Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt bilen i over en måned, kanskje to, og lurer derfor på hva jeg skal gjøre nå. Hva er det som trenges vedlikehold, osv? Har ikke gjort noe annet med bilen enn å fylle på bensin.

Dog er det to ting som jeg lurer på, og det er om viftereima må strammes for å få vekk den ekle vinelyden som kommer når den står på tomgang, eller om det må skiftes helt ut. Og, låsen er ubertreg, den sitter fysisk fast i noe.. Noen som har tips om det ? :)

Skrevet

Oljeskift ein gang i ny og ne er ikkje så dumt ;-)

Skifte kjøleveske bør du også gjere kvar gong du teke service på den :-)

Det med viftereima di kan det vere nok å berre stramme den, men vist det ikkje gir seg, ville eg ha bytta den sef.

Låsen kan du prøve å smørre litt, vist ikkje det hjelper, så er det berre å ta ut låsen og gjere den rein og smørre den litt meir og setja inn igjen.. vist det ikkje fungerer skikkeleg da, er det berre å kjøpe ny :-)

Skrevet
Oljeskift ein gang i ny og ne er ikkje så dumt ;-)

Skifte kjøleveske bør du også gjere kvar gong du teke service på den :-)

Det med viftereima di kan det vere nok å berre stramme den, men vist det ikkje gir seg, ville eg ha bytta den sef.

Låsen kan du prøve å smørre litt, vist ikkje det hjelper, så er det berre å ta ut låsen og gjere den rein og smørre den litt meir og setja inn igjen.. vist det ikkje fungerer skikkeleg da, er det berre å kjøpe ny :-)

fortell meg hvorfor det skal være nødvendig å bytt kjøleveske så ofte?

er jo bare tull!

Skrevet

Ok. ikkje så forbanna ofte da, men kvaliteten på kjøleveska blir dårlegare etter kor lenge den står.. Eg pleie å bytte kjøleveske ein gong i halvåret :-)

Men du trenge sef ikkje å bytte før det har gått tre år (det er optimal levetid på kjøleveska).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...