bmwomar Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Kan noen forklare hvordan drivverket på 325 ix ( e30) virker? Kjørte meg skikkelig fast her en dag, da ville ikke framhjulene trekke, den spant bare på bakhjulene, er dette normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 diffen bak er ihvertfall en viskoseidff, jo mer gass du gir jo mer sperrer den. foran aner jeg faktisk ikke, men hvis kun bakhjulene spinner høres den ut som noe er gale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 ...kan ikkje få berre bakhjulsspinn på ein ix utan at eit eller anna er ut av funksjon..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 BMW Danmark har en brukbar forklaring på xDrive... http://www.bmw.dk/teknisk/en_artikkel.asp?id=1040 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwomar Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 d virker rart ja. Trekker som f..... på alle 4 på vanlig veg, men når den blir sittende skikkelig fast virker d som ikke fremhjulene vil vær med. Kan d være noe feil med viskosevesken i frontdiffen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwomar Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 x drive er vel ikke d samme systemet som gamle ix da ?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Kan noen forklare hvordan drivverket på 325 ix ( e30) virker?Kjørte meg skikkelig fast her en dag, da ville ikke framhjulene trekke, den spant bare på bakhjulene, er dette normalt? Akkurat det samme skjedde meg for en uke siden! Det er på en 525ix.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 På ixer drar alle 4 hjul hele tiden?Går ikke an å koble ut tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 På ixer drar alle 4 hjul hele tiden?Går ikke an å koble ut tror jeg ...kan nok ikkje koplast ut nei, men då er det ein funksjonfeil som kanskje er eit rettare ord... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
posheer Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Dra på bmw og hør alltid det tryggeste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 merkelig, men det er vel ca 70% drift på bakhjulene og 30% drift på forhjulene når det gjelder 325ix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 merkelig, men det er vel ca 70% drift på bakhjulene og 30% drift på forhjulene når det gjelder 325ix. Hørtes ut som en veldig morsom sladdebil på vinterføre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nouse2 Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 nå er jeg ikke helt sikker på 4wd systemet til BMW, men hvis det er noe i nærheten av audi's quattro så vil jeg tro at det er noe galt med centerdiffen din, det er den som fordeler kraften mellom fram og bakaksel, tipper bilen din skal spinne på begge bak og et framhjul. så hvis den ikke spinner foran vil jeg tro det er en feil i fordelingskassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 merkelig, men det er vel ca 70% drift på bakhjulene og 30% drift på forhjulene når det gjelder 325ix. Hørtes ut som en veldig morsom sladdebil på vinterføre Stemmer det da, mer kontroll har du jo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 merkelig, men det er vel ca 70% drift på bakhjulene og 30% drift på forhjulene når det gjelder 325ix. Trodde den hadde 63% bak og 37% foran jeg.. Er det noen som vet hvor mange NM dette systemet tåler får det tar natta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå