lagrinn Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 jobber som dør vakt på pers hotell, du må ha en plett fri vandel får og si det sånn, ikke vold, narkotika o.l, og mann skal ha et obligatorisk kurs ja, trur securitas holder slike. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2006 Grunnen til at jeg spurte var at et utested ble overlatt til 2 unge jenter (20-22), han som drev stedet var på en annen jobb. En jente i baren og en som vakt høres jo ikke akkurat så sikkert ut, og det endte jo med at begge jentene ble slått ned. Synes det var svært uforsvarlig av daglig leder på utestedet å reise og overlate alt til de to jentene, og lurt på om det i det hele tatt var lov å operere slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Det jeg reagerer på her er at noen slår jenter? Greit nok at jenter ikke er like fysisk sterke som menn, å at de fleste gjestene sikkert er godt i bajsen, men man slår faen ikke jenter!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Det jeg reagerer på her er at noen slår jenter?Greit nok at jenter ikke er like fysisk sterke som menn, å at de fleste gjestene sikkert er godt i bajsen, men man slår faen ikke jenter!! Det er en syk verden vi lever i...hva er galt med mange av dagens unge ? ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 I nord slår de sikkert jenter på byen...men jeg har aldri hørt om noe sånt her nede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Grunnen til at jeg spurte var at et utested ble overlatt til 2 unge jenter (20-22), han som drev stedet var på en annen jobb.En jente i baren og en som vakt høres jo ikke akkurat så sikkert ut, og det endte jo med at begge jentene ble slått ned. Synes det var svært uforsvarlig av daglig leder på utestedet å reise og overlate alt til de to jentene, og lurt på om det i det hele tatt var lov å operere slik. Så lenge ro og orden kan ivaretas uten vakter tilstede, er det ikke noe krav å ha dørvakter. Det kommer jo an på hva slags utested det er selvsagt. Jeg har klart meg fint alene på jobb de gangene jeg har hatt noe jævelskap innenfor dørene. Som oftest går det greit å "snakke de ut". Men senest i helgen måtte jeg bære en fyr ut fra lokalene fordi han ble vanskelig. Han var heldigvis mindre og mye lettere en meg Jeg har montert el.ås på dør slik at den kan låses ifra baren, men vurderer å få en volds/ransalarm også. Vet jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 I nord slår de sikkert jenter på byen...men jeg har aldri hørt om noe sånt her nede Kun på tirsdager og søndager etter kl 21.00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 I nord slår de sikkert jenter på byen...men jeg har aldri hørt om noe sånt her nede Kun på tirsdager og søndager etter kl 21.00 ... hvorfor akkurat tirsdager og søndager etter kl. 21.00 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Så lenge ro og orden kan ivaretas uten vakter tilstede, er det ikke noe krav å ha dørvakter. Det kommer jo an på hva slags utested det er selvsagt. Jeg har klart meg fint alene på jobb de gangene jeg har hatt noe jævelskap innenfor dørene. Som oftest går det greit å "snakke de ut". Men senest i helgen måtte jeg bære en fyr ut fra lokalene fordi han ble vanskelig. Han var heldigvis mindre og mye lettere en meg Jeg har montert el.ås på dør slik at den kan låses ifra baren, men vurderer å få en volds/ransalarm også. Vet jo aldri. Med tanke på dere som har praktisk erfaring fra felten...er det hold i uttalelsene som kommer fra flere hold om at det er mer vold ute i samfunnet enn før (la oss si for ti år siden) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 jeg har ikke rukket å bli mer enn 22(heldigvis), så det kan jeg ikke svare på. Spør det samme om 10 år til En annen ting som slår meg når vi snakker om dørvakter; Hvorfor er flesteparten så ubeskrivelig teit og dum? Når du kommer et sted forventer du deg i det minste et "god dag" og et smil. Men neida. Legitimasjon har de øvd seg lenge på å si så det sier de ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 jeg har ikke rukket å bli mer enn 22(heldigvis), så det kan jeg ikke svare på. Spør det samme om 10 år til En annen ting som slår meg når vi snakker om dørvakter; Hvorfor er flesteparten så ubeskrivelig teit og dum? Når du kommer et sted forventer du deg i det minste et "god dag" og et smil. Men neida. Legitimasjon har de øvd seg lenge på å si så det sier de ofte. Hehehe...vi får snakkes ved om 10 år... ...Jeg flyttet fra Oslo i 1999 og lurte vel egentlig på om det for folk flest innebærer en større risiko ved å gå på byen i dag enn da jeg bodde i Oslo. De skriver mye i danske aviser om skyting på åpen gate etc. i Oslo... Jeg har alltid oppfattet dørvakter og vektere som representanter for en lite elegant machokultur...folk med komplekser fordi de ikke kom inn på politiskolen og/eller en offiserskole... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Med tanke på dere som har praktisk erfaring fra felten...er det hold i uttalelsene som kommer fra flere hold om at det er mer vold ute i samfunnet enn før (la oss si for ti år siden) ? Jeg begynte vel å gå på "by'n" for 8-10 år siden, og da mener jeg det var mer vold enn nå, men mistenker at det har noe med aldersgruppen jeg var i da å gjøre. Ikke at det er så lite på stedene man går nå i midten av 20-årene heller, men noe stort problem oppfatter jeg det ikke som... En annen ting som slår meg når vi snakker om dørvakter;Hvorfor er flesteparten så ubeskrivelig teit og dum? Når du kommer et sted forventer du deg i det minste et "god dag" og et smil. Men neida. Legitimasjon har de øvd seg lenge på å si så det sier de ofte. På TigerTiger i Tønsberg er det motsatt.. de skal plent ta SAMTLIGE gjester i hånda og si hadet når man går. Synes det blir for mye av det gode.. For ikke å glemme smittespredning.. De har selvfølgelig hansker, men det hjelper ikke gjestene mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Jeg er vekter, men aldri søkt verken offiserskole eller politihøgskole Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Det finnes selvsagt hederlige unntak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Og jeg har også for mange år siden vært vekter (i ca. 4 uker)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå