Gå til innhold

1000hk E36 M3 kit


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen 1000hk kit er holdbare... :roll:

Dissa gutta har fått mye pepper for å ikke vise testresultater og bremseeffekt i benk. PPF Artan påsto at de aldri i verden kunne klare så mye. Tyrkerne ble litt sure å hacka siden dems :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen 1000hk kit er holdbare... :roll:

Dissa gutta har fått mye pepper for å ikke vise testresultater og bremseeffekt i benk. PPF Artan påsto at de aldri i verden kunne klare så mye. Tyrkerne ble litt sure å hacka siden dems :lol:

"Limmet" i Sverige driver å bygger på S50B30. Sjekk alt han gjort. Hvis de folka som driver å bygger dissa motora ikke vil legge frem bremsepapirer, er det et svar på at dette kittet ikke gir 1000hk.

Motoren til Limmet:

Motor:

E36 M3 3Liter(S50B30) med aktiverad variabel insugskam (vanos).

Bottendel:

Oljekylda kolvar. Block borrat 0,5mm, fräst för pyramidringar som cylindertätning med evakueringskanaler.

Pinnbultar till topplock och ramlager.

Ramlagerbultar uppdaterade till M12.

Original vevaxel.

10mm stödgördel.

JE Custom kolvar, kompressionförhållande 8,0:1.

Molybelagda skört, gasportade övre ringland, ”accumulator groove” mellan 1:a och 2:a ring.

Custom kolvbultar i verktygsstål.

Totalseal gapless kolvringar. Nitrerade övre ringar.

Custom Carrillo vevstakar med SPS ”multiphase” bultar.

Topp:

Portad, större avgasventiler, modifierade förbränningsrum (utfört av NLR).

Mirafrästa säten med specialstål (M Bohlin).

Original kamaxlar.

Ombyggt original plenum med 2st 50mm Tial blowoff ventiler, internt modifierat för korrekt fördelning.

Hembyggt rostfritt grenrör 48mm, twin entry design, 2st 38mm Tial wastegates.

Turbo:

STS SRX1000+, Ombyggd och lättad av NLR.

71,5 mm kompressor inducer, 140mm slanganslutning.

4” downpipe, 3,5” avgas.

Kylning:

Ombyggd lastbilsintercooler, dubbla cellpaket.

3” inlopp, 3,5” utlopp.

Bränslesystem:

1600cc Spridare.

AN10 matarledning,

Weldon bränslepump 2345 980 l/h@5bar.

Weldon tryckregulator 2040.

30 liters fuelcell.

Y-Block från NUKE Perfomance.

Bränsle: E85.

Styrsytem: Haltech E11 V2, mappad av Mats Ivarson..

NLR AMS 1000 Laddtryckstyrning.

Motorn bromsad och mappad hos svensk turboservice AB (Ic test).

309hk/330nm utan turbo.

Motorn misstände tyvärr när vi gick på med laddtryck efter 5000rpm.

814hk/1075nm vid 1,7bar @ 5000rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limmet sin E30 er heftig den, bra med hk..!

Men tilbake til topic:

Vidar Strand's M5 fungerte veldig bra med over 1000hk...hvor mye han måtte vedlikeholde den må du nesten spørre han om selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limmet sin E30 er heftig den, bra med hk..!

Men tilbake til topic:

Vidar Strand's M5 fungerte veldig bra med over 1000hk...hvor mye han måtte vedlikeholde den må du nesten spørre han om selv.

Har hørt at han må overhale toppen ofte, men vet ikke hvorfor. Kanskje noen vet hvordan det er med holdbarhet på disse 1000hk+- bmw'ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limmet sin E30 er heftig den, bra med hk..!

Men tilbake til topic:

Vidar Strand's M5 fungerte veldig bra med over 1000hk...hvor mye han måtte vedlikeholde den må du nesten spørre han om selv.

Har hørt at han må overhale toppen ofte, men vet ikke hvorfor. Kanskje noen vet hvordan det er med holdbarhet på disse 1000hk+- bmw'ene?

Med tanke på hvor store problemer Audi hadde med å konstruere Bugatti Veyron så den ble rimelig pålitelig...tror jeg absolut ikke en hjemmesnekret BMW med 1000 HK har den beste holdbarheten... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså,det som han svensken hadde gjort var jo bortimot akkuratt det samme som de andre,og hvis han klarte over 800 gamp med feiltenning over 5000rpm så hvorfor skulle ikke de klare 1000 på over 8000rpm?

utifra siden deres så virka jo hele greia skikkelig gjort.bedre enn det som er lagt fram fra han svensken her syns eg.

40000km kan jo muligens være troverdig før overhaling,men det hørtest litt optimistisk ut syns jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder nok den bare det er nok flow i manifoilen og den ser ganske stor ut så det er det nok.

Grenrør har nok mest hensikt på N/A motorer. Der hjelper lik lenge på rørene å tømme sylinderne for eksos før ny luft suges inn.

Men var litt skeptisk til den jeg også. Er ikke helt i stil med 1000 hk.

Det jeg er enda mer skeptisk til er hvor mye turbo lag det blir med en så stor turbo plassert så langt fra eksos siden av motoren. Burde vært en mindre turbo plassert ved eksosmanifoilen som hjelper før den store turboen får opp trykket.

Men 1000 HK i en sånn motor er nok veldig godt mulig å få til med nok motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...