Kodvaag Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112861 Akkurat, ja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 .....no sa vel ikkje artikkelen eit ord om det? Berre at den gamle BMW'en ikkje hadde ABS, ESP ol. og at dei førarane som var oppflaska i bilar med slike tre-bokstavforkortingar sleit bak rattet på ein bil uten......Ein gammal BMW 3-serie er bra men må no likevell gje tapt med tanke på køyreegenskapar mot mange bilar etter vegen som er prod etter 2000. Slik er det berre sjølv om eg veit at eg bannar i kyrkja no....hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Jeg begynner å bli lei av folks "trygghetsnarkomani"...man kan ikke forsikre seg til et evig liv og man kan ikke forsikre seg til et liv totalt blottet for enhver risiko. Det burde være mulig å bruke hodet og litt sunn fornuft når man beveger seg rundt blandt andre mennesker...også når man kjører bil. Problemet er etter min mening at det er for mange som kjører bil i en nærmest hjernedød tilstand uten å være oppmerksomme eller bevisste i en tilstrekkelig grad. De kjører bil som om de ser på et TV-program...og det gjør at bilprodusentene introduserer den ene "livredderen" etter den andre...som igjen gjør folk enda mindre oppmerksomme eller bevisste. Derfor har bl.a en gammel E30 blitt direkte livsfarlig for folk som ikke interesserer seg for bilkjøring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 ...meget godt poeng bmwE9! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kodvaag Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2006 .....no sa vel ikkje artikkelen eit ord om det? 30 år gamle Simon Chester, Subaru Impreza-eier, spant helt rundt da han forsøkte å styre BMWen gjennom den samme løypa, i samme fart. - BMWen var fullstendig rå, det var umulig å holde den i linjen. Det var som å kjøre en buss, sier han til The Times etter testen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 .....no sa vel ikkje artikkelen eit ord om det? 30 år gamle Simon Chester, Subaru Impreza-eier, spant helt rundt da han forsøkte å styre BMWen gjennom den samme løypa, i samme fart. - BMWen var fullstendig rå, det var umulig å holde den i linjen. Det var som å kjøre en buss, sier han til The Times etter testen. ..ja det er greit, men artikkelen konkluderte ikkje med at BMW'en var ein dårleg bil når det kom til køyreegenskapar...sjølv om ein eller anna bestefar eller uerfaren 30-åring ikkje takla den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Noen synest det er bra å få tilbakemeldinger fra bilen mens andre igjen liker å sitte i koma bak rattet, sikte etter stjernen på panseret og la bilen ta seg av kjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Å bremse uten ABS er ikke spesiellt moro det når man må bremse i en nøds-situasjon. Tror ikke det er så mange her som tenker på å pumpebremse og alt det der... ta tenker man bare BREEEEEEMS! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Vanesak. Synes ikke det er noe problem å kjøre uten (gjort det mesteparten av tida jeg har kjørt), men jeg foretrekker jo helt klart abs. Bmwe9 har helt rett som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Også er det de av oss som har E36 uten ABS... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Hm, fins E36 uten ABS da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 På jobben har vi Vw Touran 2.0Tdi-140 hest. Den har tydeligvis ESP, abs og sikkert antispinn. Jeg merker faktisk at jeg blir sikkrere når jeg kjører denne. OG Det er ikke positivt ment! Føler faktisk at jeg blir for sikker når tempen er rundt null. Og det syntes jeg er en skummel sikkerhet. I utgangspunktet så ligger bilen ganske bra på veien, men hvor mye esp har slått seg inn vet jeg ikke. Altså vet jeg ikke helt hvor grensen til bilen ligger. Abs- ja takk esp- ellers takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Jeg begynner å bli lei av folks "trygghetsnarkomani"...man kan ikke forsikre seg til et evig liv og man kan ikke forsikre seg til et liv totalt blottet for enhver risiko. Det burde være mulig å bruke hodet og litt sunn fornuft når man beveger seg rundt blandt andre mennesker...også når man kjører bil. Problemet er etter min mening at det er for mange som kjører bil i en nærmest hjernedød tilstand uten å være oppmerksomme eller bevisste i en tilstrekkelig grad. De kjører bil som om de ser på et TV-program...og det gjør at bilprodusentene introduserer den ene "livredderen" etter den andre...som igjen gjør folk enda mindre oppmerksomme eller bevisste. Derfor har bl.a en gammel E30 blitt direkte livsfarlig for folk som ikke interesserer seg for bilkjøring... Dette er jeg klin enig i, folk må beg. å konsentrere seg mer om kjøring og trafikken, enn å mate unger, sette på dvd'er både foran i bilen og baki bilen osv, osv . "Trygghetsnarkomani", he he, litt av en lidelse gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 30 år gamle Simon Chester, Subaru Impreza-eier, spant helt rundt da han forsøkte å styre BMWen gjennom den samme løypa, i samme fart. - BMWen var fullstendig rå, det var umulig å holde den i linjen. Det var som å kjøre en buss, sier han til The Times etter testen. Jeg skjønner ikke helt hvordan denne Skrubaru-eieren kan sammenlikne BMW'en med en buss..... Får ikke dette helt til å stemme.... Om han mener at BMW'en bare går rett frem i svingene, så kan jeg skjønne tankegangen. Men da er det jo sjåføren det er noe galt med, han som bestemmer farta, ikke bilen. Og skulle han mene at bilen bare snurrer, så har han ikke kjørt mye buss, iallefall..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Hm, fins E36 uten ABS da? Ja. Det var ekstrautstyr på ihvertfall firermodellene de første årene. Mulig det var standard på alle med sekser. Jeg hadde ihvertfall på min '91 320ia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå