Gå til innhold

m-tech samme som m sport ??

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
veldig mange blander dette med ///M og ///M-TECH! men man skulle jo tro at en bmw-forhandler vet forskjell!

///M-sport er jo ekte BMW ///M, mens ///M-TECH er litt wannabe ;)

...med denne uttalen klarar du ikkje opp i noko nei, berre forvirrar ekstra...

...Prøver du å missvisande fortelje at M-tech ikkje er ekte BMW??---det er det!

...M-Sport er betegnelsen på understellet (kode 704 på e36) som er på ein bil som er levert med dette frå fabrikk. Virkar på meg som om du ikkje greier å skille M3 ut frå mengden her..... :wink:

Skrevet
veldig mange blander dette med ///M og ///M-TECH! men man skulle jo tro at en bmw-forhandler vet forskjell!

///M-sport er jo ekte BMW ///M, mens ///M-TECH er litt wannabe ;)

...med denne uttalen klarar du ikkje opp i noko nei, berre forvirrar ekstra...

...Prøver du å missvisande fortelje at M-tech ikkje er ekte BMW??---det er det!

...M-Sport er betegnelsen på understellet (kode 704 på e36) som er på ein bil som er levert med dette frå fabrikk. Virkar på meg som om du ikkje greier å skille M3 ut frå mengden her..... :wink:

kode 704 var det det sto på lista, er det da det samme som m-tech da ?eller ??

Skrevet

jeg sier ikke at m-tech ikke er ekte bmw, JEG mener at m-tech ikke er "skikkelig" ///m, altså ev. ///m3-5-6 ;)

såvidt jeg har sett utifra salgs-annonser, både fra private og autoriserte bmw-forhandlere så brukes *m-sport* betegnelsen ikke bare på understell men også på styling-pakke generellt...

grunnen til at jeg kalte m-tech for "wannabe" er jo at det kun "ser litt ut som ekte ///M"...men ikke at det er noe galt i og ha det på bilen, for all del.. :D skulle gjerne hatt ei m-pakke på min bil jeg, men jeg ville ikke skrevet "316i ///M" i en ev. salgs-annonse/beskrivelse forde!

jeg syns det er mye missbruk av "///M" ute og går..har man en m3/m5/m6 så skal må jo så gjerne få kalle det en "ekte ///M-bil"!

jeg syns forøvrig at bmw kunne holdt seg til m-tech betegnelsen, og latt være og kalle det m-sport på nyere biler...

///M er ///Motorsport!

///m-tech er m-tech (kun kosmetisk! org el ikke org, fabrikk-montert el etter-montert)..enkelt og greit..i mine øyne da!

Beklager at jeg forvirra, ja jeg veit at jeg er elendig til og forklare ting...

ja jeg veit at m-tech kan fåes originalt montert fra fabrikk, slik du har OVEX ;) og jeg sier ikke at det ikke er ekte..

Skrevet
ja Michael, du har tydeligvis "ekte" m-tech/m-sport ;)

BEKLAGER! MY BAD! :D

Er ikke rart du "surær" når du er så lav vettu chinco!!!

Får ikke sette nærmere rattet vel?

Skrevet
pæt jo :D lenge siden..jeg sitter PÅ rattet nå da..faen ass...3-serie bmw er ikke bygd for 1.58 lave folk :(

Skulle kjøpt deg en smart eler no du vettu :D

Cossien er solgt ja :(

Skrevet

Må si meg litt enig med skillbill, når det gjelder mye forviringer i salgsanonser, hvis de eksempelvis har en m-fanger, så står det i parantes: 316i/M3 :wink: Blir så frustrert, søker etter en M3 så kommer det en 316i med litt m-styling :lol:

Skrevet

Hiver meg på denne forvirrende greie selv...

Tror det som var M. technik tidligre var svarte lister rundt dører og annet.

:?

Men jeg er også meget forvirret av dette, tror det er noe som har endret seg over tid, må ho være litt forsiktig med å bruke den magiske M'en overalt!

Personlig har jeg kjøpt meg en ny E90, med M-sport pakke.

Denne koster nesten 50.000.-

Og inneholder endel, fangere, seter, ratt, short shift gearing,M understell (som er senker litt) + noe annet jeg ikke husker i farta...

Så det er en komplett pakke, men vet samtidig at jeg kunne plukke ut understell, ratt og annet som tilhører M pakke, uten å ha full pakke...

Vet at mange BMW'er kjører med M understell bl.a

Vet ikke om jeg bidro med noe i denne diskusjonen, men jeg også er og har blitt forvirret mange ganger med disse begrepene

:stupid:

Skrevet

"M Technic" er en egen avd. innen BMW M Gmbh som jobber med utforming av karosseriet. Slik som speil, spoilere, skjørt, interiør, understell og felger.

"M Sport" er avd. som fokuserer på motor/drivverk/bremser osv.

Slik oppsto M535i. En 535i med M5 optikk og understell. Ekte M5-entusiaster kritiserte denne bilen som ikke var en ekte M5, men som bare lignet.

Slik har jeg forstått det.

BMW selger M Technic accessories til alle som ønsker ///M-utstyr til sin BMW.

Slik jeg ser det er det helt ok å sette et ///M-merke på en 320i som har M-Tech styling. Men å sette et 3-tall bak er tabu ;)

I tillegg hadde E34 en Nurburgring-pakke som omhandlet bredere hjul bak, andre støtdempere, annen servostyring.

Skrevet

Slik oppsto M535i. En 535i med M5 optikk og understell. Ekte M5-entusiaster kritiserte denne bilen som ikke var en ekte M5, men som bare lignet.

går ut i fra du snakker om e28 her? e28 m5`n hadde vell ikke annen "styling" enn litt senk og større hjul+litt småtteri. så denne m5 stylingen alle skal ha tak i til e28 finnes egentlig ikke. heter m535 styling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...