Evopower Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Jeg lekte litt med tanken hvor fort jeg kunne tatt min E28 528i opp i på veien før jeg hadde begynt å miste kontrollen... Framme er det nye originalfjører, men fjørene bak er segne så bilen stailer litt. Bakdemperne er også dårlige. Framme er casterstagforingene dårlige, kanskje det er det dom forårsaker all dødgangen? Littegranne slark i det ene hjullageret bak. Nå står det 185/70-14" blaute piggdekk på den. Jeg tipper 160 maks på en slakk fin vei før jeg hadde begynt å miste kontrollen...heh.. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Jeg tror du kunne ha klart 180 Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 tror ikkje du skal prøve før du har fått ting i litt bedre stand. tenker da spesielt på dekka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Siden jeg kjøpte min E28 528 har eg vært over 120-130km/t 1 gang. Hadde ikkje tid til å studere speedometeret så mye, men jeg var oppe i mellom 180-190km/t. Hadde da 205/60-15 dekk, men kunne sikkert klart 200km/t, men det fikk holde der tenkte jeg, siden bilen ikkje akkurat er ny. Det var kanskje like bra siden jeg bare hadde trykt igjen panseret på vestre siden, skulle tatt seg ut om jeg fikk panseret i frontruta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Jeg har klart 190-200 (på meteret) med min 520.. merket ikke at bilen var ugrei å kjøre - dette var på en laaang rettstrekke, med greit dekke... Har gjort samme testen med en e34, og måtte da gi meg mye før - bilen begynte "svaie" litt med rumpa, pga slitte traversforinger. Nå skal det nevnes at e28 min har senkesett, m5 stabstag, tårnavstiver og oppgraderte foringer + 225/40-18 dekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Det må isåfall være kun pga slitte foringer på E34'n, jeg syns den bilen var god å kjøre fort med, ikke noe problem å ligge i over 220 kmt med den(på speedo) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Var foringene ja - ble mye bedre etter bytte.. Merket det bra selv om jeg ikke gjorde testen om igjen etter byttet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Er fælt med utslitte traversforinger ja. Bakenden lever litt sitt eget liv. E34 er en flott høyhastighetscruiser. Null problemer med stabiliteten i høy fart om de er i teknisk god stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Nå står det 185/70-14" blaute piggdekk på den. Jeg tipper 160 maks på en slakk fin vei før jeg hadde begynt å miste kontrollen Høyhastighetsdekk mao. Bare å dra på tysklandstur nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 I mine unge dager hadde jeg en E28 M5. Den passerte jeg MYE over 200 med god margin med . Den var stødig og rolig på veien hele tiden.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Siden jeg kjøpte min E28 528 har eg vært over 120-130km/t 1 gang. Hadde ikkje tid til å studere speedometeret så mye, men jeg var oppe i mellom 180-190km/t. Hadde da 205/60-15 dekk, men kunne sikkert klart 200km/t, men det fikk holde der tenkte jeg, siden bilen ikkje akkurat er ny. Det var kanskje like bra siden jeg bare hadde trykt igjen panseret på vestre siden, skulle tatt seg ut om jeg fikk panseret i frontruta Ha ha Artig det der med at panseret kunne fløget opp det skjedde nemlig med en kompis av meg sin e28 528 så den har nå to fine bretter på hver sin side av panseret, men dette var vel å merke i bare 80kmh.. Dette skjedde 3 uker etter lakkering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Jeg hadde en E12 528i i mine yngere dager Jeg hadde 5500 RPM i 5 giret på denne Noen som vet hvor fort dette er egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eliot Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 prata me en kamerat som hadde hatt en e-28 m5 for mange år siden som han hadde hatt 280 på speedometeret med. Det er fort i en så gammel bil synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 Hehe, trodde ikke E28 speedometrene gikk til 280 jeg da men? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 Jo kanskje på M5 da...hehe. Kan jo stemme det. men 280... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå