Gå til innhold

E30 325i 24V


ViBe^
 Share

Anbefalte innlegg

Det må jeg innrømme at jeg ikke vet noe om. Kan høre med ham om ham om det er viktig. Vet han skulle på tur i dag, men er vel tilbake til uka.

Hadde vært kjempefint om du kunne høre med ham. Er nysjerri på den løsningen der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 868
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut dette!

Ole Martin har brukt servo fra Golf 1, kortet staget 4,5cm og gjenget opp på nytt.

Jeg har handlet inn 325iX forsterker, så nå må jeg bare få tak i passende (større) hovedsylinder.

:)

Hvor mye mindre er diameteren på 325iX forsterkeren egentlig ?

Hvor mye betalte du for retting av indre frontplata di?

Hele driten ny fra veng koster en tusenlapp.

En på verkstedet sa han tok rundt 3500-4000kr for å skifte kun den nedre delen av frontstykke, rette og grunne. Med meg så har verkstedet skifet hele frontstykke, rettet og styrt på + lakkert. Dette er på merkeverksted, så jeg skal love deg det ble en saftig regning!

Ja, det var kanskje en Golf I. Har sett bilen den er plukka fra og alt, dårlig å ikke huske. Menmen, bare et tegn på hvor mye jeg legger merke til Golfer.. ;)

Hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke hva som er nevnt tidligere, men jeg var faktisk og kikka på et likt prosjekt i går, en '90 E30 316i som har fått seg M50B25 for bare en uke siden. Det så utrolig strøkent og pent ut i motorrommet - M50en passa helt perfekt oppi der, og det kunne absolutt gått for å være originalt.

Det eneste han hadde problemet hans hadde vært at motoren ble hengende på bremsekraftforsterkeren da han senka den nedi, bare et par cm over motorfestene, så han måtte fjerne den og montere på en fra en Golf II - som er mye mindre. Det fungerer, men bremsene ble en del tyngre. I tillegg måtte han sette el.vifte foran radiatoren. Lite med plass mellom motor og radiator..

Er fullt klar over dette med bremsekraftforsterkeren. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda men tror jeg går for å flytte den 10mm til venstre ved å gjøre hulla ovale. Bmw 2002, e21 320i og e30 325ix bremsekraftforsterkere har jeg også hørt skal passe. Hvilke motorfester har han Ole Martin brukt ? Og ja.. elektrisk vifte blir det på meg og :wink:

Sorry for OT. Men går det ann å gjøre det omvendt? Sette en M20 motor oppi en E36?

Denne var ny, hehe. Har aldri hørt om noen som har satt m20 i e36 men.. vil tro det er litt mer jobb enn å sette m50 i e30.

Bmwrasaren har satt m20 motor i E36, passet ikke mebunnpanna, så han kappet bare vekk traversen til det ble plass og bygde en ramme rundt bunnpanna med firkantrør som holder det sammen. Fungerer bra det! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målt med tommestokk:

320i: 29cm diameter

325iX: 24cm diameter

Såpass ja. 320i og 325i bruker samme forsterker? Vil jo få ca.2,5cm bedre klaring på hver side da med iX'en. Ifølge realoem.com så har mastersylinderen fra 325i og 325ix samme delenr så du skal ha større for å ha bedre effekt ? Stusser veldig på om jeg skal gå for golf 1 eller iX forsterker nå.. tror jeg venter til maskina er på plass og klaringen er målt fra innsug til forsterker!

Bmwrasaren har satt m20 motor i E36, passet ikke mebunnpanna, så han kappet bare vekk traversen til det ble plass og bygde en ramme rundt bunnpanna med firkantrør som holder det sammen. Fungerer bra det! :wink:

Sleng ut noen bilder av dette! Ikke i min tråd.. men lag en prosjekt tråd eller noe så vi får se. Dette er ikke noe man ser hver dag! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg skal flytte servoen 1-2 cm i tillegg, så total gevinst blir ca 4 cm større klaring.

Du må ha iX forsterker fra faceliften (finnes også i noen E34 og E32, delenr. 3433 1161 486), såkalt tandemforsterker, og den har større pumpe fant jeg ut....

Gammel iX har samme forsterker som din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...