Gå til innhold

hvordan skjekke om jeg har diffsperre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt usikker på om jeg har kardang med diffsperre.

er det ikke et nr jeg kan skjekke??

har aldri slippet på 1 hjul på grus og asfalt!!

i såfall `vis det er sperre ,hvilken pris bør jeg ta for kardangen?

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hvis du skal selnge den så antar jeg at du har den liggende løst. på siden der det sår nr og alt så skal det stå en S som symboliserer om det er sperre. hvis jeg ikke tar helt feil

Skrevet

Hvis den sitter på bilen så sett bakhjulene opp i en snøhaug. Hvis bare det ene spinner har du ikke diff. sperre. Det enkle er ofte det beste :)

Skrevet

hvis den ligger løst og du vris på en av utgående aksle, skal den motsatte utgående aksel gå samme vei. går den motsatt vei er det åpen diff du har.

Ikke selg den som diffbrems før du vet det er det, mange som lurer seg selv og kjøper ved å selge åpen diff som diffbrems.

Skrevet
Hvis den sitter på bilen så sett bakhjulene opp i en snøhaug. Hvis bare det ene spinner har du ikke diff. sperre. Det enkle er ofte det beste :)

Stor sjanse for at den spinner på begge da. Sett heller det ene hjulet i snø/is og det andre på asfalt...

Skrevet

Om du gjør det så spinner no garantert bare d som står på is da selv om det er sperre, husk d er bare 25%!

Bare ta og jekk opp ene hjulet og prøv og snurr det, er det veldig tungt så er det sperre!

Skrevet

om jeg ikke husker feil hadde jeg en stang i mellom begge felgene når jeg tok av akslene som går ut til hjula (byttet kardangen over på en annen bil). og da tror jeg dem gikk sammevei,vis ikke burde jo stanga blitt vridd omvendt vei på det ene hjulet når jeg begynner å skru av...

hehe..ikke sikkert dere forsto så mye av det jeg skrev men prøver ivertfall og forklare:-)

Skrevet

Det er to måter å gjøre det på som gir et dønn ærlig svar:

1: Jekke opp begge bakhjulene og vri rundt på den ene. Hvis det andre går motsatt vei har du vanlig diff, hvis det går samme vei har du diffsperre.

2: Hvis diffen var skrudd av kunne du kikket inn i det ene hullet som stikkakslingen skal inn i. Ser du to pinner som krysser hverandre har du sperre. Er det bare èn pinne inni der har du vanlig diff.

Skrevet

jeg kjøpte bilen min med "diffsperre".. men når jeg snurrer det ene bakhjulet rundt. så går det andre motsatt vei.. men endel saktere.. har jeg da blitt lurt eller er diffsperra ødlakt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...