Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
du må løsne slangene på vannpumpa, da ser du termostaten

trodde ikke termostaten lå i vannpumpehuset, trodde den lå i termostathuset, men kan godt hende jeg ikke har peiling på de nye motorene. På min gamle 2,8 liter er det ihvertfall slik.

Skrevet
du må løsne slangene på vannpumpa, da ser du termostaten

trodde ikke termostaten lå i vannpumpehuset, trodde den lå i termostathuset, men kan godt hende jeg ikke har peiling på de nye motorene. På min gamle 2,8 liter er det ihvertfall slik.

det stemmer nok det, beklager, eg som roter her,

Skrevet
pris?

Prisen varierer.. Alt fra 80-300 kr.. Mener å huske at jeg betalte tett oppunder 300 på min 520 12v.. Men det er en stund siden så er ikke sikkert det stemmer.

Skrevet

Hvor langt er det vanlig og kjøre før den blir varm??

Eg må vel kjøre nesten 1 mil kanskje før den er skikkelig varm..

Og hvor ligger termostathuset?? :P

Er det bare "plug and play"??

Arne

Skrevet

det var da ****i langt, ! mil! hmm... min hadde dette problemet og, bytta termostat og ei gåen vannpumpe, kom på 500 totalt. (innkjøpspris) så nå er det fin varme i apparatet ei lita stund etter at eg har starta!;)

Skrevet

Hvilken samenheng er det mellom termostaten og varme apparatet i bilen egentlig? Selv om termostaten er feil, vil vell varme apparatet fungere? Eller? Kan noen forklare dette?

Skrevet
Hvilken samenheng er det mellom termostaten og varme apparatet i bilen egentlig? Selv om termostaten er feil, vil vell varme apparatet fungere? Eller? Kan noen forklare dette?

vist termostaten er åpen heile tida og bilen ikkje blir varm så blir ikkje kjølevannet varmt og da blir det ingen varme i kupeen

Skrevet

Men det har vel ingen negative sider bortsett fra varmen i kupeen holder seg ikke? Altså, om kjølevann er varmt....er jo bedre om det er kaldt?

Skrevet
Men det har vel ingen negative sider bortsett fra varmen i kupeen holder seg ikke? Altså, om kjølevann er varmt....er jo bedre om det er kaldt?

de er veldig negativt, og kjøre med en motor som ikkje blir skikkelig varm, du må aldr presse motoren før den er skikkelig varm. en kald motor er også veldi uøkonomisk.

korfor lurer du på dette? har du tenkt og kjøre sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...