Gå til innhold

Problemer med utstyr du ikke visste du hadde?

Cappel
 Share

Anbefalte innlegg

Er det flere som har opplevd dette?

Selv så fikk jeg nylig problem med strømmen på min E36 318iS Coupe. Batteriet var helt flatt så jeg prøvde å lade batteriet, men bilen fikk ikke nok strøm til å starte, selv etter å ha ladet hele natta. Lånte startkabler av naboen og fikk start på kjerra. Brukte bilen en stund, og hadde da nok strøm på batteriet til å starte moteren selv.

Lot bilen stå et par timer på jobben, og dermed var batteriet HELT flatt igjen. Ikke engang lampene i dashbordet lyste når jeg vred på nøkkelen.

Hmm, her var det noe rart. Enten var batteriet ødelagt selv om det ikke er så gammelt eller så var det noe som brukte seriøst mye strøm når bilen sto avslått.

Fikk starthjelp av Hurtiggutta bilglass og kom meg hjemover. Satte bilen til lading på nytt, og da jeg skulle sjekke om den hadde strøm, oppdaget jeg det plutselig. Når jeg skulle inn i bilen, brant jeg meg på dørlåsen. Den var rett og slett glovarm! Skjønte ingenting, men etter å konstatert at den nesten glødet, tenkte jeg at da får jeg fjerne sikringene til sentrallås og vindusheisene i tilfelle det var en kortslutning eller noe. Opp med sikringsboksen og begynne å lete på tysk. Og der sto det noe rart, sikring nummer 33, "TÜRSCHLUSSHEIZUNG".

Har hatt bilen i 6 år og aldri visst at jeg hadde noen "Dørlåsvarmer", men når den gikk i stykker fikk jeg vite det. Men nå er sikringen ute, så da har jeg det ikke igjen. Kortvarig glede med den varmeren med andre ord. Men kanskje en vakker dag så får jeg reparert den...

PS: Den virker vanligvis ved at du drar opp håndtaket når døra er låst. Så nå må alle ut å sjekke om de har denne funksjonen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay ?!?! *titte rart på* Vet at det er låsevarmer, men har faen ikke fatta hvordan den dritten skulel vikre. ikke står det noen i manualen min heller.

Så hvis du ikke får opp døra de pga kulde, så skal man bare holde dør handtaket oppe ? Og den skal da tine sakene ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går lyset på når du holder oppe dørhåndtaket, så har du varme i dørlåser.

Funker som bare juling dette! Helt fryste låser tines iløpet av noen sekunder.

Du holder bare oppe håndtaket til lyset går av igjen og låsen er tint.

Hvis ikke prøv igjen.(kan gjøres 3 ganger)

Alt står i instruksjonsboka:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke har lest kapitelet om hvordan man åpner døra. Trodde jeg kunne det liksom. Når det er sagt, så brukes jo heller ikke nøkkelen når jeg har sentrallås med alarm. Da blir det bare bråk.

Men må jo sjekke om det er dette på E46en også da. Utrolig at jeg ikke oppdaget dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ja eg har ikkje "lodda" noko.

Ved å holde "låse-igjen" inne så går caben på og rutene igjen, eller berre rutene igjen om eg har hardtop. Ved å holde "låse-opp" så gårcaben av og rutene ned. Det same skjer om eg brukar nøkkelen i dørlåset hold nøkkelen i låseposisjon(til venstre) eller i opneposisjon (til høger) for same funksjon... med eit unntak: når eg brukar nøkkel i dørlåset så går caben av, men då går rutene igjen etter prosedyren. Kvifor veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ja eg har ikkje "lodda" noko.

Ved å holde "låse-igjen" inne så går caben på og rutene igjen, eller berre rutene igjen om eg har hardtop. Ved å holde "låse-opp" så gårcaben av og rutene ned. Det same skjer om eg brukar nøkkelen i dørlåset hold nøkkelen i låseposisjon(til venstre) eller i opneposisjon (til høger) for same funksjon... med eit unntak: når eg brukar nøkkel i dørlåset så går caben av, men då går rutene igjen etter prosedyren. Kvifor veit eg ikkje.

hehe, er litt mer avansert på e46 tydeligvis!

Jeg har "bare" halvaut. tak på e36'en min.

oj, no gleder eg meg til sommer og sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...