Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heller S38 enn S50 b32?

Jeg liker alle store 6ere til BMW, men holder en liten knapp på S50 i E30 fortsatt... Føler det er en motor som "passer bedre" i E30 liksom, og føler at det er en mer moderne motor - mer "oppe å går" liksom...

enig med deg, pedi!

og helst med en liten kompressor på... :wink:

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Heller S38 enn S50 b32?

Jeg liker alle store 6ere til BMW, men holder en liten knapp på S50 i E30 fortsatt... Føler det er en motor som "passer bedre" i E30 liksom, og føler at det er en mer moderne motor - mer "oppe å går" liksom...

enig med deg, pedi!

og helst med en liten kompressor på... :wink:

Kompressor stæler hester. Turbo :D

Skrevet

Kompressor stæler hester. Turbo :D

for det jeg int meg i (banekjøring), så er kompressor å foretrekke spør du meg. :wink:

Skrevet

Man slipper jo turbolag da. det du tenkte på eller?

Det spørs jo om du har sentrifugalkompressor eller skrukompressor. Skru kommer kontant, mens sentrifugalen må jo jobbe opp trykk på "lik" linje med vanlig turbo...

Kompressor stæler hester. Turbo :D

Sååå mye stjeler nå ikke den kompressoren. Hvis du mangler noen hester (pga kompressoren), så har du bare ikke hentet nok utav motoren.

Da er det bedre å kombinere dette, slik som min plan er - HyperCharging..

Skrevet

Man slipper jo turbolag da. det du tenkte på eller?

Det spørs jo om du har sentrifugalkompressor eller skrukompressor. Skru kommer kontant, mens sentrifugalen må jo jobbe opp trykk på "lik" linje med vanlig turbo...

stemmer det med sentrifugalkompressor, men jeg opplever det som at trykket er mye mer jevnt på en kompressor enn en turbo. hvertfall de turbo og kompressorbilene jeg har testet.

Skrevet

stemmer det med sentrifugalkompressor, men jeg opplever det som at trykket er mye mer jevnt på en kompressor enn en turbo. hvertfall de turbo og kompressorbilene jeg har testet.

Helt sant, jeg skrev nok litt i ytterkant - men det er en ting som er viktig:

Mange tror at turbo er turbo, og kompressor er kompressor. Men her er det så mange forskjellige versjoner av turbo at det er til å bli gal av... Kompressorene er jo litt i mindretall da. Så å sammenligne turbo og kompressor (tenker IKKE på ditt innlegg her, R Andersen..) er jammen ikke godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...