Chriso Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Veyron går vel ikke fortere enn 407km/t som jeg så under en test av toppfart gjort av captain slow. vekt er viktig! hvorfor tror dere henning solberg stadig slanker seg? Nei, den går ikke stort fortere, jammen er den treig. Vekt er viktig ja. Det er ingen ulempe å ha noen kilo på seg når man skal opp i slike hastigheter, rett frem.
Azeton Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Han toppa jo 407 km/t da! Ja, det er da ikke noe fort? syns det går sakte når jeg sitter i et fly som drar svimlende 800km/T angåenda vekt tenkte jeg på svinger! ikke ha rompa full av bly så du kan rase rettfram i 400 og kjøre ut når svingen kommer
mknard Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Ville aldri hatt denne bilen. Hadde heller kjøpt alle de nyeste m bilene. Koster jo mindre det.
tre Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 For de som måtte være interessert står Nugatti Veyronen Jeremy Clarkson kjørte i Top Gear utstilt på National Motor Museum, Beaulieu (New Forrest, sør for Southampton). Ifølge en av damene som jobbet der er dette en av prototypene og som den står har den tilbakelagt over 160000km. Og det synes, i tillegg til at den ser ganske sliten ut så har den også en diger (DIGER) sprekk i lakken på venstre fremskjerm. For de som ikke er så interessert i dette fettmonsteret (inkl. meg) så har heldigvis Nick Mason (Pink Floyd trommis) vært velvillig nok til å låne ut noen få biler som setter Nugattien i skyggen. En stykk McLaren F1 GTR, en stykk Ferrari F40, samt en stykk Enzo Ferrari. Alle 3 har vel vært med i CAR på et eller annet tidspunkt, F1 pluss F40 var vel også paret sammen så vidt jeg husker. Kanskje som et lite stikk i siden står faktisk Nugattien bakende til bakende med en Light Car Company Rocket...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2007 Skrevet Oktober 22, 2007 Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG eier nå 30,94% av VW og iht. den tyske børsen var Porsche dermed forpliktet til å komme med et tilbud på resten av aksjene i VW. Tilbudet på de resterende 69,06% av aksjene i VW ble fremsatt igår (100,92 Euro stykket) noe som kan medføre at Porsche innen 4 uker eier hele VW (inkl. Skoda, Seat, Audi, Bugatti, Bentley og Lamborghini). Et bankkonsortie har allerede garantert for en kassakreditt på ca. 288 milliarder kroner som Porsche evt. kan bruke hvis VW´s eiere (bl.a delstaten Niedersachsen) aksepterer kjøpstilbudet. Dette betyr at Porsche´s eiere (først og fremst familiene Porsche og Piëch) ikke behøver å risikere deres personlige formuer i forbindelse med kjøpet. Dette betraktes også som en stor fjær i hatten for Ferdinand Piëch som er hovedstrategen bak overtagelsen av VW. Tysklands arvesølv forblir i Tyskland... trolig til amerikanske fondsforvalteres store overraskelse og ergrelse... Iht. The Guardian forbereder Porsche nå en total overtagelse av VAG. EU-domstolen avsier i morgen en dom som er avgjørende for om delstaten Nordrhein-Westfalen kan beholde deres negative kontroll av VW med 20% av aksjene. Trolig kan de ikke det og Porsches strategiske kjøp av knapt 31% av aksjene vil komme til sin rett ved at de kan velge å gi et kjøpstilbud på de aktuelle 20% av aksjene og så be om å få innløst de resterende aksjene i selskapet. Dette blir evt. litt av et selskap med premiumbrands som Porsche, Audi, Lamborghini, Bentley, Bugatti... samt et par-tre mindre interessante bilprodusenter i porteføljen. http://epn.dk/industri/article1138200.ece
Fredrik Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Litt mer om Porsche og ikke minst hva man kan tjene hvis man er konserndirektør i Porsche... http://epn.dk/industri/article1186908.ece Jeg har forøvrig flyttet tråden iom. at den nå hører mer til i dette forumet.
Springsteen Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 For de som måtte være interessert står Nugatti Veyronen Jeremy Clarkson kjørte i Top Gear utstilt...] Bilen Jeremy kjørte var vel burgunder, og ikke blå, som bildene viser..?
