Dagfinn Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Angels eyes blir definert som park lys, ergo er de lovlig å kjøre med sammen med grøftlys/tåkelys. Hørte om detta på et lokalt bil verksted. Park og tåkelys/grøftlys er lovlig å kjøre med dersom kjøre forholdet tilsier at du at du må kjøre med det. OG det er ingen definisjon på hvilke forhold som tilsier at du kan kjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 ...er det lov med fire parklys? eg trur det, men er ikkje sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagfinn Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 HELT LOVLIG. Ikke noe problem på EU-kontrollen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagfinn Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Forresten, synes du ikke at det er betenklig at nye BMW'er kommer med Angels Eyes orginalt som kan lyse alene sammen med grøftlysa, dersom dette ikke var lovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 ...takker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Er det lovlig å kjøre med,vil den gå gjennom eu kontrollen med de på? Alt etter hvem du treffer på..Jeg fikk mangellapp på mine angeleyes av biltilsynet..Men de var nok ikke sterke nok, og det virket som om kontrolløren SKULLE finne feil på bilen min.. Strengt tatt så er ingen lys lovlige uten e-merking? Og det er det vel på dine lykter dersom de er orginale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Det er vel egentlig ikke lov med mer enn 2 parklys totalt foran!Med mindre bilen er typegodkjent med angeleyes,så er det strengt tatt ikke lov. Angeleyes består jo av 4 lyskilder. MEN... så oppdaterte tror jeg ikke hverken "onkel" eller "biltrangsynet" er når de står å fryser langs veiene i Norges land... Må vist sitere meg selv! F.eks en E36 er aldri levert med angeleyes orginalt,dermed ikke typegodkjent med denne type lykter. Så om det er HELT lovlig med ettermonterte angeleyes på biler som ikke leveres med det orginalt spørs nok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Er det lovlig å kjøre med,vil den gå gjennom eu kontrollen med de på? Alt etter hvem du treffer på..Jeg fikk mangellapp på mine angeleyes av biltilsynet..Men de var nok ikke sterke nok, og det virket som om kontrolløren SKULLE finne feil på bilen min.. Strengt tatt så er ingen lys lovlige uten e-merking? Og det er det vel på dine lykter dersom de er orginale? tja..fikk mangellapp på varseltrekanten på biltilsynet på øøkern (eu kontr på 123MB). var tysk type og ikke godkjent i norge ! ? helt mongo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 ...den er imponerande! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 leita etter mangellappen,men den er borte etter så mange år. hadde den lista med feil som de ikke fant på verksted. bla oljelekkasjer fra motor som viste seg å være svetting(bilen var 18år) han som tok testen sa selv når han fikk den inn at han hata tysk import biler for det var alltid noe galt med dem. gikk så løs på understellet med kubein!! for å se etter rust. neste eu kontroll foregikk på følgende måte: ga vognkortet til en kompis av en kompis som jeg møtte på fest som hadde en kompis som stempla godkjent uten å ha sett bilen. genialt.skulle hatt tak i den fyren nå igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Det er nok ikke låv å ha 4 park lys på en bil. uten om vist ikke den er 2 parklys samma lykt. 2 i vær lykt. det er no lov. men ikke vist du har 4. 1 i vær lykt. Alle model med 2 lykter 2 lykter = 2 park lys = lov 2 lykter = 4 park lys = lov 4 lykter E30 E34 osv. 4 lykter = 2 park lys = lov 4 lykter = 4 park lys = ikke lov!! Reglene sei faktisk ikke det er lov. Uansett om lyktene er E merket. Folkens vi lever i Norge. lyktene kommer ikke her i fra. For i det heile tatt så må man ha TUV godkjent papiret for at det skal var godkjent. Det skal følge med i pakken når du kommer lyktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 kva definerar du som ei lykt då? ..er det ei lykt med to reflektorar på E46? begge reflektorane er i same lykta spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Alt som er innom en lykte glass. kan du ha 2 park lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 jeg mener ettermonterte angeleyes ser helt jævlig ut. burde vært forbeholdt de bilene som ble levert med dette orginalt.. værste jeg ser er golf3 med angeleyes. er bare slik jeg får lyst å knuse noe Mener du det er stygt på e30 m3 også eler?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 Alt som er innom en lykte glass. kan du ha 2 park lys ergo så er 4 angelseyes i 2 lykter på E46 å betrakte som 2 parkpærer i ei lykt = (nesten)lov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå