sn|per Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Heldigvis er imaget til BMW blitt forandret etter at Bilene med Chris Bangle designen kom. Gått fra å være råne og pakkisbil til elegante sossebiler.. Var vel kanskje bmw-eierne selv som skapte harryfaktoren med effekt/bråkeannlegg,burning,for høy musikk,titalls kilo med plast på karosseriet o.l ? Kan ikke si jeg merker at folk ligger i ræva mi på veien heller.Er jeg som ligger i ryggen på andre å blinker med lysa. Og apropo oppmerksomhet så har det blitt endel av det her i drabantbyn på østkanten,men kun positiv-missunnelige blikk fra 40 åringer i dølle avensis 1.6 og dussinvare passat ,"tveitagjengen-typer" med gullkjeder og nye fete bimmere som tenker tilbake på go`bilen de ikke skulle bytta ut. En bil på 13 år som ser ut som den er 2 får alltid mer oppmerksomhet enn en fabrikkny. Vrir meg ikke etter en ny Golf GTI,men en strøken Golf 1 GTI derimot e34'en ser ut som en 2 år gammel bilmodell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 neida..ikke i formen da vettu,men tilstanden tenkte jeg. retro er inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Hehe..da skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMan Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Jeg har opplevd det samme. Før hadde jeg en sliten e-28. Så bytta jeg den ut i svart shadowline e-34, senket og 18". Og nå ligger det en jævel 2 meter fra bakfangeren hver dag i 80 sonen og jeg ligger i 90. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Jeg kjører ikke BMW men synes det også er sinnsykt irriterende når biler ligger helt inntil støtfangern min. Synes det er slitsom å kjøre når det ligger flere biler bak å bare verker med å komme forbi. Jeg kjører også gjerne 5-10 over fartgrensa som oftest. Gidder ikke å kjøre til siden og slippe forbi heller når jeg ligger i fartsgrensa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Er det ett felt og jeg ligger over fartsgrensa og får en "dytter" bak som ikke vil forbi,men nettopp kun dytte så setter jeg på varselblinkern. Pleier å få fram poenget mitt det. Er litt mindre villig til å bremse for å vekke dem etter at lakken ble fixa opp. Husk at førerkort klasse B ikke er et kompetansebevis,men en menneskerett,så det er mange løk-huer ute å kjører. Mange tror dessuren de har Supermanns oppfattelsesevne og at bilen gjør 90-0 på 2.8m PS er det to felt er det venstre nettop til å kjøre forbi i. Du må jo slippe fram selv om du ligger 5km over!? Eller er du politi? Alle nordmenn skulle hatt noen timer på autobahn og sett på kjørekulturen der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Opplever tildels noe av det samme som dere skriver her, men ikke så mye som trådstarter. Jeg for min del bryr meg ikke. Har lagt merke til noen Audi og Passat-eiere som glor stygt når jeg kommer kjørende. Jeg bare gliser arrogant og cruiser videre Ikke tenk så mye. Gjør det som passer deg (i rimelige former naturligvis). Så lenge du ikke skader deg selv eller andre skal folk gi f... i hva du foretar deg. Ha det gøy med bilen din og la folk være forutinntatte (misunnelige) Irriterende med folk som ligger i ræva på deg, ja. Bremsing hjelper og gjerne tåkebaklyset i samme slengen. Har faktisk en veldig bra historie her, en kamerat av meg skulle kjøre meg til kolsås militær leir. Ligger i 75 i 70 sone. Kommer en bil bak oss i en relativt stor hastighet. Han legger seg tett opp i rumpa på oss. Kameraten min brå bremser og han kommer opp på siden vår. Kameraten min gir gass igjen og legger seg i 75 igjen. Han med hiacen legger seg like nærme rumpa. Da vi skal kjøre av kommer han opp på siden av bilen, vi bestemmer oss får å gi han fingern..dumme som vi var. Han bråbremser midt på motorveien. vi kjører fornøyde av veien og tenker ikke veldig mye mer over det. Etter 2 min kjøring ser vi det kommer en bil i stor hastighet bak oss. Det var han i hiacen. Vi kommer inn i en runnkjøring og han kjører forbi oss og stopper foran oss sånn at vi ikke kommer oss noen vei. Han bruker litt tid for å komme ut av bilen, og når han først runder hjørnet av hiacen har han fan meg ett stort brekkjern i hånda. Det største jeg noen gang har sett. Med sneipen i kjeften og babler i vei, prøver han å få oss til å låse opp dørene. Jeg og kameraten min sitter vettskremte i bilen og lurer hva faen vi skal gjøre. Han truer med å slå inn frontruta. Tilslutt sa vi at vi ringer politiet. Da hoppern inn i hiacen og kjører som en villmann bort. Vet ikke om dette kanskje har noe med fingern å gjøre, noe som godt kan tenkes. Men for all del ikke ypp med folk i hiace;) etter dette har jeg aldri liggi oppi rumpa til noen, bråbremset eller gitt