axl Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 sluttet som bilmekanikker for en del år siden. kjører nå lastebil og skrur litt på si.
ovex Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 jeg er lærling som bilmekaniker på ford ...får du fred frå resten av gjengen med BMW på parkeringsplassen?
eriklepe Skrevet Januar 15, 2006 Skrevet Januar 15, 2006 Er det fem uavhengige wire? Det må bli et komplisert heisverk. egentlig ikke komplisert, alle er jo festet i motvekten og heis-stolen, via motor. Med mindre heisen er hydraulisk da.
///MoePower Skrevet Januar 15, 2006 Skrevet Januar 15, 2006 Jeg skal utdanne meg til billakkerer så jeg starter på mekanisk grunnkurs til neste år og året etter der blir det vel alt det teoretiske angående billakkerer/karosserimekanikerfaget og til slutt 2 år som lærlig før jeg ender opp på en eller annen arbeidsplass.. regner med jeg muligens vil få meg fast jobb der hvor jeg jobber nå etterhvert (jobber på lakkeringsverksted og er vel egentlig altmuligmann der..)
E-Evjen Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 Jobber i dette øyeblikk som nattevakt på et sykehjem. Går av vakt nå snart, så da skal jeg hjem å sove mens alle sliterne må ut i rushtrafikken på salta veier
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 jeg fikk fast jobb som elektriker i Siemens idag faktisk
Custom Edition Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 jeg fikk fast jobb som elektriker i Siemens idag faktisk Grattis!
Ron Jeremy Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 er utdannet innen elektro og litt mekanisk. jobber i ABB, men pr idag mest med it.
Espenlis Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 Det var ikke mange som fikk lærlingeplass nei.. Så jeg var heldig som kom igjennom..Håkon. Jo du er inne på noe med de wirene. En wire er sterk nok til å holde heisen. Som regel er det fem. Det vil altså si at heisen henger der selv om fire wirer skulle ha røket. Er meget viktig og strenge sikkerhetsrutiner og detaljer med heis. På en wire når det gjelder sikkerhet, skal den ha en sikkerhetsmargin på minimum 5. Dvs, wire'en er overdimensjonert til å tåle 5 ganger av den oppgitte løftestyrke. På offshorekraner, som jeg har jobbet mye med har de en sikkerhetsmargin på 7. Jobber forresten nå på Hydro Aluminium,Sunndalsøra, som vedlikeholdsmekaniker(reisemekaniker) ved Anodeservice.
Bjørn B Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 Går VK1 Brønnteknikk, så til sommeren er jeg ferdig.. Satser da på å komme meg offshore i lære som sementør... Da skal det handles bil:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå