Gå til innhold

1 Serie 3-dørs spyshots (ukamuflert på film side 4)

Share

Anbefalte innlegg

i denne klassen er faktisk beinplass bak viktig, det er eit frieri til "små" familiar med ein slik bil. Ingen brukar meir plass til bein enn ein liten unge. Min 5 åring brukar meir plass enn systra på 8 år....ho får kneet forbi seteputa og kan bøyge føtene ned på govet...5 åringen sit med beina rett fram.

Et viktig poeng som flere unge barnefamilier burde tenke litt over før de kjøper en Transporter eller en Berlingo... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i denne klassen er faktisk beinplass bak viktig, det er eit frieri til "små" familiar med ein slik bil. Ingen brukar meir plass til bein enn ein liten unge. Min 5 åring brukar meir plass enn systra på 8 år....ho får kneet forbi seteputa og kan bøyge føtene ned på govet...5 åringen sit med beina rett fram.

Et viktig poeng som flere unge barnefamilier burde tenke litt over før de kjøper en Transporter eller en Berlingo... :wink:

...eg har erfart det i Cab'en....minste mann treng meir plass bak enn eg gjer...men det går snart over. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at dette er en bil jeg ALDRI har sett før.....

Aner jeg litt 911 tendenser i linjene her?

Nei...du aner dessverre et slags billig europeisk alternativ til amerikanske forbilder a la Chevrolet Corvette...på linje med Ford Capri bare dårligere... :roll: ...BMW ble ikke et klassisk premium bilmerke i relasjon til f.eks Porsche og Mercedes-Benz før i siste halvdel av 80-tallet. BMW E8 1600 GT kom på markedet på midten av 60-tallet da BMW mer eller mindre var konkurs... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....denne minner mest om ein opel kadett!

Porsche 911 vert det eit stykke opp til!

Ja...Opel Kadett var et bedre eksempel enn Ford Capri, men dere forstår sikkert tegningen... :roll:

Bildet viser forøvrig Opel Kadett C som ikke kom på markedet før i 1973...altså 6-7 år etter BMW 1600 GT, men det endrer ikke på ovex' poeng...Opel Kadett er et bedre eksempel enn Ford Capri... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
...E8 1600 GT...

00366.jpg

Må bare si at dette er en bil jeg ALDRI har sett før.....

Aner jeg litt 911 tendenser i linjene her?

Tenkte faktisk mere på gammel Opel Record Coupe når jeg så den.

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detai ... 943#bilder

Men nye BMW 1-er'n er stilig, liker det inntrykket en får av å ha stort panser og det blir bare mere fremhevet på 3-dørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste fra bildefronten.... :D Som dere ser av bildene er bilen "påmalt" bakdører for å se ut som en vanlig 1 serie...

637121654143_bmw.jpg

637121656139_bmw.jpg

På disse bildene ser linjene på bilen veldig galt "proposjonert ut".

De påmalte håndtakene gjør at "bilens naturlige linje" i høyde av blinklysene å dørhåndtakene ser veldig rare og usymetriske ut. (Ble så "rar" avstand mellom det som er "blankt".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Det siste fra jungeltrommene:

Men M1 blir det ikke

Navnet har nok vært diskutert inngående i toppetasjene hos BMW, men i ærbødighet for den gamle legende fra 70-tallet har man besluttet å ikke kalle toppmodellen i 1-serien for M1. Men heftig blir den.

Sammenlignet med 130 får den kommende 135ti ca femti hester ekstra. Vi har kjørt den samme motoren i 3-serie coupé, og kan derfor love en skikkelig bombe på hjul. Både den eksisterende 5-dørsutgaven og 3-dørsutgaven vår fotograf har knipset her, kan oppvise 306 hk fra den turbomatede 3-liters rekkesekseren.

I Tyskland regner man med at de fleste vil velge 3-dørsutgaven av 135ti som skal utfordre bl.a. VW Golf R32 og Audi A3 med tilsvarende motor. Med norske avgifter får bilen en prislapp som gjør den uspiselig for de aller fleste, sannsynligvis vil den ligge på rundt kr 800.000.

3-dørs 1-serie kommer på markedet sammen en ansiktsløftet utgave av modellen med fem dører i oktober 2007.

bb_46892.jpeg

bb_46893.jpeg

bb_46895.jpeg

bb_46894.jpeg

bb_46896.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...