Gå til innhold

Sjelden perle på Finn.no

antiloop
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett tester der Z4 har vært sjappere enn Boxter men...

Var test i Fifth Gear. Virket som de også var mer fornøyd med kjøreegeskapene i Z4'en. Men dette var mot forrige modell Boxter. Når de testet igjen med den nyeste modell Boxter så vant den tror jeg?

Blir spennende å se hvordan Z4 coupe klarer seg mot Cayman.

Fifth Gear testet jo også en Chayenne (turbo?) mot en BMW X5 på bane og X5'en var betydelig bedre i kjøreegenskaper og rundetid faktisk.

Men sånne tester betyr ikke så mye. Er hva man selv synes som teller.

Porsche høres betydelig råere ut for de fleste enn BMW. Sånn er det bare. De leverer heller ikke biler med 115 HK.

Porsche Z4 var marginalt hurtigere enn Boxster S med 260 HK, men den er neppe hurtigere enn Cayman S med 295 HK. Årets Boxster S har forøvrig 280 HK og jeg tror ikke Z4 helt klarer den heller. Porschen med den minste motoren er standard Boxsteren med en B6 motor på 2,7 liter, 240 HK ved 6400 rpm, 271 Nm ved 4700 rpm, 0-100 Km/t på 5,9 sekunder og en topphastighet på 255 Km/t. Skal vi ikke bare bli enige om at Porsche spiller i en litt annen divisjon enn BMW... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jo det skal vi. Det er jo et faktum av Porsche blir noe annet en BMW.

Men om BMW bestemte seg for å knuse en 911 met et nyt konsept tror jeg de hadde klart det. mer fornuftig å sammenlikne Porsche med Ferrari og Lambo etc... BMW må vel heller sammenliknes med Mercedes og Audi.

BMW bør lage en enda lit spørere M divisjon med egne M-biler laget for å slå Ferrari og Porsche... men det blir jo selvsagt veldig veldig dyrt.. Gjort en god jobb med Nye M6 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer at min far eier M635CSi'en. Den har i hans eie aldri stått lengre enn 1-2 uker uten å bli kjørt en god tur, uten om vinterne da.

Far min har brukt STOOORE summer på å holde bilen dens gode tilstand.

Litt vibrasjon i styring under nedbremsing førte til bytte av skiver, klosser og masse foringer for å være på sikre siden. Han oppdaget også at den ene skjermen bak var bitte bitte litt mer falmet enn resten av bilen. Da ble skjermen lakkert, far min synes enda ikke det var bra nok og fikk den sendt inn igjen. Stripene på siden måtte taes av under lakkering, derfor måtte nye lages hos kelly's i sandnes, det var ikke billig.

Skinninteriøret er blitt profesjonelt behandlet hver vinter han har eid bilen.

Grunn for salg er som sagt at han ikke har tid nok til bilen. Han seiler en del i båten og har 2 andre BMw'er å bruke tid på i tillegg til M635CSi'en pluss masse jobbing.

Som nevnt en X5 3.0D og en Z4 2.2 kompressor-intercooler med 19" BBS og AC Schnitzer eksteriør og interiør styling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skal vi. Det er jo et faktum av Porsche blir noe annet en BMW.

Men om BMW bestemte seg for å knuse en 911 met et nyt konsept tror jeg de hadde klart det. mer fornuftig å sammenlikne Porsche med Ferrari og Lambo etc... BMW må vel heller sammenliknes med Mercedes og Audi.

BMW bør lage en enda lit spørere M divisjon med egne M-biler laget for å slå Ferrari og Porsche... men det blir jo selvsagt veldig veldig dyrt.. Gjort en god jobb med Nye M6 da...

