Gå til innhold

e46 med noen ulyder

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Det kommer noen ulyder fra bilen min om dagen.

Jeg tror det er fra høyre bak, men kan også være foran.

Det høres egentlig ut som bremsen ligger litt på. En litt sånn "ulelyd". Den er kun tilstede når jeg jeg kjører helt sakte, men i dag oppdaget jeg også at den kommer når jeg svinger til venstre. (Typisk i rundkjøringer, kryss osv.)

Noen som har noe peiling?

Kan jo kanskje være noe hjullager eller noe?

Hva kan prisen bli på å få fikset opp noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kan vere hjullager, men har ein slik lyd på Passaten, og har no skifta alt av hjullager, men lyden er der like "fin".

Men dersom lyden vert ekstra framtredande med svinging så er det sikkert lager. Pass og på at det ikkje er komen stein mellom bremseskjold og skive (Audi har mase prob med dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, hadde det samme på min bil i går og i dag. men etter at jeg spylte med høytrykkssspyleren på bremseskivene ble det stille. NB, de må være kalde og forsiktig med å rette strålen rett på, men i mitt tilfelle var det sikkert en stein som hadde det morro..

Godt nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konstant lav hylelyd høyre bak. En BMW mekaniker trodde først det var kardangen. Men viste seg at det var hjullageret som var totalt utslitt. Kosta vel rundt 1000 kr. for nytt lager hos OS Bildeler. Fikk bytta det hos en som skyldte meg en tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ting Tar Tid, som det heter i militæret...

Var og hørte på pris på Trondrud i dag.

De skulle ha 480,- for lager, 10,- for en låsering og 44,- for en mutter. (alt + mva)

Sammenlagt med arbeid ble det da: 2712,- :shock:

(1580 + mva for jobben)

2,5 timer tok det visstnok å bytte.

Er det mye stress å gjøre selv? Trenger man spesialverktøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":c4svrhyf]Ting Tar Tid, som det heter i militæret...

Var og hørte på pris på Trondrud i dag.

De skulle ha 480,- for lager, 10,- for en låsering og 44,- for en mutter. (alt + mva)

Sammenlagt med arbeid ble det da: 2712,- :shock:

(1580 + mva for jobben)

2,5 timer tok det visstnok å bytte.

Er det mye stress å gjøre selv? Trenger man spesialverktøy?

Byttet alle lagerne på min forige bmw, en e36 på2-3 timer. Jeg er ikke spesielt flink med bil men akkurat dette var ikke noe problem.

som jeg husker trenger man ett spesial verktøy, til å presse ut lagerne med, får sikkert kjøpt dette på biltema/mekonomen etc

Kjøp deg hayens boken (usikker på hvordan det staves), står ihvertfall alt der... Fulgte den punkt etter punkt, og det beste, jobben kostet meg ikke mer enn max 300,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...