Gå til innhold

Hvordan er E34 525?

Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe ny BMW om ett års tid, så jeg begynner researchen nå. Har E28 nå, og vil ta hele 5 serien for meg tenkte jeg, det vil si at nå blir det E34, deretter E39 osv. Men lurer altså på å kjøpe en E34 Touring. Dette har jeg igrunn peiling på selv, men spør hva dere synes; Hva skal jeg ha? 525i med manuell eller automat? Eller 525tds med manuell eller automat?

har prøvd stor bensinmotor og manuell på E28`en. Var moro det, min første bil og greier, meen har kanskje blitt litt voksnere nå slik at kanskje diesel og automat vil være å foretrekke? Må da være deilig med moment og automat.. Ellers ser jeg at 525i 24V har 192 hk, noen som vet hvor mye sprekere denne er i forhold til den gamle 528`en min med 184 hk?

Tror det blir automat uansett om det blir bensin eller dieselmotor. Mer drag i det turtallsområdet du trenger det på en diesel, i tillegg til lavere drivstoff forbruk, mens bensinmotoren har nydelig gange med sine 24 ventiler... hmm ikke lett.. Jeg trekker jo mye tung henger da..

Har lyst på 4 hjulstrekk også men finner bare 525ix touring, ikke 525tds med 4 hjulstrekk og automat, altså betegnelsen 525TtdsAx...hehe :lol: Noen som vet om det ble laget E34 Touring med 4 hjulstrekk, diesel og automat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tds er fantastisk :lol: . greit forbruk og henger med i trafikken. leste ett sted at klutsjen(?) fikk mye stryk pga lite effekt under 2500o/min så det måtte påregnes skifte ved mye først ut av kryssa kjøring-uten at jeg vet om det stemmer. er diesel låta som er ankepunktet kanskje ,men synes den låter ganske potent og ved full gass er lyden riktig så bra. pen motor å se på også O:)

har ikke sett 4*4 og diesel jeg heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 4x4 og ikke automat! Gå for tds. Får ikke tds og 4x4. hverken sedan eller touring. Har selv 4x4 og den er dyr i drift. Enda dyrere er den med automat. Tror ikke automat kassene er så glad i tunge hengere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...