NSS Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Sendte dem en søknad på 3 linjer som det sto at jeg hadde lærlingplass, og at derfor ber jeg om å slippe osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Bah... man har ikke vært i militæret før man har vært i den motsatte landsdelen.Da helst fra sør til nord.. Ikke noe problem å være i militæret i sør-norge, jevnfør å være der i nord-norge (tenker da på fritiden. ellers er det jo nogenlunde likt). Ikke akkurat mye som skjedde de 10mnd jeg var i Bardufoss. Tror det hadde skjedd mer hvis jeg hadde vært i Tr.Heim, Oslo, Stavanger, Bergen, etc. Tror faktisk det er mer samhold, og morsommere å være i militæret om man er i en leir som det ikke er så lett å komme seg hjem fra ja... jeg var i Oslo, og var hjemme hver eneste helg (er fra hamar) og det hente også at jeg stakk hjem på ettermiddagen og inn igjen på morran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 M-m. Når man kan gjøre slik som du sier, å dra hjem hele tiden, gjør vel kanskje bare at militæret blir et unøde som man må gjøre fem dager i uken i eks antall måneder. Hvis man er et litt mer *øde* sted, som gjør at man kommer -kun- hjem de gangene som forsvaret sender deg hjem (åtte ganger i året (syv hvis man er i samme landsdel som man bor)), så blir man mer "tvunget" til å være mer med de man f.eks. bor på rom sammen med. Jeg syntes det var til tider grusomt kjedelig når folk dro hjem på perm, og jeg ikke gjorde (og vica versa). Det finnes selvsagt bevis på det motsatte begge veier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 jeg var i Ramsund, ikke langt unna Harstad. Ca 20 dager på og 4 hjemme. Fikk gratis transport hver gang med Braathens. Er viktig og bli kjent med reiseofseren. Lykke til i forsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Jeg slapp hele greiene pga venstre fot, brakk lårbeine i sommer =) Di sa at jeg ALDRI kom til å hørre fra dem igjen.. Gjerne like greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Eg sa til dei at eg sku søke på befalskulen (sku utdanne meg til navigatør, men ville ikkje bli arbeidsledig innen dei fem neste år, så eg ga f***) så dei sitte sikkert enda og venter på søknadspapira mine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 Sjøforsvaret er den klart beste avdelingen. Personlig så synes jeg det var kjekt på Madla... Men det var fordi jeg var i Transporten på Soma, og kjørte buss... Så jeg bare lastet opp/losset på soldater og kjørte igjen... Var på Transporten jeg og. I 98/99. Storkoste meg. Bodde hjemme. Var akkurat som en vanlig 8-16 jobb. Soma var 3km. fra heimen min. Så det var akkurat nok for å få kjøregodtgjørelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 og der var jeg hjemme igjen, ganske nøyaktig 24t siden jeg sist var her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 og der var jeg hjemme igjen, ganske nøyaktig 24t siden jeg sist var her Så da er din tid i millitæret over i dette livet . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 inntil videre, fikk utvidet utsettelsen fordi jeg ikke hadde med tilstrekkelig dokumentasjon på arbeidsforhold o.l. Det har jeg her hjemme så må møte opp på vernepliktsverket her for å få status tjenesteudyktig gleder meg til jeg er helt ferdig. vil ikke ned igjen der, var kaldt å stå i konstant kø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 He He, husker kø problemene ja. Uansett hva man skulle, så var det kø . Jeg var der i Juni/ Juli -96 jeg da og da var det ikke kaldt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gypz Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 er jo litt gøy og da.. opplever mye.. var på GSV (kirkenes) jeg, i transporten.. gud det er mye snø der oppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå