Fredrik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Teddysen, håper ihvertfall alt går i ordren med salget da. Utrolig kjipt om du girer deg sånn opp og noe går skeis! Har opplevd det selv.. med Norge (eller DK) som utgangspunkt så vert det km av slikt! _Tror_ det var .no som var basen på de tider.. Oslo var basen før 1999 og ferger har jeg aldri likt...så da ble det noen mil hver gang vi skulle ned til kontinentet. Forøvrig er jeg i dag glad for at jeg totalt brukte et par år på veiene med de forskjellige Porschene. På midten av 80-tallet var Autobahn stadig relativt tom og f.eks de franske landeveiene var det reneste Nirvana for en fyr med en Porsche. For 15-20 år siden var spontane turer på kryss og tvers i Europa absolut realistisk å gjennomføre uten kø og overfylte veier...Porschene kunne med andre ord strekke litt ut og brukes til det de konstruert for... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Begynn å drikk, so legge du deg torsdagskveld, og hente bilen fredagen... Ei lita fylle er alltid kjekt... Du kan ta feiringa på ny bil på forhånd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 På midten av 80-tallet var Autobahn stadig relativt tom og f.eks de franske landeveiene var det reneste Nirvana for en fyr med en Porsche. For 15-20 år siden var spontane turer på kryss og tvers i Europa absolut realistisk å gjennomføre uten kø og overfylte veier...Porschene kunne med andre ord strekke litt ut og brukes til det de konstruert for... Velger man "riktige" årstider tror jeg ikke kø er et stort problem nå heller..? Det er veldig lenge siden jeg har bila lenger enn til Hamburg, men de gangene det har vært utenom sommerferiene har det ikke vært ille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Velger man "riktige" årstider tror jeg ikke kø er et stort problem nå heller..? Det er veldig lenge siden jeg har bila lenger enn til Hamburg, men de gangene det har vært utenom sommerferiene har det ikke vært ille. Vi har igjen kjørt litt nedover kontinentet de siste to-tre årene (bl.a til sommerhuset i Syd-Frankrike) og min erfaring er at man kan være heldig å unngå kø i Tyskland/Sveits/Frankrike hvis man bevisst styrer unna de store reisedagene (gjelder hele året), men vi kjørte f.eks hjem fra ferie i fjor (ikke en stor reisedag) og møtte en 15-20 Km lang kø i motgående kjørebaner ved Hannover klokken 4 om natten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 "Stau" er noe herk, og oppstår på de merkeligste steder og tidspunkt, har jeg lagt merke til. Skal tydeligvis lite til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 "Stau" er noe herk, og oppstår på de merkeligste steder og tidspunkt, har jeg lagt merke til. Skal tydeligvis lite til. Ja det skal åpenbart lite til når Autobahnsystemet er så overbelastet som det er... det er ikke uvanlig med over 15 Km lange køer gjennom Tyskland på de mest viktige strekningene som f.eks Autobahn A5/A7 nord/syd. Sveits har dessverre også utviklet seg til en flaskehals de senere årene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Kor lang tid bruke du på å køyre ned til Tyskland?? Har vurdert ein liten roadtrip i sommer, men har hørt at det ikkje er så fint i Tyskland... Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Kor lang tid bruke du på å køyre ned til Tyskland?? Har vurdert ein liten roadtrip i sommer, men har hørt at det ikkje er så fint i Tyskland... Stemmer det? hvor i tyskland skal du? det er veldig mange fine plasser i tyskland! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Kom med forslag du. Den plassen som er nærmest norge... Nokon fine plassa å anbefala? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Kom med forslag du. Den plassen som er nærmest norge... Nokon fine plassa å anbefala? Du kjører til Oslo, tar et cruise til Kiel og kjører 80 km til Lübeck, 100 Km til Hamburg eller 350 Km til Berlin...alle de tre byene kan absolut anbefales... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå