Gå til innhold

Har bmwer generelt problemer med motorene sine?


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bmw problemer med motorene etter dei har rulla endel km.?

Hører ofte om toppakninger som ryker, topper so er skeive el. sprekker.

synspunkt? hvilken motorer er sterke og svake?

Nei; BMW har generelt ikke flere problemer med motorene enn f.eks Mercedes-Benz eller VW/Audi, men de blir ofte kjørt hardt og det straffer seg i form av et behov for øket vedlikehold når motorene har kjørt noen tusen kilometer. M10 er uten tvil BMW´s mest slitesterke motor... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje så masse erfaring, men for å komme med mine inntrykk:

Med riktig behandling og stell så kan vel de fleste modellene av BMW motorer gå 300000-350000km +. Mange av motorene som ryker mellom 200000-250000km er vel kanskje veldig hardt kjørt før de har fått opp arbeidstemperaturen.

M30 og 80-talls motorene er vel de sterkeste reint fysisk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de Tidlige Dieselmotorene var vel også ganske sterke.. sån rent fysisk..

men vi må vel være enige om at Mercedes sine motorer er mer evighetsmaskiner en BMW.... snakket med en taxi-sjåfør som hadde kjørt over 1 mill med sin E klasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de Tidlige Dieselmotorene var vel også ganske sterke.. sån rent fysisk..

men vi må vel være enige om at Mercedes sine motorer er mer evighetsmaskiner en BMW.... snakket med en taxi-sjåfør som hadde kjørt over 1 mill med sin E klasse

BMW´s gamle dieselmotorer var ombygde bensinmotorer og dessverre ikke spesielt holdbare uten større overhalinger (topplokk) med jevne mellomrom. E30 eller "stor-sekseren" hadde problemer med dårlige kjølekanaler og dermed også problemer med topplokk og pakninger. M20 er rimelig holdbar, men også på denne motoren kan topplokket være et problem. Av de moderne BMW motorene tror jeg M4x (bensinmotorene), M47 og M52 er blandt de bedre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vi må vel være enige om at Mercedes sine motorer er mer evighetsmaskiner en BMW.... snakket med en taxi-sjåfør som hadde kjørt over 1 mill med sin E klasse

Litt av grunnen til att Mercedes motorene varer lenge er den helt sykt elendige effekten. Prøvde en 250d en gang resultatet var 0 til 100 på 35 sec, ikke rart att den varer lenge. Den går jo ikke frammover 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok. da har jeg kanskje hørt feil...hehe..

Hvordan er det for deg "bmwE9" som slik jeg forstår det har eid en god håndfull Porscher, å gå til en 318td ? eller kanskje det var en myk overgang ?

Vel; min fortid som eier av flere forskjellige Porschemodeller begynner å bli noen år siden. Den siste Porschen (944) solgte jeg i 1989 og jeg kjøpte en helt ny Mercedes-Benz 190E 2,3 som en mer moderne erstatning. Den ble etter et par år byttet ut med en ny W124 230E....samtidig som jeg hadde et par Land Rovere som hyttebiler. Min første dieselbil kjøpte jeg allerede i 1997 og det var en rimelig artig opplevelse å ha 250 Nm ved 2000 rpm når de fleste knapt hadde funnet ut hva en moderne dieselmotor er god for (jeg hadde en Peugeot 406 2,1 TDSV stasjonsvogn). På den tiden kostet en liter diesel kun rundt 4,50,- (ca. 3,80,- i Danmark) og alt var derfor berre lækkert. Et kort, men kostbart intermesso med en 1997 E36 323i ga mersmak for BMW... og etter et par år med min nåværende 2003 E46 318dT (min tredje BMW så langt) er jeg klar for en E91 325i til høsten 2006 (2007 modell).... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste senest i dag at BMW 325 vant over A4 2.0T Lexus og Saab. (Issue 521, januar 2006 CAR)

"Guys, dont feel bad that you have been beaten yet again: the 3-series is one of the very best cars ever made"

så det tror jeg ikke blir noen skuffelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vi må vel være enige om at Mercedes sine motorer er mer evighetsmaskiner en BMW.... snakket med en taxi-sjåfør som hadde kjørt over 1 mill med sin E klasse

Litt av grunnen til att Mercedes motorene varer lenge er den helt sykt elendige effekten. Prøvde en 250d en gang resultatet var 0 til 100 på 35 sec, ikke rart att den varer lenge. Den går jo ikke frammover 8

bruker faktisk bare 17-18 sekunder! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste senest i dag at BMW 325 vant over A4 2.0T Lexus og Saab. (Issue 521, januar 2006 CAR)

"Guys, dont feel bad that you have been beaten yet again: the 3-series is one of the very best cars ever made"

så det tror jeg ikke blir noen skuffelse...

BMW Power! ikke noe nytt at BMW vinner, de er jo den beste kjøreoppllevelsen i alle sine klasser. Er vel også fordi de tester mange på langtur, og BMW til svingete veier er nydelig å kjøre! Kjennner bare min "gamle 318is er fortsatt en nydelig bil på dårlige svingete veier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bmw problemer med motorene etter dei har rulla endel km.?

Hører ofte om toppakninger som ryker, topper so er skeive el. sprekker.

synspunkt? hvilken motorer er sterke og svake?

Jupp.. det stemmer, men det kommer fort før det.. Rundt 170 000 km..

Vanpumpe , termostat, toppen, olje lekk i topp dekksel pakking, sprekk i blokka.. Er mange med tom lomme bok rundt her . ^MEN : Hvis bilen er fornuftig kjørt, og ikke herjet med , vil jeg nok tro at den tåler fint 250 000 + + + vanpumpe må jo byttes, men får bilen opp arbeidstemp før den blir brukt over 4000 rpm, skal det jo ikke drepe motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bmw problemer med motorene etter dei har rulla endel km.?

Hører ofte om toppakninger som ryker, topper so er skeive el. sprekker.

synspunkt? hvilken motorer er sterke og svake?

Så lenge motoren får vanlig vedlikehold, og man ikke kjører den veldig hardt når den er kald, så holder de nok lenge ;)

Toppakninger, skeve og sprukne topper er oftest pga man har kjørt den for hardt når den er kald ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjør en Mercedes på samme måte som en gjennomsnittlig BMW blir kjørt. For det første er det et ork. For det andre raser motorene til MB også hvis de blir kjørt hardt. Hvor mange bensinmercer har gått disse x antall hundre tusen uten kamskifte. Man får høre at "det var en tidlig serie de hadde problemer med" osv. Dette er noe jeg har hørt de siste 20 år. Alle biler har sine særegenheter. Jeg er ikke 18 år lengre, men har alltid vært "autofil" Da sier det seg selv at det er stort sett bare ett merke som passer for meg. Så får det bare være at det blir feil i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...