mEhE Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 er litt usikker på om jeg har kardang med diffsperre. er det ikke et nr jeg kan skjekke?? har aldri slippet på 1 hjul på grus og asfalt!! i såfall `vis det er sperre ,hvilken pris bør jeg ta for kardangen?
Ole-P Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 hvis du skal selnge den så antar jeg at du har den liggende løst. på siden der det sår nr og alt så skal det stå en S som symboliserer om det er sperre. hvis jeg ikke tar helt feil
Lien Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 Hvis den sitter på bilen så sett bakhjulene opp i en snøhaug. Hvis bare det ene spinner har du ikke diff. sperre. Det enkle er ofte det beste
eriklepe Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 hvis den ligger løst og du vris på en av utgående aksle, skal den motsatte utgående aksel gå samme vei. går den motsatt vei er det åpen diff du har. Ikke selg den som diffbrems før du vet det er det, mange som lurer seg selv og kjøper ved å selge åpen diff som diffbrems.
mEhE Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Skrevet Januar 7, 2006 må nok jekke opp bilen å se da.. kardangen er ikke skrudd av,og bilen er ikke kjørbar.fått seg en smell i sida!
eriklepe Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 ja du kan egentlig gjøre det samme om du jekker opp begge bakhjulene og setter den i fri.
Gunnar Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 Hvis den sitter på bilen så sett bakhjulene opp i en snøhaug. Hvis bare det ene spinner har du ikke diff. sperre. Det enkle er ofte det beste Stor sjanse for at den spinner på begge da. Sett heller det ene hjulet i snø/is og det andre på asfalt...
Bmw325turbo Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 Om du gjør det så spinner no garantert bare d som står på is da selv om det er sperre, husk d er bare 25%! Bare ta og jekk opp ene hjulet og prøv og snurr det, er det veldig tungt så er det sperre!
SteffenK Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 Er det ikke bare å stå still på tør asfalt å spinne da?
haavardbj Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 Sånn i praksis, hvordan fungerer egentlig sperra? (er vist det bak på min 320)
mEhE Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Skrevet Januar 7, 2006 om jeg ikke husker feil hadde jeg en stang i mellom begge felgene når jeg tok av akslene som går ut til hjula (byttet kardangen over på en annen bil). og da tror jeg dem gikk sammevei,vis ikke burde jo stanga blitt vridd omvendt vei på det ene hjulet når jeg begynner å skru av... hehe..ikke sikkert dere forsto så mye av det jeg skrev men prøver ivertfall og forklare:-)
Evopower Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 Det er to måter å gjøre det på som gir et dønn ærlig svar: 1: Jekke opp begge bakhjulene og vri rundt på den ene. Hvis det andre går motsatt vei har du vanlig diff, hvis det går samme vei har du diffsperre. 2: Hvis diffen var skrudd av kunne du kikket inn i det ene hullet som stikkakslingen skal inn i. Ser du to pinner som krysser hverandre har du sperre. Er det bare èn pinne inni der har du vanlig diff.
Ch88 Skrevet Januar 7, 2006 Skrevet Januar 7, 2006 jeg kjøpte bilen min med "diffsperre".. men når jeg snurrer det ene bakhjulet rundt. så går det andre motsatt vei.. men endel saktere.. har jeg da blitt lurt eller er diffsperra ødlakt?
Audun Skrevet Januar 8, 2006 Skrevet Januar 8, 2006 Da tror jeg nok det er stor sjansje for at du har blitt lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå