Gå til innhold

m-tech samme som m sport ??

Michael
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

veldig mange blander dette med ///M og ///M-TECH! men man skulle jo tro at en bmw-forhandler vet forskjell!

///M-sport er jo ekte BMW ///M, mens ///M-TECH er litt wannabe ;)

...med denne uttalen klarar du ikkje opp i noko nei, berre forvirrar ekstra...

...Prøver du å missvisande fortelje at M-tech ikkje er ekte BMW??---det er det!

...M-Sport er betegnelsen på understellet (kode 704 på e36) som er på ein bil som er levert med dette frå fabrikk. Virkar på meg som om du ikkje greier å skille M3 ut frå mengden her..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig mange blander dette med ///M og ///M-TECH! men man skulle jo tro at en bmw-forhandler vet forskjell!

///M-sport er jo ekte BMW ///M, mens ///M-TECH er litt wannabe ;)

...med denne uttalen klarar du ikkje opp i noko nei, berre forvirrar ekstra...

...Prøver du å missvisande fortelje at M-tech ikkje er ekte BMW??---det er det!

...M-Sport er betegnelsen på understellet (kode 704 på e36) som er på ein bil som er levert med dette frå fabrikk. Virkar på meg som om du ikkje greier å skille M3 ut frå mengden her..... :wink:

kode 704 var det det sto på lista, er det da det samme som m-tech da ?eller ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier ikke at m-tech ikke er ekte bmw, JEG mener at m-tech ikke er "skikkelig" ///m, altså ev. ///m3-5-6 ;)

såvidt jeg har sett utifra salgs-annonser, både fra private og autoriserte bmw-forhandlere så brukes *m-sport* betegnelsen ikke bare på understell men også på styling-pakke generellt...

grunnen til at jeg kalte m-tech for "wannabe" er jo at det kun "ser litt ut som ekte ///M"...men ikke at det er noe galt i og ha det på bilen, for all del.. :D skulle gjerne hatt ei m-pakke på min bil jeg, men jeg ville ikke skrevet "316i ///M" i en ev. salgs-annonse/beskrivelse forde!

jeg syns det er mye missbruk av "///M" ute og går..har man en m3/m5/m6 så skal må jo så gjerne få kalle det en "ekte ///M-bil"!

jeg syns forøvrig at bmw kunne holdt seg til m-tech betegnelsen, og latt være og kalle det m-sport på nyere biler...

///M er ///Motorsport!

///m-tech er m-tech (kun kosmetisk! org el ikke org, fabrikk-montert el etter-montert)..enkelt og greit..i mine øyne da!

Beklager at jeg forvirra, ja jeg veit at jeg er elendig til og forklare ting...

ja jeg veit at m-tech kan fåes originalt montert fra fabrikk, slik du har OVEX ;) og jeg sier ikke at det ikke er ekte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne forvirrende greie selv...

Tror det som var M. technik tidligre var svarte lister rundt dører og annet.

:?

Men jeg er også meget forvirret av dette, tror det er noe som har endret seg over tid, må ho være litt forsiktig med å bruke den magiske M'en overalt!

Personlig har jeg kjøpt meg en ny E90, med M-sport pakke.

Denne koster nesten 50.000.-

Og inneholder endel, fangere, seter, ratt, short shift gearing,M understell (som er senker litt) + noe annet jeg ikke husker i farta...

Så det er en komplett pakke, men vet samtidig at jeg kunne plukke ut understell, ratt og annet som tilhører M pakke, uten å ha full pakke...

Vet at mange BMW'er kjører med M understell bl.a

Vet ikke om jeg bidro med noe i denne diskusjonen, men jeg også er og har blitt forvirret mange ganger med disse begrepene

:stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"M Technic" er en egen avd. innen BMW M Gmbh som jobber med utforming av karosseriet. Slik som speil, spoilere, skjørt, interiør, understell og felger.

"M Sport" er avd. som fokuserer på motor/drivverk/bremser osv.

Slik oppsto M535i. En 535i med M5 optikk og understell. Ekte M5-entusiaster kritiserte denne bilen som ikke var en ekte M5, men som bare lignet.

Slik har jeg forstått det.

BMW selger M Technic accessories til alle som ønsker ///M-utstyr til sin BMW.

Slik jeg ser det er det helt ok å sette et ///M-merke på en 320i som har M-Tech styling. Men å sette et 3-tall bak er tabu ;)

I tillegg hadde E34 en Nurburgring-pakke som omhandlet bredere hjul bak, andre støtdempere, annen servostyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik oppsto M535i. En 535i med M5 optikk og understell. Ekte M5-entusiaster kritiserte denne bilen som ikke var en ekte M5, men som bare lignet.

går ut i fra du snakker om e28 her? e28 m5`n hadde vell ikke annen "styling" enn litt senk og større hjul+litt småtteri. så denne m5 stylingen alle skal ha tak i til e28 finnes egentlig ikke. heter m535 styling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...