Gå til innhold

Hvor fort med E28?

Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lekte litt med tanken hvor fort jeg kunne tatt min E28 528i opp i på veien før jeg hadde begynt å miste kontrollen...

Framme er det nye originalfjører, men fjørene bak er segne så bilen stailer litt. Bakdemperne er også dårlige. Framme er casterstagforingene dårlige, kanskje det er det dom forårsaker all dødgangen? Littegranne slark i det ene hjullageret bak. Nå står det 185/70-14" blaute piggdekk på den. Jeg tipper 160 maks på en slakk fin vei før jeg hadde begynt å miste kontrollen...heh..

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kjøpte min E28 528 har eg vært over 120-130km/t 1 gang. Hadde ikkje tid til å studere speedometeret så mye, men jeg var oppe i mellom 180-190km/t. Hadde da 205/60-15 dekk, men kunne sikkert klart 200km/t, men det fikk holde der tenkte jeg, siden bilen ikkje akkurat er ny. Det var kanskje like bra siden jeg bare hadde trykt igjen panseret på vestre siden, skulle tatt seg ut om jeg fikk panseret i frontruta :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart 190-200 (på meteret) med min 520.. merket ikke at bilen var ugrei å kjøre - dette var på en laaang rettstrekke, med greit dekke... Har gjort samme testen med en e34, og måtte da gi meg mye før - bilen begynte "svaie" litt med rumpa, pga slitte traversforinger.

Nå skal det nevnes at e28 min har senkesett, m5 stabstag, tårnavstiver og oppgraderte foringer + 225/40-18 dekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kjøpte min E28 528 har eg vært over 120-130km/t 1 gang. Hadde ikkje tid til å studere speedometeret så mye, men jeg var oppe i mellom 180-190km/t. Hadde da 205/60-15 dekk, men kunne sikkert klart 200km/t, men det fikk holde der tenkte jeg, siden bilen ikkje akkurat er ny. Det var kanskje like bra siden jeg bare hadde trykt igjen panseret på vestre siden, skulle tatt seg ut om jeg fikk panseret i frontruta :roll:

Ha ha Artig det der med at panseret kunne fløget opp det skjedde nemlig med en kompis av meg sin e28 528 så den har nå to fine bretter på hver sin side av panseret, men dette var vel å merke i bare 80kmh..

Dette skjedde 3 uker etter lakkering :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...