Fredrik Skrevet August 13, 2006 Skrevet August 13, 2006 Trist at det ikke kan diskuteres uten at man må trekke hverandres meninger under tvil på den måten. Her er det ikke annet for deg å gjøre enn å erkjenne at jeg ( og sikkert veldig mange andre på denne kloden) er uenig med deg, på samme måte som jeg erkjenner at det sikkert er mange som er enig med deg og uenig med meg. og apropos tåplige argumenter, bmwE9.... sammenlikne en Porsche Cayenne med en Bugatti Veyron... come on... Du av alle ser at det kanskje var det aller mest tåplige i denne diskusjonen. Tror bare vi får være enige om å være uenige i denne diskusjonen. Jeg ser dine argumenter og meninger, men jeg er altså ikke enig i de, and that's that. (jeg beklager for øvrig sitatet du refererer til. Ser nå at det kunne vært formulert på en annen og mer saklig måte) Jeg respekterer absolut dine meninger, men jeg tviler faktisk av og til på om du vet opp og ned på dine argumenter (ref. Auto Union innlegget m.fl.). Det virker ofte som om du henviser til relevant teknisk data uten å forstå poenget ut fra en større sammenheng, men det er til ditt forsvar heller ikke gjort i løpet av et år eller to. Vi "snakker bare" her inne... som man sier på dansk... vi begår heldigvis ingen dødssynd når vi er uenige... så hvorvidt du eller jeg (eller en annen) har rett i en diskusjon er egentlig ikke så viktig når alt kommer til alt.
Hakon Skrevet August 13, 2006 Skrevet August 13, 2006 Trist at det ikke kan diskuteres uten at man må trekke hverandres meninger under tvil på den måten. Her er det ikke annet for deg å gjøre enn å erkjenne at jeg ( og sikkert veldig mange andre på denne kloden) er uenig med deg, på samme måte som jeg erkjenner at det sikkert er mange som er enig med deg og uenig med meg. og apropos tåplige argumenter, bmwE9.... sammenlikne en Porsche Cayenne med en Bugatti Veyron... come on... Du av alle ser at det kanskje var det aller mest tåplige i denne diskusjonen. Tror bare vi får være enige om å være uenige i denne diskusjonen. Jeg ser dine argumenter og meninger, men jeg er altså ikke enig i de, and that's that. (jeg beklager for øvrig sitatet du refererer til. Ser nå at det kunne vært formulert på en annen og mer saklig måte) Jeg respekterer absolut dine meninger, men jeg tviler faktisk av og til på om du vet opp og ned på dine argumenter (ref. Auto Union innlegget m.fl.). Det virker ofte som om du henviser til relevant teknisk data uten å forstå poenget ut fra en større sammenheng, men det er til ditt forsvar heller ikke gjort i løpet av et år eller to. Vi "snakker bare" her inne... som man sier på dansk... vi begår heldigvis ingen dødssynd når vi er uenige... så hvorvidt du eller jeg (eller en annen) har rett i en diskusjon er egentlig ikke så viktig når alt kommer til alt. jeg ser i ettertid at det ene innlegget (med ref. Auto Union Type C og dens motor) var litt forvirrende, og poenget kom ikke frem på måten jeg ønsket. Poenget var imidlertid å gi et eksempel på en motor/bil som relativt tidlig i bilens historie hadde en motor som i likhet med BMW's S70B56 var på godt over 500 hester og at dette ikke var noen "nyhet" da S70B56 ble produsert fom 1993. At den hadde 16 sylindere i likhet med Bugatti sin motor gjorde sammenlikningen enda mer forvirrende. Auto Union Type C er imidlertid en veldig fascinerende skapning og har ( etter min mening) en av de desidert råeste lyden en bil kan ha. Det var Ferdinand Porsche som designet bilen, og det var også han som fremmet forslaget om å putte motoren bak, noe som da resulterte i at sjåfør kunne plasseres lengere nede, som igjen senket bilens tyngdepunkt. Union Type C vant over 10 forskjellige race over de 2 årene de ble brukt.
Chriso Skrevet August 13, 2006 Skrevet August 13, 2006 Noen som har en link som fungerer? (til filmen) Her har du en ny en. Vet ikke hvorfor den andre ikke funker lenger jeg(?) http://video.google.com/videoplay?docid=4997267460336395782&q=bugatti+veyron
Fredrik Skrevet August 13, 2006 Skrevet August 13, 2006 jeg ser i ettertid at det ene innlegget (med ref. Auto Union Type C og dens motor) var litt forvirrende, og poenget kom ikke frem på måten jeg ønsket. Poenget var imidlertid å gi et eksempel på en motor/bil som relativt tidlig i bilens historie hadde en motor som i likhet med BMW's S70B56 var på godt over 500 hester og at dette ikke var noen "nyhet" da S70B56 ble produsert fom 1993. At den hadde 16 sylindere i likhet med Bugatti sin motor gjorde sammenlikningen enda mer forvirrende. Auto Union Type C er imidlertid en veldig fascinerende skapning og har ( etter min mening) en av de desidert råeste lyden en bil kan ha. Det var Ferdinand Porsche som designet bilen, og det var også han som fremmet forslaget om å putte motoren bak, noe som da resulterte i at sjåfør kunne plasseres lengere nede, som igjen senket bilens tyngdepunkt. Union Type C vant over 10 forskjellige race over de 2 årene de ble brukt. Dette er bra... la oss imidlertid understreke at du i ettertid har fått litt hjelp og at det alltid er lurt å lese en tekst minst to ganger...
Fredrik Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 I følge denne artikkelen i dagens Jyllandsposten (dansk landsekkende riksavis) er VW alvorlig bekymret for Veyron´s fremtid i USA. Nye og strengere krav til airbags i USA medfører trolig at Veyron blir over 10% dyrere og at det kommer til å gjøre monsteret uselgelig...
Fredrik Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Så langt har Porsche kun kjøpt litt i overkanten av 5% av aksjene i VW, men det handler trolig kun om formaliteter før handelen med de resterende 15% av aksjene er gjennomført (ca. 20% av de stemmeberettigede aksjene er nødvendig for å evt. kunne blokkere for et fientlig oppkjøp av VW). Ferdinand Piëch, Bernd Pischetsrieder (administrerende direktør for VW), delstaten Niedersachsen (majoritetsaksjonær i VW) og en hel bråte med politikere i Berlin støtter Porsche og dermed kjøpet. Årsaken til kjøpet er først og fremst et forsøk på å forhindre globale kapitalfond (les: amerikanske) i og få tak i Tyskland´s arvesølv...selve kjernen i tysk bilindustri...VW, Porsche og en hel rekke dedikerte underleverandører. Dernest er kjøpet en patriotisk innsats for å bevare noe av tysklands nasjonale stolthet... ikke helt ulikt Frankrike/PSA (som forøvrig klarer seg meget bra økonomisk). Videre er kjøpet av strategisk betydning på minst to fronter i en globalisert økonomi. Et kapitalfond kommer ganske sikkert til å splitte opp VW (a la Mercedes-Benz) og det er absolut ikke til Porsches fordel og neppe heller til fordel for den tyske industriarbeider. Et kapitalfond kan også ha eierandeler i f.eks GM eller Ford... som igjen har eierandeler i f.eks konkurrerende japanske og/eller koreanske bilprodusenter...og vi kan med 110% sikkerhet si at skottende ikke er vanntette. Ergo mener de fleste i Tyskland at kjøpet representerer en slags pest/kolera forestilling der det er ingen vinnere, men mange tapere på kort sikt. På lengre sikt er det imidlertid en mulighet for at selvstendige virksomheter faktisk klarer seg meget godt i en globalisert økonomi bare produktsammensetningen er den rette (les: BMW, Porsche etc.). Mot dette synspunktet står typisk representanter for verdens økonomiske elite som mener at bare aksjonærene får mest mulig igjen for deres innvesteringer er alt som det skal være...så får et par hundrede tusen arbeidsplasser og hele lokalsamfunn evt. heller seile sin egen sjø. Vi ser dette hver dag i Norge og Danmark også; bare i en mindre skala... og det er ikke et pent syn mye av det vi ser som ligger igjen når internasjonale og utålmodige kapitalister har fått tromle over bl.a hjørnestensbedrifter. Personlig velger jeg å tro at når enn mann som Ferdinand Piëch er villig til å bla opp noen milliarder av egen lomme for og kjøpe deler av VW er det en god forretning...selvom Porsche´s aksjekurs falt med ca. 10% da nyheten om kjøpet/planene ble kjent... http://www.businessweek.com/bwdaily/dnf ... _db046.htm http://www.forbes.com/facesinthenews/20 ... r=yahootix Bare en liten oppdatering... Porsche eier nå 25,1% av aksjene i VW og har dermed negativ kontroll over selskapet. Det skal bli ytterst spennende å se hvordan de i fremtiden kommer til å forvalte denne makten i praksis. Så har Ferdinand Piëch og Wendelin Wiedeking fortalt hvor skapet skal stå... Bernd Pischetsrieder får sparken for ikke å ha levert tilfredstillende resultater for Volkswagen AG. Nå blir det garantert nye tider i bilprodusenten med sloganet "Aus Liebe zum Automobil" som motto. Kanskje dette designstudiet av den nye Scirocco varsler om hva vi kan vente oss fra VW i tiden fremover... jeg tror det...