fingern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 Ligger man i god jevn bmw-hastighet,så får man ikke så mange i pumpa er min erfaring.Og hvis folk legger seg i rumpa mi,så ser jeg på det som en innbydelse til kappkjøring,så da vil tiden vise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 Er det ett felt og jeg ligger over fartsgrensa og får en "dytter" bak som ikke vil forbi,men nettopp kun dytte så setter jeg på varselblinkern. Pleier å få fram poenget mitt det. Er litt mindre villig til å bremse for å vekke dem etter at lakken ble fixa opp. Husk at førerkort klasse B ikke er et kompetansebevis,men en menneskerett,så det er mange løk-huer ute å kjører. Mange tror dessuren de har Supermanns oppfattelsesevne og at bilen gjør 90-0 på 2.8m PS er det to felt er det venstre nettop til å kjøre forbi i. Du må jo slippe fram selv om du ligger 5km over!? Eller er du politi? Alle nordmenn skulle hatt noen timer på autobahn og sett på kjørekulturen der "Førerkortet er ikke et kompetansebevis men en menneskerett", Bra sagt! Hvis jeg får noen i ræva, gir jeg bare gass og drar i fra dem. Det er like gøy hver gang. Det er de færreste som klarer å henge på... hehe Å bremse er ingen løsning. Den idioten som kjører bak kan jo like godt finne på å kjøre i ræva di, og da må bilen på verksted osv.... blir bare tull... mye bedre å gi gass. (Hvis ikke bilen bak er sivilsnut da) Sivilsnuten kan finne på å legge seg rett bak deg, for å prøve å provosere deg til å gi gass, for så å ta deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 Siden jeg ikke har motor til å kappkjøre så ligger jeg i min sedate fart på 15-20km/t over fartsgrensen (speedometerfart) At folk ligger i rumpa på meg merker jeg ikke, for beauty bagen på bagasjen skygger for det ser ikke en dritt i bakspeilet. Men at folk kikker på bilen min (i håp om at det er en søt blondine som kjører , og blir dritskuffa når de ser meg. ) er bare gøy. Heldigvis er det en og annen søt blondine som snur seg etter bilen innimellom og da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royarne85 Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 når jeg kjørte rundt i chevrolet van min så hadde jeg aldri noen bak bilen. Men når jeg kjøpte en bmw ble jeg ofte plaget av politiet. Ble stoppet av politiet 3 ganger på 1 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 når jeg kjørte rundt i chevrolet van min så hadde jeg aldri noen bak bilen. Men når jeg kjøpte en bmw ble jeg ofte plaget av politiet. Ble stoppet av politiet 3 ganger på 1 mnd. at ikke politiet snart har noe bedre å finne på enn å plage oss med BMW. Snut er ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 Jeg bremser hardt et kort øyeblikk, slik at bilisten bak ser bremselysene. Da stuper som regel nesen til bilen bak. I over 50% av tilfellene hvor en bilist ligger like bak, hjelper dette. Men synes ikke det er et stort problem. Øker sjelden farten om en person legger srg på støtfangeren. Men om vedkommende ikke har hjerne til å komme seg forbi ved første mulighet, og fortsetter slip-streamingen kan jeg gjøre noen unnamanøvre... Og det er like ofte kjepphøye ungdommer i senka ungdomsbiler som vil yppe, som andre intettenkende zombier. Jeg lar de som regel passere, de har det sikkert mer travelt enn meg, tenker jeg da. Et større problem er de som kjører 70 over alt, og som absolutt skal forbi i 60-sonen, men som ikke har evnen til å øke hastigheten i 80-sone. Slike irriterer meg grenseløst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 Jeg bremser hardt et kort øyeblikk, slik at bilisten bak ser bremselysene. Da stuper som regel nesen til bilen bak. I over 50% av tilfellene hvor en bilist ligger like bak, hjelper dette. Men synes ikke det er et stort problem. Øker sjelden farten om en person legger srg på støtfangeren. Men om vedkommende ikke har hjerne til å komme seg forbi ved første mulighet, og fortsetter slip-streamingen kan jeg gjøre noen unnamanøvre...Og det er like ofte kjepphøye ungdommer i senka ungdomsbiler som vil yppe, som andre intettenkende zombier. Jeg lar de som regel passere, de har det sikkert mer travelt enn meg, tenker jeg da. Et større problem er de som kjører 70 over alt, og som absolutt skal forbi i 60-sonen, men som ikke har evnen til å øke hastigheten i 80-sone. Slike irriterer meg grenseløst. Ja hvem er disse? Jeg møter dem alltid når jeg er ute og kjører. 70 i 80 sonen, 70 i 60 sonen. Kan de ikke snart skjerpe seg? Noen flere som har sett disse idiotene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 Hvis jeg får noen i ræva, gir jeg bare gass og drar i fra dem. Jeg har aldri hatt noen i ræva, og skal heller aldri ha det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå