Gå til innhold

BMW mot rekordår

BalleKnalle
 Share

Anbefalte innlegg

Under årets elva första månader har BMW Group redan sålt fler bilar än under hela förra året. Nya 3-serien är en succé, men alla modeller ökar utom Rolls-Royce.

Under perioden januari-november sålde BMW Group 1.211.177 bilar. Under hela förra året var siffran 1.093.380. Bara under november såldes tio procent fler bilar än under november 2004.

Största anledningen till framgången är nya BMW 3-serien, som sedan lanseringen i mars sålts i över 200.000 exemplar, 38% fler än föregångaren (E46) under samma period.

Mini växer

Även 5- och 7-serien samt Mini ökar. Den enda modellen som minskar är Rolls Royce, som sålt 620 Phantoms hittills i år, en liten nedgång.

- Vi kan redan förutse att vi kommer att vara det mest framgångsrika bilföretaget i världen i premiumsegmentet 2005, säger Michael Ganal, ansvarig för marknadsföring och försäljning hos BMW. Vi växer snabbare än marknaden som helhet, och snabbare än konkurrenterna.

00000006912.gif

Succébil. Nya 3-serien säljer nästan 40% bättre än föregångaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alles wunderbar, men jeg har imidlertid stadig problemer med Banglemanns designfilosofi... :roll: E91 325i prosjektet er lagt på is frem til våren...kanskje har jeg mer lyst på E90/E91 innen den tid ? To av mine arbeidskollegaer har forøvrig nettopp kjøpt hver deres E39 (525i og 528i) i tillegg til to andre som tidligere har kjøpt en E39 528i og en E39 530i. Jeg er skikkelig sugen på en pent brukt 523iT eller en nyere 525iT...en BMW slik en BMW skal være...og den som har cash har tid til å vente... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...