R Andersen Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Heller S38 enn S50 b32? Jeg liker alle store 6ere til BMW, men holder en liten knapp på S50 i E30 fortsatt... Føler det er en motor som "passer bedre" i E30 liksom, og føler at det er en mer moderne motor - mer "oppe å går" liksom... enig med deg, pedi! og helst med en liten kompressor på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 Heller S38 enn S50 b32? Jeg liker alle store 6ere til BMW, men holder en liten knapp på S50 i E30 fortsatt... Føler det er en motor som "passer bedre" i E30 liksom, og føler at det er en mer moderne motor - mer "oppe å går" liksom... enig med deg, pedi! og helst med en liten kompressor på... Kompressor stæler hester. Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Kompressor stæler hester. Turbo for det jeg int meg i (banekjøring), så er kompressor å foretrekke spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 Kompressor stæler hester. Turbo for det jeg int meg i (banekjøring), så er kompressor å foretrekke spør du meg. Man slipper jo turbolag da. det du tenkte på eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Man slipper jo turbolag da. det du tenkte på eller? Det spørs jo om du har sentrifugalkompressor eller skrukompressor. Skru kommer kontant, mens sentrifugalen må jo jobbe opp trykk på "lik" linje med vanlig turbo... Kompressor stæler hester. Turbo Sååå mye stjeler nå ikke den kompressoren. Hvis du mangler noen hester (pga kompressoren), så har du bare ikke hentet nok utav motoren. Da er det bedre å kombinere dette, slik som min plan er - HyperCharging.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Man slipper jo turbolag da. det du tenkte på eller? Det spørs jo om du har sentrifugalkompressor eller skrukompressor. Skru kommer kontant, mens sentrifugalen må jo jobbe opp trykk på "lik" linje med vanlig turbo... stemmer det med sentrifugalkompressor, men jeg opplever det som at trykket er mye mer jevnt på en kompressor enn en turbo. hvertfall de turbo og kompressorbilene jeg har testet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 stemmer det med sentrifugalkompressor, men jeg opplever det som at trykket er mye mer jevnt på en kompressor enn en turbo. hvertfall de turbo og kompressorbilene jeg har testet. Helt sant, jeg skrev nok litt i ytterkant - men det er en ting som er viktig: Mange tror at turbo er turbo, og kompressor er kompressor. Men her er det så mange forskjellige versjoner av turbo at det er til å bli gal av... Kompressorene er jo litt i mindretall da. Så å sammenligne turbo og kompressor (tenker IKKE på ditt innlegg her, R Andersen..) er jammen ikke godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 hehe, denne posten sporet virkelig av. fra spørsmål om hvor man får kjøpt skjærmbreddere til vektormattematikk ig kompressorer.... Sånt liker jeg.....hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Tror nok at Gunnar må skifte litt på tema. Sporte jo helt av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå