André Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 Har planer om å skaffe meg 2 12 tommere på 800 watt hver.. Hvilken forsterker bør jeg da kjøpe? noen som har noen tips? Vurderer å erstatte de 2 små høytalerne bak i bilen også, og kanskje kjøre disse på forsterkeren.. men det kommer i andre rekke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Har planer om å skaffe meg 2 12 tommere på 800 watt hver.. Hvilken forsterker bør jeg da kjøpe? noen som har noen tips? Vurderer å erstatte de 2 små høytalerne bak i bilen også, og kanskje kjøre disse på forsterkeren.. men det kommer i andre rekke... Hvilket merke? Hva er impedansen på elementene? Merke? dobbelspole/enkelspole. Og er de 800Wattene maks effekt eller RMS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2005 Har planer om å skaffe meg 2 12 tommere på 800 watt hver.. Hvilken forsterker bør jeg da kjøpe? noen som har noen tips? Vurderer å erstatte de 2 små høytalerne bak i bilen også, og kanskje kjøre disse på forsterkeren.. men det kommer i andre rekke... Hvilket merke? Hva er impedansen på elementene? Merke? dobbelspole/enkelspole. Og er de 800Wattene maks effekt eller RMS? Ekstremt 12" subbasselement for deg som vil ha det værste. Dobbelstakkede 70 Oz magneter. 3" 4-lags kapton talespole. sølvpletterte lyntilkoblinger. Fungerer bra i smålukkede eller portede kasser. Effekt: 800 Watt. Følsomhet: 89 dB. Frekvensområde: 25-300 Hz. Imp: 2x4 Ohm. Her er en link: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id= Kan disse anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Noen som har prøvd desse subbane fra ljudia? Lurer på dei jeg også. å noen som har forslag til forsterker visst jeg skal drive 2 slike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Noen som har prøvd desse subbane fra ljudia? Lurer på dei jeg også. å noen som har forslag til forsterker visst jeg skal drive 2 slike? Kjøp deg en forsterker som er stabil ned i 1ohm. Da får du antagelig mest watt for penga. Har ikke testet dem subbene. Har heller ikke hørt noe om dem så hvor bra dem er kan jo være noe annet. Styrer personlig unna annonser som det står "extremt" +++ virker litt jalla da. Les litt på nettet og finn noe som et testet og har fått bra kritikker. Da blir du antagelig ikke skuffet. Og 1stk bra 12" er ofte bedre enn 2 lusene 12"ere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 visst jeg har 2 x12" med dobbel 4ohm spoler. Hvordan er det best å kople dei for å få messt ut av dei? brokoble alt så det blir 1ohm? eller serie og paralell så jeg får 4ohm? Hvor kraftig bør forsterkeren vere til desse subbane da? Er det best med monoblokk eller 2 kanaler visst jeg har to slike subber som er nevnt over her.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 visst jeg har 2 x12" med dobbel 4ohm spoler. Hvordan er det best å kople dei for å få messt ut av dei?brokoble alt så det blir 1ohm? eller serie og paralell så jeg får 4ohm? Hvor kraftig bør forsterkeren vere til desse subbane da? Er det best med monoblokk eller 2 kanaler visst jeg har to slike subber som er nevnt over her.? Monoforsterker classe D er vel ganske greit å anbefale. Her havner du på 1ohm med 2x4 spoler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 okey. Er det bedre å gjer d slik å havne på 1ohm i stadenfor å seriekople spolane å paralell kople høgtalerane slik jeg havner på 4ohm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 okey.Er det bedre å gjer d slik å havne på 1ohm i stadenfor å seriekople spolane å paralell kople høgtalerane slik jeg havner på 4ohm? Fleste forsterkere er sterkere i lav ohm. Men lydkvaliteten synker noe når du kobler ned ohmèn og du vil få litt mere forvregning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Trur du denne vil drive dei ? http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=14&id=301 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Mayhem_ Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Hvorfor ikke kjøpe http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=14&id=1260 istede da? Kan på det varmeste anbefale lanzars Optidrive serie. Funker som fy. Har selv en Opti 1400D på 2x 12" Vibe Space elementer i bmw'n min, funker som juling det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Ville gått for kickeren. Kicker gir altid mere watt enn dem står oppført som. I forhold til lanzaren som nok er motsatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2005 Var inne på bilradiospesialisten, og fikk anbefalt denne pakken, på tilsammen 6000kr iknludert kabler: http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=697 http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1071 kondensatoren får komme seinere.. Noen som har en eller begge disse elementene? Anbefalt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catste Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Viss du skal ha enn forsterker som yter bra med watt so vil eg råde å kjøpe enn Boss 995 å enn kondensator på 1.5farad å eventuelt enn cerawin vega 12 med dobbel spole da har du eit anlegg som slår godt i bilen og det er fin lyd også Lykke til med valg av stereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Noen som har erfaring med Power Acoustic G1800-2 forsterker? Poweracoustic G1800-2 forsterkere.. 1800watt max, 2X950 watt max.. 1X 950watt Rms , 2X 460 watt Rms.. Disse store forsterkerene fikk i sin tid topp karekterer i Bladet Lyd&Bilde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå