Dessection Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Vel. Et bilde sier mere enn tusen ord; Rett etter krasj; (greit med digitalcam i bilen) På verksted: Skjedde for litt over en uke siden Fikk svar fra forsikringsselskapet nå. Bilen blir kondemnert. Noen som vet hvordan det er med muligheter for å kjøpe ut bilen? Jeg har fullkasko så får erstatning, men vil gjerne ha ut bilen igjen. Hva kan jeg kreve av forsikringsselskapet? De har gitt meg flere bud som er uakseptable for meg. Kan jeg kreve at de får tak i en tilsvarende bil? Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 kjedelig sak,håper ingen ble skadd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2005 Ingen ble skadd nei, bare tre litt stive nakker etterpå. BTW; Før bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Dette er ikke bra.. åssen skjedde dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Ajajaj, dette var ikke bra. Var jo en pen bil dette. Får du mer igjen på forsikringen enn bilen er verdt, tror du? Lurer også på hvordan dette gikk til. Påkjørt bakfra, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Synd Hvordan skjedde dette? Ser jo ut som du har tatt baklengs rennafart inn i en lyktestolpe..? Utifra de bildene der så vil jeg nå påstå at det ikke er noen umulighet å få den på veie nigjen, ved å legge litt godvilje til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2005 Vel, kan forklares slik: For høy fart i forrhold til føre. 50km/h rundt sving som gikk fra snøføre til SPEILBLANK is. FIkk skrens mot venstre, contra til høyre, contra til venstre også høyre igjen. Skled sidelengs bortover veien litt mot grøfta hvor det står trær med ca 3 meters avstand bortover, treffer et lite ett med fronten å snurrer rundt, for så å skli baklengst inn i et ganske stort tre som nå er helt dødt. Reservehjulet i bagasjen er punktert og felgen er skjev så det traff ganske bra Skal prøve å finne ut hvilke muligheter jeg har for bilen. Vil helst ha den på veien igjen, elsker bilen <3, men takstmannen mente det var skader for ca 125.000Kr :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 jeg har også tatt rumpa på bilen, takstmannen takstet skaden for ca 90000 og bilen var vrak.. fikk senere beskjed om at jeg kunne få igjen 42000 kr. som er alt for lite for meg, så ba han vurdere det på nytt, har ikke hørt ett pip etter det. Faren til en kamerat av meg fikk 20000 kr mer fordi det var alu felger på bilen.:S men han er helt syk til å prate for seg da. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 jeg har også tatt rumpa på bilen, takstmannen takstet skaden for ca 90000 og bilen var vrak..fikk senere beskjed om at jeg kunne få igjen 42000 kr. som er alt for lite for meg, så ba han vurdere det på nytt, har ikke hørt ett pip etter det. Faren til en kamerat av meg fikk 20000 kr mer fordi det var alu felger på bilen.:S men han er helt syk til å prate for seg da. hehe 42,000kr er jo ikke ille å få igjen for en 325 da... 95% av alle som er til salgs koster jo langt under 40k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S2C Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 samme spørsmål her. Kræsja bilen min fo rikke så lenge siden, og jeg mener at det er mulig å få den reparert, men fikk beskjed på bilskadesenteret at bilen blir helt sikkert kondemnert. Bilen er skadet på høyre side fra døra frem til fangeren, A-stolpe kan være skadet men det tviler jeg, frontruta er helt ok. Takstmannen kommer i morgen. Det er reparasjoner for 45000,- og listeprisen på bilen er 10900 nå. Jeg forstår at det er billigere for forsikringa å kondemnere bilen, men jeg kan jo velge om jeg vil fikse bilen opp eller ikke, ikke sant? Hvorfor skal den kondemneres hvis den er kjørbar og går ann å fikse? 2Dessection: Synd har sett verre skadet BMWer som ble retta opp her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 faen hvor folk kræsjer/vraker biler for tiden da bra det gikk bra med de i bilen hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 samme spørsmål her. Kræsja bilen min fo rikke så lenge siden, og jeg mener at det er mulig å få den reparert, men fikk beskjed på bilskadesenteret at bilen blir helt sikkert kondemnert. Bilen er skadet på høyre side fra døra frem til fangeren, A-stolpe kan være skadet men det tviler jeg, frontruta er helt ok. Takstmannen kommer i morgen. Det er reparasjoner for 45000,- og listeprisen på bilen er 10900 nå. Jeg forstår at det er billigere for forsikringa å kondemnere bilen, men jeg kan jo velge om jeg vil fikse bilen opp eller ikke, ikke sant? Hvorfor skal den kondemneres hvis den er kjørbar og går ann å fikse?2Dessection: Synd har sett verre skadet BMWer som ble retta opp her! Du kan nok ikke velge nei, forsikringsselskapet tenker ikke på deg men på lommeboka si. Hvis du hadde hatt et firma og du fikk velge om du ville gi tilbake 15k eller 45k, da tror jeg valget hadde blitt lett. Jeg personlig syntes ikke det burde vært slik, men det er dessverre det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Bra det gikk bra med menneskene i bilen i det minste ... Fin 5'er forresten... jævlig fin bil .. synd å ende livet på den måten.. for bilen altså .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S2C Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 samme spørsmål her. Kræsja bilen min fo rikke så lenge siden, og jeg mener at det er mulig å få den reparert, men fikk beskjed på bilskadesenteret at bilen blir helt sikkert kondemnert. Bilen er skadet på høyre side fra døra frem til fangeren, A-stolpe kan være skadet men det tviler jeg, frontruta er helt ok. Takstmannen kommer i morgen. Det er reparasjoner for 45000,- og listeprisen på bilen er 10900 nå. Jeg forstår at det er billigere for forsikringa å kondemnere bilen, men jeg kan jo velge om jeg vil fikse bilen opp eller ikke, ikke sant? Hvorfor skal den kondemneres hvis den er kjørbar og går ann å fikse?2Dessection: Synd har sett verre skadet BMWer som ble retta opp her! Du kan nok ikke velge nei, forsikringsselskapet tenker ikke på deg men på lommeboka si. Hvis du hadde hatt et firma og du fikk velge om du ville gi tilbake 15k eller 45k, da tror jeg valget hadde blitt lett. Jeg personlig syntes ikke det burde vært slik, men det er dessverre det Da kan jeg si at jeg vil ikke kondemnere bilen, men også får som regel tilbud fra forsikringsselskapet om å kjøpe vraket. Hva som er best da :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Vil du selge bilen for et par lapper? Kan være så ribbet den vil bare den kan trille og motoren starter. Tenkte å dra ut baken med en traktor og bruke den i bilcross... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå