Gå til innhold

E46 Cab.

fiberkneip
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er ny på dette forumet...

Et spørsmål:

Vurderer å kjøpe meg en 2000-2001mod. BMW 320 E46 Cab.(2.2l/170hk) til sommeren. M-tech.

Er det noen her på forumet som har erfaring med denne bil-typen? Er det noen typiske feil/problemer som bilen er utsatt for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Rekner med Ovex kommer på banen her..han har akkurat en slik bil, meget pen den han har forresten

Her er hans cab

"låner" bildet hos deg ovex :wink:

IMG_2541.jpg

E6 er jo gode biler generelt, så rekner med caben er like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen ska du være..

Ville vurdert å kjøpt cab no på denne tiden vist du har mulighet til det,

dei har ein tendens til å bli dyrere jo nermere sommeren kommer.. :wink:

Jepp den er nydeleg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heilt oversett denne tråden

(trudde den var min!!??)

E46 Cab er etter min meining ein meget komplett bil. Er ein bil med all dei køyregleden som ein 3-serie BMW gir + at den kan gi deg ei naturoppleving av dei skjeldne.

Motoren kler bilen godt, og passar norske forhhold (og bensinprisar) fint. Spanderar du på deg ein hardtop og så vert dette ein fullverdig bil og om vinteren.

Feil:

Sikkert standar 3-serie feil.. (kanskje rustproblema på panser..utan at min har antydning til noko slikt)

Ellers så er det vel eit kjent problem med cab / coupé at microbrytarane i dørane (som gjer at vindu går ned 1 cm når du opnar døra for så å gå opp i pakkninga igjen når du lukkar døra) juksar litt av og til. Her trengst det rensing og smørjing.

Ellers så veit eg ikkje noko....

Trur det er ein bil du vert svært glad i....det er i alle fall eg!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil:

Sikkert standar 3-serie feil.. (kanskje rustproblema på panser..utan at min har antydning til noko slikt)

Min har litt rust i panseret, men jeg tror det blir fikset på uten kostnader.

Min også, garantisak.

Jeg har litt problemer med sentrallås på passasjerside, den er litt treig, spesielt når det er kaldt.

Pluss litt rust på bakluke.

Ellers en helt KONGE-bil!!!

Velkommen til forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 cab er en sinnsyk flott bil, holdt på å kjøpe meg en slik selv, med det ble E90 istedet.

Men vet at når sommeren kommer da vil jeg rive meg i håret!

2000 model og 320, da sliter du, i 00 kom vel 323, også med 170 hk (på papiret)

Disse ligger på omtrent samme pris, 00 323, 01 320.

Nydelig bil hvertfall, lykke til.

Men som med alle sesongvarer, er det kjøpers marked fra sensommeren til jul ca... så skal du ha deg en cab, bør du være rask.

Husk også at det kommer en E90 cab, sannsynligvis med fast tak, så verditapet kan bli betydelig ved å kjøpe på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med sentrallås på passasjerside, den er litt treig, spesielt når det er kaldt.

Pluss litt rust på bakluke.

Rust på bakluke hadde jeg.. det byttet de uten problem.. Bare husk å sjekke før rustgarantien går ut (er vell 6 år?).. det skal ikke store bobblene til før de bytter det for deg..

Passasjerdøren min og låsen frøys igjen en dag det var veldig kaldt.. men har ikke hatt problemer med sentrallåsen.

Et annet "problem" med disse bilene fra 2001 og oppover er dørhåndtakene.. disse draes oppover istedet for rett ut.. mange prøver å dra de rett ut hvis de ikke er kjent med bilen.. og da blir de slitt hvis folk er hardhendte.. Kan bli så slitte at det blir vanskelig å åpne etterhvert.. en av bilene jeg prøvekjørte før jeg bestemte meg for denne var slik.. Min har også litt slark, men ikke så mye.

Det er nok en morsom bil med alle motoralternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...