Cappel Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Er det flere som har opplevd dette? Selv sĂ„ fikk jeg nylig problem med strĂžmmen pĂ„ min E36 318iS Coupe. Batteriet var helt flatt sĂ„ jeg prĂžvde Ă„ lade batteriet, men bilen fikk ikke nok strĂžm til Ă„ starte, selv etter Ă„ ha ladet hele natta. LĂ„nte startkabler av naboen og fikk start pĂ„ kjerra. Brukte bilen en stund, og hadde da nok strĂžm pĂ„ batteriet til Ă„ starte moteren selv. Lot bilen stĂ„ et par timer pĂ„ jobben, og dermed var batteriet HELT flatt igjen. Ikke engang lampene i dashbordet lyste nĂ„r jeg vred pĂ„ nĂžkkelen. Hmm, her var det noe rart. Enten var batteriet Ăždelagt selv om det ikke er sĂ„ gammelt eller sĂ„ var det noe som brukte seriĂžst mye strĂžm nĂ„r bilen sto avslĂ„tt. Fikk starthjelp av Hurtiggutta bilglass og kom meg hjemover. Satte bilen til lading pĂ„ nytt, og da jeg skulle sjekke om den hadde strĂžm, oppdaget jeg det plutselig. NĂ„r jeg skulle inn i bilen, brant jeg meg pĂ„ dĂžrlĂ„sen. Den var rett og slett glovarm! SkjĂžnte ingenting, men etter Ă„ konstatert at den nesten glĂždet, tenkte jeg at da fĂ„r jeg fjerne sikringene til sentrallĂ„s og vindusheisene i tilfelle det var en kortslutning eller noe. Opp med sikringsboksen og begynne Ă„ lete pĂ„ tysk. Og der sto det noe rart, sikring nummer 33, "TĂRSCHLUSSHEIZUNG". Har hatt bilen i 6 Ă„r og aldri visst at jeg hadde noen "DĂžrlĂ„svarmer", men nĂ„r den gikk i stykker fikk jeg vite det. Men nĂ„ er sikringen ute, sĂ„ da har jeg det ikke igjen. Kortvarig glede med den varmeren med andre ord. Men kanskje en vakker dag sĂ„ fĂ„r jeg reparert den... PS: Den virker vanligvis ved at du drar opp hĂ„ndtaket nĂ„r dĂžra er lĂ„st. SĂ„ nĂ„ mĂ„ alle ut Ă„ sjekke om de har denne funksjonen
sax Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 MĂ„ hĂ„ndtaket holdes oppe eller bare lĂžftes og slippes igjen? Er ikke sikker pĂ„ om jeg har TĂRSCHLUSSHEIZUNG men vet at cupelyset gĂ„r pĂ„ nĂ„r jeg lĂžfter hĂ„ndtaket
Divine Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 okay ?!?! *titte rart pÄ* Vet at det er lÄsevarmer, men har faen ikke fatta hvordan den dritten skulel vikre. ikke stÄr det noen i manualen min heller. SÄ hvis du ikke fÄr opp dÞra de pga kulde, sÄ skal man bare holde dÞr handtaket oppe ? Og den skal da tine sakene ?!
Ron Jeremy Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Jeg var klar over dette, men trodde ikke det var slik at "alle" hadde det liksom?!? Trodde det var en del av en vinterpakke utstyr?
stianosthus Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 GÄr lyset pÄ nÄr du holder oppe dÞrhÄndtaket, sÄ har du varme i dÞrlÄser. Funker som bare juling dette! Helt fryste lÄser tines ilÞpet av noen sekunder. Du holder bare oppe hÄndtaket til lyset gÄr av igjen og lÄsen er tint. Hvis ikke prÞv igjen.(kan gjÞres 3 ganger) Alt stÄr i instruksjonsboka:
BjÞrn 320 Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Er det heilt sikkert at lyset gÄr pÄ viss du har varme i lÄsen? Trur eg har varme i lÄsen, men lyset trur eg ikkje skrur seg pÄ...
Cappel Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Skrevet Januar 11, 2006 MÄ innrÞmme at jeg ikke har lest kapitelet om hvordan man Äpner dÞra. Trodde jeg kunne det liksom. NÄr det er sagt, sÄ brukes jo heller ikke nÞkkelen nÄr jeg har sentrallÄs med alarm. Da blir det bare brÄk. Men mÄ jo sjekke om det er dette pÄ E46en ogsÄ da. Utrolig at jeg ikke oppdaget dette fÞr.
ChrZZ Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Hmmm... tviler vel pÄ at min *normale* E36 318i fra 1991 har dette?
BjÞrn 320 Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Hmmm... tviler vel pÄ at min *normale* E36 318i fra 1991 har dette? PrÞv...fyll lÄsen med vatn ein dag det er 10 minus ute, for sÄ Ä prÞve Ä tine Har du ikkje varme har du dÄ eit problem men...
ovex Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 hmmm....kom plutseleg pÄ at eg ikkje har putta nÞkkelen inn i dÞrlÄset nokon gong. Kan betjene dÞrlÄsar, vindu, og cab via nÞkkelknappane..... Dette mÄ eg sjekke...
Tech9 Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 NÄr, og pÄ hvilke modeller kom dette da tro? KupÚlyset pÄ min -88 535i slÄs pÄ nÄr jeg lÞfter pÄ hÄndtaket..hmm..dette mÄ testes ja..
eriklepe Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Kan betjene dÞrlÄsar, vindu, og cab via nÞkkelknappane..... Dette mÄ eg sjekke... originalt? vil og ha! har en ledig knapp pÄ fjernbryteren, koble denne til fellesbryter for vindu da!
ovex Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 ...ja eg har ikkje "lodda" noko. Ved Ä holde "lÄse-igjen" inne sÄ gÄr caben pÄ og rutene igjen, eller berre rutene igjen om eg har hardtop. Ved Ä holde "lÄse-opp" sÄ gÄrcaben av og rutene ned. Det same skjer om eg brukar nÞkkelen i dÞrlÄset hold nÞkkelen i lÄseposisjon(til venstre) eller i opneposisjon (til hÞger) for same funksjon... med eit unntak: nÄr eg brukar nÞkkel i dÞrlÄset sÄ gÄr caben av, men dÄ gÄr rutene igjen etter prosedyren. Kvifor veit eg ikkje.
eriklepe Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 ...ja eg har ikkje "lodda" noko.Ved Ä holde "lÄse-igjen" inne sÄ gÄr caben pÄ og rutene igjen, eller berre rutene igjen om eg har hardtop. Ved Ä holde "lÄse-opp" sÄ gÄrcaben av og rutene ned. Det same skjer om eg brukar nÞkkelen i dÞrlÄset hold nÞkkelen i lÄseposisjon(til venstre) eller i opneposisjon (til hÞger) for same funksjon... med eit unntak: nÄr eg brukar nÞkkel i dÞrlÄset sÄ gÄr caben av, men dÄ gÄr rutene igjen etter prosedyren. Kvifor veit eg ikkje. hehe, er litt mer avansert pÄ e46 tydeligvis! Jeg har "bare" halvaut. tak pÄ e36'en min. oj, no gleder eg meg til sommer og sol.
ovex Skrevet Januar 11, 2006 Skrevet Januar 11, 2006 Trur ikkje dette er standar pÄ E46 heller. ...eg og gledar meg til sommaren no!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