Joda, men faktum er at eiere av disse bilene ofte har flere forskjellige rå biler...det ene utelukker ikke det andre...ergo kan man samtidig f.eks helt fint ha en BMW E46 M3 CSL, en Porsche 911 Turbo S og en BMW X5 4,8iS. Jeg tror imidlertid ikke at BMW kan levere "varen" på samme måte som Porsche og Ferrari gjør... i allefall ikke samtidig som man kan kjøpe en E87 116i...eller en E61 520d... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke samme typen foretak nei..

da måtte man isåfall lage en egen divisjon som utelukkende holdt på med det.. evt kjøpt opp et merke ...I.E slik VW gjorde .. med Bugatti.... det er bare snak om å ha pengene og menneskene til å gjøre det, men det lønner seg nok ikke for BMW..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The stig jobber i topgear han.Syns da bmw klarte seg bra i allefall jeg da.

OBS.... :oops: ...min feil...det var det med å lese overskriften da... :roll:

Sorry, men det ser ut som om Fifth Gear og Top Gear har nogenlunde det samme konseptet... :lol:

Joda...BMW klarer seg bra...og jeg prøver da heller ikke å rakke ned på BMW. Mitt poeng er bare et forsøk på å fortelle at BMW først og fremst produserer sportslige "familiebiler" (noe de gjør best av alle bilprodusentene), mens Porsche produserer ekte sportsbiler. E46 M3 CSL er en kraftig modifisert E46, men den har stadig en god del til felles med E46 316i og de andre modellene i 3-serien. Porsches inntroduksjonsmodell har 240 HK og klarer en runde på Nürburgring på 8,31 minutter...kun 17 sekunder etter E46 M3 (sekundene blir lange når vi er på dette nivået, men allikevel er det imponerende)... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett tester der Z4 har vært sjappere enn Boxter men...

Var test i Fifth Gear. Virket som de også var mer fornøyd med kjøreegeskapene i Z4'en. Men dette var mot forrige modell Boxter. Når de testet igjen med den nyeste modell Boxter så vant den tror jeg?

Blir spennende å se hvordan Z4 coupe klarer seg mot Cayman.

Fifth Gear testet jo også en Chayenne (turbo?) mot en BMW X5 på bane og X5'en var betydelig bedre i kjøreegenskaper og rundetid faktisk.

Men sånne tester betyr ikke så mye. Er hva man selv synes som teller.

Porsche høres betydelig råere ut for de fleste enn BMW. Sånn er det bare. De leverer heller ikke biler med 115 HK.

Porsche Z4 var marginalt hurtigere enn Boxster S med 260 HK, men den er neppe hurtigere enn Cayman S med 295 HK. Årets Boxster S har forøvrig 280 HK og jeg tror ikke Z4 helt klarer den heller. Porschen med den minste motoren er standard Boxsteren med en B6 motor på 2,7 liter, 240 HK ved 6400 rpm, 271 Nm ved 4700 rpm, 0-100 Km/t på 5,9 sekunder og en topphastighet på 255 Km/t. Skal vi ikke bare bli enige om at Porsche spiller i en litt annen divisjon enn BMW... :lol:

:applause::applause::applause:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6_-275716056.jpg

Dette er min drømme bil, får vann i munn av denne :P . En gang i livet skal jeg ha en slik(får vel sikkert ikke råd før ungene har flytta ut :oops: ), som er like strøken som denne her.

De få gangene far har latt meg låne denne bilen (tro meg det er ikke mange gangene på 3-4 år) har jeg alltid hatt lyst å bo i den.

At en så "gammel" Grand Tourer kan gå noe så avsindig! Bakhjula drar løs på tør asfalt i første giret, viss man trør den litt.

Selv har jeg jo en sport evo som er en super bil, men M635CSi'en har andre egenskaper som er bedre for vanlig kjøring, sinnsyk komfort, godt bunndrag, og det mest utrolige av alt; NYBIL FØLELSE!

Selv om bilen er til salgs blir den neppe solgt til første mann med pengene, men til den som virker mest seriøst interessert i å fortsette et manisk vedlikehold. Og ingen prøvekjøring uten min far bak rattet, det har tross alt vært vanskelig for ham å ta salg avgjørelsen, tror nok det var rett før Z4en ble satt for salg istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...