Lien Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 hvilken motor sitter det i BMW 635CSi? Er det den vanlige M30/B35 motoren som sitter i 535i fra 1988-1993? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 hvilken motor sitter det i BMW 635CSi? Er det den vanlige M30/B35 motoren som sitter i 535i fra 1988-1993? Ja...det er den klassiske "storsekser´n" M30B35 motoren med litt ulikt ant. hestekrefter. E24 635CSi hadde 218 HK og E34 535i hadde 211 HK...om dette egentlig er et resultat av en katalysator er jeg usikker på, men trolig er det det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2006 Okey.. Siden den 535'i bilen jeg så på ble solgt har jeg sperra øynene opp for denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=847447 hvor mye bensinforbruk kan jeg forvente med en slik bil? Og er det noe spesielt jeg bør se etter på disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Okey.. Siden den 535'i bilen jeg så på ble solgt har jeg sperra øynene opp for denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=847447hvor mye bensinforbruk kan jeg forvente med en slik bil? Og er det noe spesielt jeg bør se etter på disse bilene? Hvis motoren er original med 218 HK og ikke 230 HK som antydet i annonsen bruker den iht. BMW gjennomsnitlig 1,09 liter/mil med et manuelt gear...trolig er et realistisk forbruk på norske veier i området rundt 1,2 liter/mil... E24 er til en stor grad basert på E12 og E28 så denne guiden for E28 burde gi noen antydninger om hva du skal se etter. http://www.autopower.se/begagnatguiden/e28/default.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Den har bare gått 140k?? det var lite.. kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2006 Grunnen til at han skriver 230hk er sikkert for at det er satt inn annen kam og luftfilter, såkalt "skrytehester" Veit ikke om det stemmer jeg, men den ser fin ut og siden den er eid av entusiast så tviler jeg på at den er stilt tilbake.. Uansett kan jeg jo se det når jeg får tilsendt fler bilder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Grunnen til at han skriver 230hk er sikkert for at det er satt inn annen kam og luftfilter, såkalt "skrytehester" Veit ikke om det stemmer jeg, men den ser fin ut og siden den er eid av entusiast så tviler jeg på at den er stilt tilbake.. Uansett kan jeg jo se det når jeg får tilsendt fler bilder.. hvorfor skal ikke en entusiast skru tilbake? entusiast kan vel også bety hardt kjørt bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 bmwE9... du kan sakene dine... Motoren i en E32 735 er vel også den samme motoren som er beskrevet der oppe ? Hadde den noengang 218 hester i 7-ern, eller var det bare 211.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 Den bilen der var jeg og prøvekjørte i sommer faktisk. Et Bmwccn klubbmedlem i Ålesund som har den der. Pen bil men absolut ikke 100% strøken men det kan man heller ike regne med til den prisen der. Et meget bra utgangspunkt. Den har vel både litt hvassere kam og chip syns jeg og huske. At en entusiast har bilen kan godt bety at bilen er like hardt brukt som mange andre men den er somregel godt passa på. Han har byttet motor i denne bilen, er vel nyere motor som kommer fra E34/E32 om jeg ikke husker helt feil. Det er ikke en ungdom som har denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 bmwE9... du kan sakene dine... Motoren i en E32 735 er vel også den samme motoren som er beskrevet der oppe ? Hadde den noengang 218 hester i 7-ern, eller var det bare 211.. ? I E32 735i hadde motoren 211 HK, men 730i med M60B30 motoren hadde 218 HK. Denne lille V8´rn hadde 218 HK ved 5800 rpm og 290 Nm ved 4500 rpm. Egentlig ikke en gevinst i forhold til den gamle rekkesekseren M30B35 med 211 HK ved 5700 rpm og 305 Nm ved 4000 rpm. Moralen må derfor være at en V8 kan bli for liten på samme måte som en rekkesekser kan bli for liten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 ja. det er sant det... men store rekke6'ere er moro.. liker det jeg.. jeg syns i alle fall den 3,5liters motoren med automatkassa fungerer veldig godt i 7'ern. Ikke noen kraftbombe, men det er en behagelig maskin. holder seg på lavt turtall når man ikke ber om noe annet .. og det liker jeg godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 bmwE9... du kan sakene dine... Motoren i en E32 735 er vel også den samme motoren som er beskrevet der oppe ? Hadde den noengang 218 hester i 7-ern, eller var det bare 211.. ? I E32 735i hadde motoren 211 HK, men 730i med M60B30 motoren hadde 218 HK. Denne lille V8´rn hadde 218 HK ved 5800 rpm og 290 Nm ved 4500 rpm. Egentlig ikke en gevinst i forhold til den gamle rekkesekseren M30B35 med 211 HK ved 5700 rpm og 305 Nm ved 4000 rpm. Moralen må derfor være at en V8 kan bli for liten på samme måte som en rekkesekser kan bli for liten... litt OT, men; Jeg blir stadig imponert over hvor mye du faktisk kan om BMW. Er du mekaniker? Genialt å ha en kar som deg på forumet som kan nesten alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 ja. det er sant det... men store rekke6'ere er moro.. liker det jeg.. jeg syns i alle fall den 3,5liters motoren med automatkassa fungerer veldig godt i 7'ern. Ikke noen kraftbombe, men det er en behagelig maskin. holder seg på lavt turtall når man ikke ber om noe annet .. og det liker jeg godt Jeg liker også M30B35 motoren veldig godt. Jeg har kjørt denne motoren flere ganger i Tyskland, men da i E28 535iA og E23 735i...en fantastisk motor når man begynner å presse litt på i et høyt gear og i en høy hastighet...gir den klassiske BMW følelsen med en turbinaktig motor. Jeg har sittet på med E34 M5 med en S38B38 maskin en gang for mange år siden (BMW´s største rekkesekser til biler) og det er en opplevelse jeg mer enn gjerne kunne tenke meg å gjenta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Share Skrevet Januar 14, 2006 litt OT, men; Jeg blir stadig imponert over hvor mye du faktisk kan om BMW. Er du mekaniker? Genialt å ha en kar som deg på forumet som kan nesten alt Takk for tillitten, men jeg kan dessverre langt fra alt om BMW...folk som Ove Kvam og Treball i BMWCCN´s forum kan langt mer enn meg... ... Det jeg kan etter over 20 år som "carnut" er å se BMW´s bilmodeller i et slags teknisk historisk perspektiv, men jeg er faktisk minst like interessert i Porsche og Mercedes-Benz. Jeg leser det jeg kan komme over av fremkomstmidler med stempelmotorer...så lenge de er produsert etter ca. 1930 og ikke er motorsykler eller andre sære maskiner...U-båter og stridsvogner er imidlertid interessante... Jeg er utdannet IT-systemutvikler (softwareingeniør) + bedriftsøkonom og jeg jobber for tiden som prosjektleder for et svensk selskap i Århus/Danmark som leverer software til danske sykehus, legesentre etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2006 Den bilen der var jeg og prøvekjørte i sommer faktisk. Et Bmwccn klubbmedlem i Ålesund som har den der. Pen bil men absolut ikke 100% strøken men det kan man heller ike regne med til den prisen der. Et meget bra utgangspunkt. Den har vel både litt hvassere kam og chip syns jeg og huske. At en entusiast har bilen kan godt bety at bilen er like hardt brukt som mange andre men den er somregel godt passa på. Han har byttet motor i denne bilen, er vel nyere motor som kommer fra E34/E32 om jeg ikke husker helt feil.Det er ikke en ungdom som har denne bilen. Har du noe mer info om den eller? Er meget interessert i den serru.. Og hva mener du med ikke 100%? Rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå