Gå til innhold

Kva er toppfarten på ein MB 190E med 129hk? Trenge svar fort

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den hurtigste 190-modellen var 190E 2.5-16 EVOLUTION II med 235 HK og en topphastighet på 250 Km/t.

der tar du vel feil. 190 3,2 amg var nok noe raskere :wink:

Nei faktisk ikke... 190E 3.2 AMG hadde 234 HK og topphastigheten var 244 Km/t. Husk at dette begynner å bli gamle modeller iom. at W201 kom på markedet allerede i 1983... den var med andre ord like lite konstruert for ekstreme hastigheter som E30 var... :roll:

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
184 km/t i følge instr bok

Mercedes-Benz 190 (les: uten "E" for Einspritzung/innsprøytning...altså forgasserversjonen av den samme 2,0 motoren) hadde 105 HK og en topphastighet på 184 Km/t.

Skrevet
Har hatt en sånn en og min klarte 220 på speedo'n på ei lang strekke, hadde automat utgaven. motoren min var riktignok i ganske god stand når dette ble gjort men vil nok tro at den klarer 200 uten noen altfor store problemer;)

"lol" en 325 ræv kjører en slik bil at det faen ikke er artig og se på.

Og jeg trenger fakktisk en god bete med vei for og nå den farta der gitt ;)

Det tar meg 18 sek fra 100 og nå 200 kmt i timen og i 140 kmt , går meteren raskt under bilen vet jeg..

Ta en titt på linken under. Max fart på bilen er 197 kmt

Fra 0-160 tar det 34,6 sek..

og en 325 cupe: 19 sek..

http://www.einszweidrei.de/

Hmm, syns kanskje ca 35sek fra 0-160km\t hørtes noe treigt ut? min var hvertfall kjappere enn dette :roll: har ikke helt trua på endel av de tallene som fabrikken setter opp som standarder, har en anelse om at bilene er noe kjappere enn det de skal ha det til..

Farmin ble stoppa i radar med en gammel volvo for mange mange år siden..ble målt til rundt 180 med en volvo (husker ikke modell/årmodell) men politiet skulle hvertfall ta han for de 180km\t, dette ble litt verre enn de hadde tenkt siden det sto maks hastighet fra fabrikken på drøyt 150km\t :P så tar nå de tallene fra fabrikk med en klype salt.

Skrevet
Har hatt en sånn en og min klarte 220 på speedo'n på ei lang strekke, hadde automat utgaven. motoren min var riktignok i ganske god stand når dette ble gjort men vil nok tro at den klarer 200 uten noen altfor store problemer;)

Tvilsomt...jeg hadde i 1989/90 en 1989 modell 190E 2,3 med 136 HK og topphastigheten var som lovet rett i overkanten av 200 Km/t på Autobahn... :wink:

Min gamle Mercedes-Benz 190E 2,3

190E_2_3.jpg

Skrevet

"lol" en 325 ræv kjører en slik bil at det faen ikke er artig og se på.

Og jeg trenger fakktisk en god bete med vei for og nå den farta der gitt ;)

Det tar meg 18 sek fra 100 og nå 200 kmt i timen og i 140 kmt , går meteren raskt under bilen vet jeg..

Hmm, syns kanskje ca 35sek fra 0-160km\t hørtes noe treigt ut? min var hvertfall kjappere enn dette :roll: har ikke helt trua på endel av de tallene som fabrikken setter opp som standarder, har en anelse om at bilene er noe kjappere enn det de skal ha det til..

Farmin ble stoppa i radar med en gammel volvo for mange mange år siden..ble målt til rundt 180 med en volvo (husker ikke modell/årmodell) men politiet skulle hvertfall ta han for de 180km\t, dette ble litt verre enn de hadde tenkt siden det sto maks hastighet fra fabrikken på drøyt 150km\t :P så tar nå de tallene fra fabrikk med en klype salt.

Som sagt.. sjekk talla på sida. Det er ikke fra fabrikk. Dette er andre som tester. Og de talla er vanskelig og oppnå.. Realiteten for oss dødelige, er nok et sekkund eller 2 opp på det igjen. Dette er gutter som kan gire på rett turtall osv.. pluss at de har testa x antall ganger. Og bilen (mersha) er pess treg. Samme som en 318.. Har du aldri eid en bil med hk over 150 virker det sikkert raskt nok, men etter det merker du godt hvor utrolig treig bilen din er.. Jeg hadde jo en e36 320, synes den var rask nok, til jeg testet den mot en 325. var ikke artig en gang og se hvor raskt den frosvant fra meg etter 100.. føltes nesten som jeg stod stille..

Skrevet

Det er faktisk mye feil i den testen viss du begyner å se litt nærmere både på tall og modellene.

Se f.eks på Nissan 200sx. "fra 1994" disse kom i 1988/89 med det avbildede karroseriet. (frontfangeren på bildet kom i 91.)

Tallene stemmer med unntak av at de hadde 170hk 1,8l ikke 200.

Modellen med 200hk kom senere og hadde et helt annet karroseri samt 2.0l motor.

Fant også flere feil både på Fiat å en del andre "testede" eksempler der inne. (Kikket bare i 5 min.)

Skrevet

vel nå er det en stund siden jeg hadde den merca, dritbil spør du meg. har inntrykk av at alle mercer så si er treige såe..ikke noe bil for meg:P klarer meg fint med den '87 325'n min jeg;) endelig fått kjørt den et par timer uka her og den blir nok neppe til salgs med det første likevel :twisted:

Skrevet
Oho! den var Tøff. veldig Tøff, heldige mann.

etter BMW er det jo Mercedes og Porsche som er tøffest.

Lorinser-felger eller ?

Om en W201 er så tøff i dag er jeg litt usikker på, men originale 190E 2,6 og 190E 2,3-16 er fornuftig nok akseptert som klassikere...det er fine biler som er bygget som en tysk Tiger stridsvogn. Felger fra Lorinzer og AMG var det helt store på MB´er på slutten av 80-tallet og jeg kan huske at min sorte 190E 2,3 vekket oppsikt på AutoStern AS da felgene ble montert i kombinasjon med et senkesett fra AMG... :D

Skrevet
VEl.. du får den nissan der også med 2.0l turbo. mener de ble laget opp til 1994. Da kom den med nytt karoseri. S14 mener jeg. ?

(Min forrige bil var faktisk en s13)

S14 var vel første med 2.0 liter turbo og da 200hk som standard.

S13 som den avbildede kom med 1,8 turbo 170hk eller amerikanske 260SX da med rekke 6'er og uten turbo (169hk).

Men dette var bare et eksempel på feil i lista.

Som sakt er det en del feil, bare en kikker litt der.

Skrevet
vel nå er det en stund siden jeg hadde den merca, dritbil spør du meg. har inntrykk av at alle mercer så si er treige såe..ikke noe bil for meg:P klarer meg fint med den '87 325'n min jeg;) endelig fått kjørt den et par timer uka her og den blir nok neppe til salgs med det første likevel :twisted:

Ah !!! Pent eks av E30 eller? da er du jaggu heldig !

Skulle gladelig ha solgt min og kjøpt en strøken slik om jeg fant !

E30 er den fineste bilen bmw har bygd ( slevsagt den med face lift fra 89 eller noe)

Håper noen jeg kjenner for seg en slik en, har lyst til og teste den mot min 325 cupe.. Savner noe fakts på den bilen der.. 0- 140 , 0-160, 0-180 osv..

Lyden fra den , er jo drit stilig :wink:

Skrevet

Bilen vart kjøpt den! J**** fin bil om eg må få lov til å seie det! Var ein 190 E med AMG styling og fabriksenka. Var kun litt rust framme på venstre side i hjulbua. Eller så var alt av forstilling og bakstilling skifta :-) Einaste som var med denne bilen var at det var hull i bunpanna, noko som eg skal sveise til han, eit reele som kompla ut av og til, sånn at bensinpumpa ikkje gjekk (skal kople den rett på tenninga). Bilen var også oppigjen lakkert på eine sida og såg generelt ganske bra ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...