Gå til innhold

Olje og sånt..


ingard
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt bilen i over en måned, kanskje to, og lurer derfor på hva jeg skal gjøre nå. Hva er det som trenges vedlikehold, osv? Har ikke gjort noe annet med bilen enn å fylle på bensin.

Dog er det to ting som jeg lurer på, og det er om viftereima må strammes for å få vekk den ekle vinelyden som kommer når den står på tomgang, eller om det må skiftes helt ut. Og, låsen er ubertreg, den sitter fysisk fast i noe.. Noen som har tips om det ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeskift ein gang i ny og ne er ikkje så dumt ;-)

Skifte kjøleveske bør du også gjere kvar gong du teke service på den :-)

Det med viftereima di kan det vere nok å berre stramme den, men vist det ikkje gir seg, ville eg ha bytta den sef.

Låsen kan du prøve å smørre litt, vist ikkje det hjelper, så er det berre å ta ut låsen og gjere den rein og smørre den litt meir og setja inn igjen.. vist det ikkje fungerer skikkeleg da, er det berre å kjøpe ny :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeskift ein gang i ny og ne er ikkje så dumt ;-)

Skifte kjøleveske bør du også gjere kvar gong du teke service på den :-)

Det med viftereima di kan det vere nok å berre stramme den, men vist det ikkje gir seg, ville eg ha bytta den sef.

Låsen kan du prøve å smørre litt, vist ikkje det hjelper, så er det berre å ta ut låsen og gjere den rein og smørre den litt meir og setja inn igjen.. vist det ikkje fungerer skikkeleg da, er det berre å kjøpe ny :-)

fortell meg hvorfor det skal være nødvendig å bytt kjøleveske så ofte?

er jo bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. ikkje så forbanna ofte da, men kvaliteten på kjøleveska blir dårlegare etter kor lenge den står.. Eg pleie å bytte kjøleveske ein gong i halvåret :-)

Men du trenge sef ikkje å bytte før det har gått tre år (det er optimal levetid på kjøleveska).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...