Hakon Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Fikk CAR i posten i dag, og der står det at ting ser litt mørkt ut for Bugatti. Overskrift : "Why Porsche's boss wants to kill Bugatti" HAdde jeg hatt en scanner skulle jeg delt det med dere. blir litt mye å oversette, for så å skrive inn.. For de som er interessert kan det leses i CAR, desember utgaven
Fredrik Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Tyske Handelsblatt skriver i dag iht. til E24 at Porsche med Dr. Ferdinand Piëch i spissen har kjøpt seg opp til nesten 30% av aksjene i VW. Porsche er dermed den største aksjonæren i VW og i følge Handelsblatt kommer Porsche trolig til å legge Audi, Lamborghini og Bugatti inn i et nytt selskap sammen med Porsche. Dette vil bli verdens mest eksklusive bilprodusent med en total produksjon på mer enn en million biler årlig og markedsverdien kommer til å bli vesentlig større enn både Mercedes-Benz og BMW. Familien Porsche/Piëch blir den største aksjonæren i det nye selskapet og de kommer dermed til å ha 100% kontroll over selskapet. Hvis denne omfattende restruktureringen av VW/Audi og Porsche blir virkelighet må man sannelig si at Ferdinand Piëch er bemerkelsesverdig visjonær og ikke minst strategisk genial vis a vis konkurrentene...
Chriso Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Dette viser at Porsche virkelig har tjent penger. Det er vel ingen sportsbilprodusenter, og heller få personbilprodusenter som har gjort det like bra. Det at Porsche nå kjøper seg opp i VAG blir på en måte fremstilt som litt truende. Jeg ser heller på det som en fordel for begge parter.
Fredrik Skrevet Januar 30, 2007 Skrevet Januar 30, 2007 Porsche tjener virkelig store penger om dagen. I inneværende regnskapsår (avvikende regnskapsår) er estimatet et overskudd på hele 2,1 milliarder Euro... eller ca. 17,5 milliarder kroner. Porsche er intet mindre enn en kjempeforretning for eierne og kjøpet av ca. 30% av aksjene i VW var et genialt trekk av Porsche´s nestor Ferdinand Piëch. Det skal bli mer enn spennende å se om Piëch gjør alvor av å samle Porsche, Audi, Lamborghini og Bugatti i et selskap. Gjør han det vil det evt. være tidenes fusjon innen bilindustrien... http://epn.dk/international/article18572.ece
Azeton Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Ang diskusjonen ved f1 vs. veyron. Hva med og prøvd å fått lagd en test? på en svingete bane. og diverse rettstrekninger. Så siden montere en turbo. få ut 900hk og teste den mot veyron?
Fredrik Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG eier nå 30,94% av VW og iht. den tyske børsen var Porsche dermed forpliktet til å komme med et tilbud på resten av aksjene i VW. Tilbudet på de resterende 69,06% av aksjene i VW ble fremsatt igår (100,92 Euro stykket) noe som kan medføre at Porsche innen 4 uker eier hele VW (inkl. Skoda, Seat, Audi, Bugatti, Bentley og Lamborghini). Et bankkonsortie har allerede garantert for en kassakreditt på ca. 288 milliarder kroner som Porsche evt. kan bruke hvis VW´s eiere (bl.a delstaten Niedersachsen) aksepterer kjøpstilbudet. Dette betyr at Porsche´s eiere (først og fremst familiene Porsche og Piëch) ikke behøver å risikere deres personlige formuer i forbindelse med kjøpet. Dette betraktes også som en stor fjær i hatten for Ferdinand Piëch som er hovedstrategen bak overtagelsen av VW. Tysklands arvesølv forblir i Tyskland... trolig til amerikanske fondsforvalteres store overraskelse og ergrelse...
Fredrik Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Så langt har Porsche kun kjøpt litt i overkanten av 5% av aksjene i VW, men det handler trolig kun om formaliteter før handelen med de resterende 15% av aksjene er gjennomført (ca. 20% av de stemmeberettigede aksjene er nødvendig for å evt. kunne blokkere for et fientlig oppkjøp av VW). Ferdinand Piëch, Bernd Pischetsrieder (administrerende direktør for VW), delstaten Niedersachsen (majoritetsaksjonær i VW) og en hel bråte med politikere i Berlin støtter Porsche og dermed kjøpet. Årsaken til kjøpet er først og fremst et forsøk på å forhindre globale kapitalfond (les: amerikanske) i og få tak i Tyskland´s arvesølv...selve kjernen i tysk bilindustri...VW, Porsche og en hel rekke dedikerte underleverandører. Dernest er kjøpet en patriotisk innsats for å bevare noe av tysklands nasjonale stolthet... ikke helt ulikt Frankrike/PSA (som forøvrig klarer seg meget bra økonomisk). Videre er kjøpet av strategisk betydning på minst to fronter i en globalisert økonomi. Et kapitalfond kommer ganske sikkert til å splitte opp VW (a la Mercedes-Benz) og det er absolut ikke til Porsches fordel og neppe heller til fordel for den tyske industriarbeider. Et kapitalfond kan også ha eierandeler i f.eks GM eller Ford... som igjen har eierandeler i f.eks konkurrerende japanske og/eller koreanske bilprodusenter...og vi kan med 110% sikkerhet si at skottende ikke er vanntette. Ergo mener de fleste i Tyskland at kjøpet representerer en slags pest/kolera forestilling der det er ingen vinnere, men mange tapere på kort sikt. På lengre sikt er det imidlertid en mulighet for at selvstendige virksomheter faktisk klarer seg meget godt i en globalisert økonomi bare produktsammensetningen er den rette (les: BMW, Porsche etc.). Mot dette synspunktet står typisk representanter for verdens økonomiske elite som mener at bare aksjonærene får mest mulig igjen for deres innvesteringer er alt som det skal være...så får et par hundrede tusen arbeidsplasser og hele lokalsamfunn evt. heller seile sin egen sjø. Vi ser dette hver dag i Norge og Danmark også; bare i en mindre skala... og det er ikke et pent syn mye av det vi ser som ligger igjen når internasjonale og utålmodige kapitalister har fått tromle over bl.a hjørnestensbedrifter. Personlig velger jeg å tro at når enn mann som Ferdinand Piëch er villig til å bla opp noen milliarder av egen lomme for og kjøpe deler av VW er det en god forretning...selvom Porsche´s aksjekurs falt med ca. 10% da nyheten om kjøpet/planene ble kjent... http://www.businessweek.com/bwdaily/dnf ... _db046.htm http://www.forbes.com/facesinthenews/20 ... r=yahootix Bare en liten oppdatering... Porsche eier nå 25,1% av aksjene i VW og har dermed negativ kontroll over selskapet. Det skal bli ytterst spennende å se hvordan de i fremtiden kommer til å forvalte denne makten i praksis. Så har Ferdinand Piëch og Wendelin Wiedeking fortalt hvor skapet skal stå... Bernd Pischetsrieder får sparken for ikke å ha levert tilfredstillende resultater for Volkswagen AG. Nå blir det garantert nye tider i bilprodusenten med sloganet "Aus Liebe zum Automobil" som motto. Kanskje dette designstudiet av den nye Scirocco varsler om hva vi kan vente oss fra VW i tiden fremover... jeg tror det... Så er det dekket og klart for den nye Scirocco i 2009... http://www.dinside.no/php/art.php?id=390118
Azeton Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Kan jeg spørre hva slags bil det der egentlig er? Veyron går vel ikke fortere enn 407km/t som jeg så under en test av toppfart gjort av captain slow. vekt er viktig! hvorfor tror dere henning solberg stadig slanker seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå