 HK, men det forteller også at den gode gamle M50B25 maskinen du har både var og er en fantastisk fin og økonomisk motor. Med en litt tung fot i kombinasjon med automatgear klarer man sikkert 1,4 liter/mil med E61 525i også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2005 Det som blandt annet fikk meg til å tenke er jo at den ble målt på mototrveien i Danmark, langkjøring der. Pen kjøring, med kjerringa og jentungen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Det som blandt annet fikk meg til å tenke er jo at den ble målt på mototrveien i Danmark, langkjøring der. Pen kjøring, med kjerringa og jentungen. Det er mange faktorer som avgjør bensinforbruket...brede felger/dekk, gammelt a/c system, tungt lastet bil, manglende autorisert service, kraftig motvind (les: kjøring i Danmark), danske motorveishastigheter (130-140 Km/t)...etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2005 Sant sant, men hadde vært gjildt å høre hva andre har målt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulus Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Heisann! Min bruker ca. literen på småkjøring, på langkjøring Oslo-Tr.heim har jeg målt 0,79 som beste... Manuell gir og 19" 245/35 Ikke verst, spør du meg. Jeg har også målt literen på langkjøring Oslo-Malmø i 130-140 km/t. vel å merke med 3 voksne i bilen og full oppakning. Mvh ///Paul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Brukte 0.91 med 535iA 1991 mod. Haugesund -Gøteborg. jevn rask kjøring uten å være tung på foten, gjennomsnittshastighet 76 km/t. Har kjørt kortere avstander og målt der det er bare 60 og 70 soner, da klarte jeg 0.82. ("Egg under gasspedalen") Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Varierer stort. Min 98 535iA ligger på 0.87 på langkjøring (90-120kmt) Fatterns 99 740iA ligger på 0.84.. Altså mindre selvom det er større og tyngre bil. Men 1.4 i snitt var litt mye da jeg selv ligger på 1.3 i snitt med passe hard fot..Er dette en iX? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2005 Nei, det er ikke en ix heller. Siste målinga nå er på piggdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Jeg har målt mange ganger. Min 92, 525ia sedan ligger konstant på 1,2 på blandet kjøring, jeg måler da på forbruket på en hel tank på 70 til 75 liter og regner ut snittet. Da jeg kjøpte bilen lå den på 1,6. Da var lambda sonden gåen, byttet denne så gikk forbruket ned til 1,4, så viste det seg at den gummislangen som er fra luftmassemåleren og inn på motoren var helt morken, byttet denne så gikk det ned til 1,2, det skal også sies at jeg bruker mye gass. På langkjøring Arendal Sverige, så ligger jeg på ca 0,87 med full bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå