Gå til innhold

Senking av 325 cupe.


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Hei !

Bilen min er pr dagsdato OVer senka.. jeg gjetter på at det er 60/60 eller enda mer.. Hjula slår i fram skjermen på humplete vei, jeg kan ikke kjøre i parkeringshus , bilen slår nedi alt. Jeg får ikke en gang skoen min under M3 fram fangeren. Nå på vinteren fungere jo dette nærmest som en plog. Og bilen er rett og slett ubehagelig og kjøre.. Så det man lurer på er.

Hvilke senksett funker bra, og hva er en fin høyde på bilen ?

Lurer på 40/40 Jamex kit, eller orginal fjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha noe som er stivt så går du ikke for Jamex :)

Ønsker ikke så veldig stiv bil nei.. Den er stiv som en go-kart nå, og på de veiene her i østfold, er det et sant helvete.. er ikke komfortbalet i det hele tatt.. Bilen spretter bortover som en bor bete som er pælma langs veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha noe kurrante fjører bare så kjøp deg 40mm Apex. billig og fungerer fint. Anbefaler justerbart men det koster jo sitt. Min var senka 75mm forran og 55mm bak og det funka fint uten og slite med det du gjør. og jeg ahdde ikke store klaringa rundt bilen så det er mulig :)

men kjøp deg 40/40mm. Helt kurrant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen spretter bortover som en bor bete som er pælma langs veien.

kanskje du har utslitt understell eller feil dempere til fjørene dine...?

For og si det slik.. jeg er ingen mekkaniker, men han som hadde bilen før meg har nok kasta på det laveste han fant, og det billigste. Demperene er BMW orginal.

Det er iallefall uaktuelt og kjøre bilen noe stort , det er akkurat som noen har sveiset fast en jern stang der demper og fjør skulle stått-

Jeg vil ha bilen minst 2 cm opp, og så vidt litt stivere en orginal fjører.

Har hørt at jamex er helt ok, da de er litt stivere en orginal fjører, men du mister ikke tenna av og kjøre med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha noe kurrante fjører bare så kjøp deg 40mm Apex. billig og fungerer fint. Anbefaler justerbart men det koster jo sitt. Min var senka 75mm forran og 55mm bak og det funka fint uten og slite med det du gjør. og jeg ahdde ikke store klaringa rundt bilen så det er mulig :)

men kjøp deg 40/40mm. Helt kurrant :)

Apex ? I fra Gsbildeler eller noe da ?

Har ikke hørt noe om de før se.. Så er litt skeptisk :P

Vel, den kan ikke forbli så lav, det er helt sikkert. Veiene her nede er over tragiske.. Ikke noe artig og kjøre på i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syter over lav bil og subbing, men har kjempe lyst på Jamex.

Etter 6 måndter får du akkuratt samme problem. Fjørene synker sammen på null komma niks og du vil oppleve sprettball effekt uten like.

Skal du ha noe som holder må du legge mer penger i senkesettet, eller rett og slett montere orginal fjærer og dempere. Som nevnt før her er Apex et flott alternativ til en ok penge.

Hagenisse har forøvrig rett i at demperne dine er problemet. Du har kortere fjærer men ikke dempere, og demperne vil bunnes ved de minste humpler, aka sprettball. Kjøp nye dempere er kanskje billigste alternativet. Og kjøre lav bil er noe du lærer å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syter over lav bil og subbing, men har kjempe lyst på Jamex.

Etter 6 måndter får du akkuratt samme problem. Fjørene synker sammen på null komma niks og du vil oppleve sprettball effekt uten like.

Skal du ha noe som holder må du legge mer penger i senkesettet, eller rett og slett montere orginal fjærer og dempere. Som nevnt før her er Apex et flott alternativ til en ok penge.

Hagenisse har forøvrig rett i at demperne dine er problemet. Du har kortere fjærer men ikke dempere, og demperne vil bunnes ved de minste humpler, aka sprettball. Kjøp nye dempere er kanskje billigste alternativet. Og kjøre lav bil er noe du lærer å leve med.

oK.. Hviste ikke at jamex sank samme så ille :shock: Vel jeg kan kjøre bilen, synes bare ikke det er no komfor i det :P Apex.. hvor kjøper en det? Titte på gsbildeler, men fant ikke noe der.. Kansje jeg som er blind.

Kluet er og få bilen opp , og mer komfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...