Gå til innhold

til madla søndag?

eriklepe
 Share

Anbefalte innlegg

Bah... man har ikke vært i militæret før man har vært i den motsatte landsdelen.

Da helst fra sør til nord.. Ikke noe problem å være i militæret i sør-norge, jevnfør å være der i nord-norge (tenker da på fritiden. ellers er det jo nogenlunde likt). Ikke akkurat mye som skjedde de 10mnd jeg var i Bardufoss. Tror det hadde skjedd mer hvis jeg hadde vært i Tr.Heim, Oslo, Stavanger, Bergen, etc.

Tror faktisk det er mer samhold, og morsommere å være i militæret om man er i en leir som det ikke er så lett å komme seg hjem fra ja... jeg var i Oslo, og var hjemme hver eneste helg (er fra hamar) og det hente også at jeg stakk hjem på ettermiddagen og inn igjen på morran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-m. Når man kan gjøre slik som du sier, å dra hjem hele tiden, gjør vel kanskje bare at militæret blir et unøde som man må gjøre fem dager i uken i eks antall måneder. Hvis man er et litt mer *øde* sted, som gjør at man kommer -kun- hjem de gangene som forsvaret sender deg hjem (åtte ganger i året (syv hvis man er i samme landsdel som man bor)), så blir man mer "tvunget" til å være mer med de man f.eks. bor på rom sammen med. Jeg syntes det var til tider grusomt kjedelig når folk dro hjem på perm, og jeg ikke gjorde (og vica versa).

Det finnes selvsagt bevis på det motsatte begge veier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøforsvaret er den klart beste avdelingen.

Personlig så synes jeg det var kjekt på Madla...

Men det var fordi jeg var i Transporten på Soma, og kjørte buss... Så jeg bare lastet opp/losset på soldater og kjørte igjen... :wink:

Var på Transporten jeg og. I 98/99. Storkoste meg. Bodde hjemme. Var akkurat som en vanlig 8-16 jobb. Soma var 3km. fra heimen min. Så det var akkurat nok for å få kjøregodtgjørelse 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inntil videre, fikk utvidet utsettelsen fordi jeg ikke hadde med tilstrekkelig dokumentasjon på arbeidsforhold o.l. Det har jeg her hjemme så må møte opp på vernepliktsverket her for å få status tjenesteudyktig :shock:

gleder meg til jeg er helt ferdig. vil ikke ned igjen der, var kaldt å stå i konstant kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...