Gå til innhold

kjøpe bmw, feil osv


er1k
 Share

Anbefalte innlegg

EDIT: Skal sjå på ein E30, 87 modell i dag (15.12), noke spess eg bør sjå på disse bilane eller?

Er 18 år om nokken veker no (1 juledag :D ) og tenkte å kjøpa meg bil...

sett ein 92 mod 520 (e34?)

Lurer på om det er mykje skruing på disse bilane?

har ikkje så veldig god peiling på bil...

Noke spesielt eg bør sjå etter når eg ser på disse?

fra 92, der det 24V då?

-er1k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUST i nedre kant av dørene. sitter en møkksamler-list der. på min touring har høyre rygge/tåke/skiltlys blitt borte pga trang passform slik at ledningene er slitt av.glassvinduet i luka går ikke å åpne heller. lyktespylerne virker ikke av en el annen grunn. og så er det svetting mellom motor og automat- dette var visstnok vanlig og ikke noe å bry seg om før svetting ble drypping iflg bmw verksted. Ellers har jeg inntrykk av at det er god kvalitet på motor og interiør. ikke noe knirking i plasten og bilen er svært komfortabel i original tilstand ijaffal. er fornøyd med min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville også sett godt etter rust på bakluke, spesielt ved låsen. og rundt bensinpåfyllingslokket. en kjent plass på 5 serien!

Den er grei!

Ville også ha sett etter om det kan vere fare for om km tellaren er skrudd tilbake! Sjekk om motoren har eit "stempel" som det står sist service på. Vist bilen har service hefte, sjekk om km stemmer overens med det som står i boka.

Ein anna ting er når du er rundt 120 km/t, da kan det hende det byrjar å vibrere noko jevligt framme eller bak. Det kan vere balanseringa, men på min var det hjullager bak.

Hanskerommet har også vore problem på desse bilane (bagateller) men at det ikkje henge skikkeleg.

Ein ting du skal vere klar over når du kjøpe deg E34, er at det er jevla dårlege nærlys på dei! Så vist du møter ein anna bil på ein smal veg når det er mørkt og regner litt, skal du ha tunga rett i munnen! :-$

http://www.naf.no/eway/?pid=269&trg=Mai ... 0:0:::0:0&

Den sida er jo også grei å besøke ;-)

Lykke til med kjøpet! E34 er råe bilar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du finner et eksemplar til den prisen hvor de vanlige BMW-feilene er rettet på. Selv om du velger 24V motoren er den treg i 2 liters versjon. Rett å slett så skuffende at det ikke er verdt det. Har prøvd en 2 liter 24V en gang. Jeg klarte 0-100 på 14 sekunder... :x Da er 525i utgaven med 192 hk et bedre alternativ.. Men skal du ha en bra E34 til 20-25.000 og samtidig ha litt motor tror jeg det blir veldig vanskelig å finne. Da ville jeg valgt noe annet og heller spart opp til en skikkelig E34 i 100.000 kr klassen senere.

Men av vanlige feil som du spør om er mine erfaringer:

- Toppene, bare 12V, 24V pleier å være holdbare.

- Drivaksler, ryker i leddene (f. eks ved senking får veldig vinkel på drivleddene) Alltid vært svake på BMW.

- Elektrisk (baklys og instrumentbelysning og turteller/speedometerproblemer, tull med sentrallås)

- E34 er veldig motstandsdyktig mot rust og girkassene på BMW har alltid vært og er noe av det mest holdbare som er blitt laget ikke beregnet for løp. Det er jo to viktige pluss :wink:

Skal du ha billig BMW kan du jo gjøre som meg:

Jeg hadde veldig lyst på E34 til 18 årsdagen (er 18 år og 3 måneder nå) men ville også ha motor og da ble det for dyrt. Kjøpte meg en E28 528i for 13.000 og la ut 7.000 i deler for å få den EU godkjent. Fin på rust og i grei nok stand. Slarkete hjuloppheng men det henger da sammen. Går mer enn godt nok jah..!! Så denne skal jeg ha i 4 år til før jeg hiver den eller lager bilcrossbil av den. Og da har jeg fast lønn slik at jeg kan kjøpe en E34 525i Touring eller 525TDS Touring..hehe. Så blir det å ha denne noen år før det blir E39 530D Touring eller 530i Touring..Men så blir det stopp. Liker ikke den nyeste 5 serien. Da blir det nok den nyeste Audi A6 stasjonsvogna som har kommet. Her er det gutt som har planene klare! Hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein ting du skal vere klar over når du kjøpe deg E34, er at det er jevla dårlege nærlys på dei! Så vist du møter ein anna bil på ein smal veg når det er mørkt og regner litt, skal du ha tunga rett i munnen! :-$

Dette stemmer, men langlysa på e34 er meget gode! Jeg har bluevision pærer i min, knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein ting du skal vere klar over når du kjøpe deg E34, er at det er jevla dårlege nærlys på dei! Så vist du møter ein anna bil på ein smal veg når det er mørkt og regner litt, skal du ha tunga rett i munnen! :-$

Dette stemmer, men langlysa på e34 er meget gode! Jeg har bluevision pærer i min, knall!

Bluevision?? Kor får du tak i desse?? Synest langlysa er dritdårlige og eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...