Fredrik Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Styret i Porsche AG har nå signalisert at de ønsker å kjøpe seg opp til over 50% av aksjene i VAG for ca. 10 milliarder Euro. Porsche får med dette full positiv kontroll over VAG og kan dermed omstrukturere hele selskapet dersom de ønsker det. Kvalifiserte rykter har tidligere antydet at Porsche, Audi, Lamborghini, Bentley og Bugatti kommer til å bli samlet i et super premium selskap for å kunne skape synergieffekter over hele porteføljen av modeller. Tilsvarende er det antydet at VW blir oppgradert til det nivået Audi er i dag og at Skoda og Seat blir værende som typiske billigmerker. http://epn.dk/industri/article1285820.ece
Fredrik Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Det går så bra for Porsche at hver eneste av Porsches 8000 ansatte i år får 50000 kroner i bonus (de fikk ca. 43000 kroner i fjor). Hvis Porsche trenger en erfaren IT-systemutvikler er det bare å ringe... eller kanskje det er for sent nå som verden finansielt/økonomisk går av hengslene... http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=537754
D.C.V Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Hos Porsche kunne jeg gjerne tenkt meg og vert produksjonsmedarbeider
D.C.V Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Tyske Handelsblatt skriver i dag iht. til E24 at Porsche med Dr. Ferdinand Piëch i spissen har kjøpt seg opp til nesten 30% av aksjene i VW. Porsche er dermed den største aksjonæren i VW og i følge Handelsblatt kommer Porsche trolig til å legge Audi, Lamborghini og Bugatti inn i et nytt selskap sammen med Porsche. Dette vil bli verdens mest eksklusive bilprodusent med en total produksjon på mer enn en million biler årlig og markedsverdien kommer til å bli vesentlig større enn både Mercedes-Benz og BMW. Familien Porsche/Piëch blir den største aksjonæren i det nye selskapet og de kommer dermed til å ha 100% kontroll over selskapet. Hvis denne omfattende restruktureringen av VW/Audi og Porsche blir virkelighet må man sannelig si at Ferdinand Piëch er bemerkelsesverdig visjonær og ikke minst strategisk genial vis a vis konkurrentene... Har Porsche vist noe tegn til at at de vil gjenomfore dette? Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG eier nå 30,94% av VW og iht. den tyske børsen var Porsche dermed forpliktet til å komme med et tilbud på resten av aksjene i VW. Tilbudet på de resterende 69,06% av aksjene i VW ble fremsatt igår (100,92 Euro stykket) noe som kan medføre at Porsche innen 4 uker eier hele VW (inkl. Skoda, Seat, Audi, Bugatti, Bentley og Lamborghini). Et bankkonsortie har allerede garantert for en kassakreditt på ca. 288 milliarder kroner som Porsche evt. kan bruke hvis VW´s eiere (bl.a delstaten Niedersachsen) aksepterer kjøpstilbudet. Dette betyr at Porsche´s eiere (først og fremst familiene Porsche og Piëch) ikke behøver å risikere deres personlige formuer i forbindelse med kjøpet. Dette betraktes også som en stor fjær i hatten for Ferdinand Piëch som er hovedstrategen bak overtagelsen av VW. Tysklands arvesølv forblir i Tyskland... trolig til amerikanske fondsforvalteres store overraskelse og ergrelse... Hvor mye eier Porsche i dag? Og kommer de til og overta alle aksjene?
Fredrik Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Har de ikke kommet opp i 75% nå da? Porsche eier i dag over 35% av de stemmeberettigede aksjene i Volkswagen AG og Porsche har dermed en såkalt negativ kontroll over VW... i praksis kontroll over VW. Porsche er først og fremst ute etter å sikre fremtidige leveranser av deler (economy of scale), men også å sikre at VW forblir på tyske hender. Det er nok ikke så mange i Tyskland (og verden forøvrig) som ønsker amerikanske eiere i dag (insolvente sådan)...
Fredrik Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Porsche har i denne uken øket deres eierandel i VAG AG til 42,6% og hvis de velger å utnytte div. opsjoner (noe de har signalisert at de kommer til å gjøre) vil Porsche i løpet av 2009 eie 75% av VAG AG. Dette er bra for hele den tyske bilindustrien (altså ikke bare Porsche og VAG) iom. at tyske underleverandører til bilindustrien dermed er sikret... samt at evt. fiendtlige forsøk fra utenlandske grupperinger på å underminere tyske bilprodusenter dermed effektivt er blokkert for en god stund fremover. http://e24.no/utenriks/article2734450.ece#AF http://e24.no/boers-og-finans/article2737982.ece#AF
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå