Ronny M Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Er det noen som kan fortelle meg om en automatkasse fra en 325 passer rett i en 320? Er det samme kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Gå inn har å se om de er samme dele nr. http://www.realoem.com/bmw/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 jeg tror det er 3 girs på b20 og 4 girs på b25. Rett meg vist jeg tar feil b25 kassa skal pass på en b20. Som sånn e veit det no så passer alle girkasser overrens på m20 blokker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2006 Det er samme kassa på begge bilene fant jeg ut på RealOEM. Takk for hjelpen folkens! :D' Edit: Var litt for kjapp der...er fortsatt usikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Ellers er jo Lars-Inge´s (kjent fra BMWCCN´s forum) E30 girkasseoversikt rimelig informativ... http://home.no.net/larsinge/girkasse.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hmm...nå blei jeg veldig usikker. Alle heter jo 4HP22 men det er en haug med forskjellige betegnelser på slutten. 320i: 4HP22 4HP22-ZC 4HP22-ZE 4HP22-US 4HP22-RU 4HP22-TM 4HP22-WT 4HP22-YJ o.s.v. 325i: 4HP22-AF 4HP22-AH 4HP22-AO 4HP22-YO 4HP22-VX o.s.v. Ingen 320 kasse har samme betegnelse som en 325 kasse. Kanskje den ikke passer likevel? Hva er forskjellen på alle de forskjellige kassene egentlig? Når jeg taster inn serienr på bilen min så får jeg en lang liste med automatkasser: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1441&mospid=47275&btnr=24_0050&hg=24&fg=05 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Jeg har en bil som er ombyggd fra m20b20 til m20b25, der tror jeg faktisk det fortsatt er en gearkasse fra 320 som sitter på. Hastighet mot turtall spriker i allfall veldig fra det som er "standard" fo 325. Mulig svinghjulet kan variere litt fra modell til modell, men da de har samme blokka vil jo også festene være like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2006 Har sjekka litt rundt, og er nå ganske sikker på at kassa passer sånn fysisk sett. Men det er tydeligvis ingen som vet med sikkerhet om elektronikken passer. Noen her som vet noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 9, 2006 Share Skrevet Januar 9, 2006 hvordan års model har du? vist du har mellom 82-86 så passer den. og med 87-91 så passer alle gir kassene på bilen din. eller lettere sakt. har du montronic motor styring på bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2006 Har fått tak i en annen kasse som er fra samme motor som jeg har, så da går det nok greit, håper jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2006 Da var det gjort. Nye kassa går som en drøm! Men det var ikke helt uten banning og lovord om at jeg aldri i livet skal bytte kasse på en sånn bil igjen. For der var det trangt å komme til! Fant også ut at det ikke finnes noe som helst elektronikk som er koblet til kassa. Skjønner egentlig ikke hvor jeg hadde fått det fra... Må takke sjefsmekanikeren, bruttern, for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå