Gå til innhold

Frakt av bil med hurtigruten!

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Veeeeeldig store forskjeller om du reiser med eller ikke. Reiser du med bilen tror jeg det koster 1 kr hk'n.

Søstra mi fikk en bil senda i fra Ålesund til Ørnes (et anløp 10 mil fra Bodø ).

Og det kosta henne rundt 5000,- tror jeg.

Så en billig måte å frakte en bil på er det ikke, med mindre du reiser med den selv da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeeldig store forskjeller om du reiser med eller ikke. Reiser du med bilen tror jeg det koster 1 kr hk'n.

Søstra mi fikk en bil senda i fra Ålesund til Ørnes (et anløp 10 mil fra Bodø ).

Og det kosta henne rundt 5000,- tror jeg.

Så en billig måte å frakte en bil på er det ikke, med mindre du reiser med den selv da... :wink:

En liten digresjon: Er det vanlig at man sikter seg inn på avganger så man er sikker på å få seile med f.eks MS Midnatsol (bygget 2003) og ikke f.eks MS Nordstjernen (bygget 1956) ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foretrekker nok de nye båtene. Hvis du skal reise fra Bergen til Kirkenes og hater alt som heter nostalgi, så vil jeg ikke anbefale Nordstjernen eller Lofoten.

En ting å huske på er at hvis man skal sende bilen i høysesongen, så er det muligens lurt å sikte seg inn på de større båtene, fordi at disse har større bildekk. Og du slipper å bli igjen på kaia, mens du ser Fritz og Günther plassere bobilene sine, med kurs for nordkapp-platået. :?

Men på kortere turer så er jo ikke Nordstjerna og Lofoten noe problem for meg iallfall. Er litt tøff tøff, men man blir vant til det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foretrekker nok de nye båtene. Hvis du skal reise fra Bergen til Kirkenes og hater alt som heter nostalgi, så vil jeg ikke anbefale Nordstjernen eller Lofoten.

En ting å huske på er at hvis man skal sende bilen i høysesongen, så er det muligens lurt å sikte seg inn på de større båtene, fordi at disse har større bildekk. Og du slipper å bli igjen på kaia, mens du ser Fritz og Günther plassere bobilene sine, med kurs for nordkapp-platået. :?

Men på kortere turer så er jo ikke Nordstjerna og Lofoten noe problem for meg iallfall. Er litt tøff tøff, men man blir vant til det! :lol:

Hehehe..."tøff tøff"... :lol:

Jeg liker absolut nostalgi, men ikke når det evt. blir litt grov sjø og en gammel balje fra 1956 begynner å rulle... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg jo anbefale Finnmarken! Der kan du nyte en cigar mens du ligger i jacuzzien, samtidig som det blåser opptil storm i kastene... :D

En annen ting er at det kan bli vanskelig å sovne i de lugarene som ligger lengst akter på de gamle båtene, fordi at de har en ganske så ubalansert propell som snurrer og lager jordskjelvliknende vibrasjoner. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte ene bilen min fra trondheim til bergen med hurtigruta og det kosta ca 4000kr..syns eg husker at det kostet ca 12oo-1500kr viss det var en mann med..

Finnmarken kommer ikkje til å gå i rute de første ukene vertfall, for den kommer til overhaling av motorer hos oss på fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster alt fra 4000 til 7000 uten passasjer.

NorLines tar seg av såkalt godstransport på Hurtigruten.

Prislisten fantes på www.hurtigruten.no for en stund tilbake (faktisk bare noen få dager siden), men fant jeg den ikke igjen.

Merk at prisene oppgitt der (i tilfelle du finner den) er uten mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordstjerna og Lofoten tar ikke med biler lengre. De er satt inn i trafikk for tiden fordi Nordnorge og Midnatsol er/har vært i utenriksfart. Narvik og Vesterålen er de eldste skipene i normal trafikk for tiden.

Det stemmer nok at det er dyrere å sende bil dersom fører ikke skal være med. Prøv å komi kontamt med noen som skal reise - for å få de til å ta med bilen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Nordstjerna og Lofoten tar ikke med biler lengre. De er satt inn i trafikk for tiden fordi Nordnorge og Midnatsol er/har vært i utenriksfart. Narvik og Vesterålen er de eldste skipene i normal trafikk for tiden.

Det stemmer nok at det er dyrere å sende bil dersom fører ikke skal være med. Prøv å komi kontamt med noen som skal reise - for å få de til å ta med bilen :-)

Så ble det litt hurtigruten for meg også...MS Midnatsol ligger til kai i Århus... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...