Fredrik Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 hehe, ja. men synes du bilen er ok? har lyst på 5 serie, og den her treffer bra. har ikkje helt blitt enig med selger enda om pris, men håper på det går bra ka du synes om imolarød? har ikke sett den "live" før. Ser den bra ut? Jeg liker bilen og jeg mener også at M54B22 motoren er en fantastisk fin konstruksjon, men jeg er usikker på hvordan denne motoren passer til en E39 med automatgear. BMW sier at den skal klare 0-100 Km/t på 10,2 sekunder (omtrent som min E46 318dT med 115 HK og manuelt gear) og en topphastighet på 220 Km/t (omtrent som E46 318i i med 143 HK). Jeg har ingen problemer med disse ytelsene til daglig, men hva mener du ? Det jeg absolut ikke har sansen for er at det gjennomsnitlige bensinforbruket er så høyt som 0,99 liter/mil i hht. BMW. På norske veier og med en relativt tung ungdommelig høyrefot betyr det ganske sikkert at forbruket realistisk er i området 1,1-1,2 liter/milen...og det svir i lengden når regningen skal betales. Jeg liker E39 i kombinasjon med fargen rød, men siden det kun er tre andre tilsvarende modeller i Norge er jeg ikke sikker på om det er så mange andre som liker denne fargen på en E39... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 Hva er galt med denne: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=159279#159279 eller denne: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=155152#155152 tråden? Det må vel være mye bedre å samle all info på et sted. Sikkert lettere å få noen tips da. av erfaring her på forumet, så gir "gamle linker" lite respons, der en har side 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. ingenting i veien med dei ellers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 hehe, ja. men synes du bilen er ok? har lyst på 5 serie, og den her treffer bra. har ikkje helt blitt enig med selger enda om pris, men håper på det går bra ka du synes om imolarød? har ikke sett den "live" før. Ser den bra ut? Jeg liker bilen og jeg mener også at M54B22 motoren er en fantastisk fin konstruksjon, men jeg er usikker på hvordan denne motoren passer til en E39 med automatgear. BMW sier at den skal klare 0-100 Km/t på 10,2 sekunder (omtrent som min E46 318dT med 115 HK og manuelt gear) og en topphastighet på 220 Km/t (omtrent som E46 318i i med 143 HK). Jeg har ingen problemer med disse ytelsene til daglig, men hva mener du ? Det jeg absolut ikke har sansen for er at det gjennomsnitlige bensinforbruket er så høyt som 0,99 liter/mil i hht. BMW. På norske veier og med en relativt tung ungdommelig høyrefot betyr det ganske sikkert at forbruket realistisk er i området 1,1-1,2 liter/milen...og det svir i lengden når regningen skal betales. Jeg liker E39 i kombinasjon med fargen rød, men siden det kun er tre andre tilsvarende modeller i Norge er jeg ikke sikker på om det er så mange andre som liker denne fargen på en E39... Ja, skulle spesifisert det med at det er 3 i landet, det er 3/4 i landet som er solgt nye. Da er det ikkje med dei som er impotert. Og det finnst sikkert fleire i andre fargekombinasjoner brilliantrot, hellrot, osv,. Til motoren: eg har aldri hatt rekke 6 i noen av dei 4 forrige bmwer eg har hatt FLAUT, hehe. Bensinforbruk: seff er det kansje meir økonomisk med diesel og en strikkmotor på 1,6 ( bensin ). Bensinforbruket kan kansje, hehe, forsvares med at eg ikkje bruker bilen til jobb, har firmabil. Men den drikker nok litt bensin ja, men da eg først skal ut å kjøre må eg kjøre 2,5 mil for å komme til "sentrum" og da blir det vel litt meir rekna som "langkjøring" Men for all del, det er en tørst bil ( alt etter kjøring ) Men det som er viktig for meg, er at eg kan selge denne bilen neste år, uten å måtte selge skjorta mi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Motoren er Kjempefin til 99,3% av all kjøringen du skal bedrive. Det er de gangene du virkelig ønsker at ting skal flytte seg med voldsom kraft og heftighet at den absolutt ikke er noe særlig. man må ta den for det den er, og ikke noe annet. en fantastisk god bil, men på ingen måte noen ræcer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 kjørte forleden dag en 523i 97mod. synes den gjekk greitt. Korleis er den vs. 02. 520i 2,2 170 hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 kjørte forleden dag en 523i 97mod. synes den gjekk greitt. Korleis er den vs. 02. 520i 2,2 170 hk? E39 523i har en M52B25 motor...dvs. en rekkesekser på 2,5 liter, 170 HK (eller trolig ca. 185 HK) ved 5500 rpm og 245 Nm ved 3950 rpm. 520i har som kjent M54B22 motoren på 170 HK ved 6100 rpm og 210 Nm ved 3500 rpm. Jeg ville heller ha kjøpt en 523i, men det er mest pga. dreiemomentet i relasjon til en tung bil og ikke så mye pga. hvor hurtig den er f.eks 0-100 Km/t. Aberet med din påtenkte E39 520ia er altså automatgearet i kombinasjon med en tung bil og et relatitvt beskjedent dreiemoment. Kan du leve med det er det imidlertid en fantastisk fin bil... ...Hvis poenget er å kjøpe en bil som er lett å selge igjen skal du ikke kjøpe denne røde 520i´en med automatgear...da skal du heller kjøpe en sort/sølv/blå E39 525d Touring med automatgear... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 nja, ikke for en sånn bil, men det er mye penger sånn generelt! ja, men så lenge du har sikkerhet i det du kjøper, så er det jo greitt du kan selge og vips så er du gjeldsfri Sikkerhet i bilen har du vel egentlig ikke.. Bilen er en måte å garantert tape mye penger på.. Så endel må du nok regne med å tape, antageligvis mer enn det du betaler ned på lånet. Men det er moro med bil. Og den var forøvrig fortsatt meget fin den bilen der.. Så løp pent og kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Hvorfor ikke ? ...bare du kan avgjøre om dette er bilen for deg... tenkte på prisen, kommer til å selge den neste år. og vil ikke tape så veldig mye penger, og dette burde vel være en grei bil å selge seinare? ...bilen ser flott ut, men at det er ein sparegris trur eg ikkje...ikkje mange bilar som er det, heller ikkje denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Hvis poenget er å kjøpe en bil som er lett å selge igjen skal du ikke kjøpe denne røde 520i´en med automatgear...da skal du heller kjøpe en sort/sølv/blå E39 525d Touring med automatgear... Denne uttalelsen støtter jeg fullt ut! 520i er jo også en modell som det er mange av i Norge, så det er også negativt for verdien. Sånn generelt så er hvite og røde biler vanskligere å selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nisse Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 bilen er det jo absolut ingenting å sei på, så kvifor ikkje?? første mann til mølla, slå til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Denne fargen er bare nydelig. Kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 imolarot er jo en fantastisk fin farge. Det "faktum" at røde biler er vansklige å selge, men nå er det jo ufattelig mykje "stygge" og blasse farger da. Har vært 3 imolarød e39 til salgs dei siste vekene og, alle er blitt solgt. Eller det spørs det, ka eg bestemmer meg for om det blir 2 eller 3. hehe. men rødt, er jo sportslig farge? Dei andre fargane til bmw, brilliantrot feks, den hadde eg på en e36 og den var ganske kjedelig rødfarge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 imolarot er jo en fantastisk fin farge. Det "faktum" at røde biler er vansklige å selge, men nå er det jo ufattelig mykje "stygge" og blasse farger da.Har vært 3 imolarød e39 til salgs dei siste vekene og, alle er blitt solgt. Eller det spørs det, ka eg bestemmer meg for om det blir 2 eller 3. hehe. men rødt, er jo sportslig farge? Dei andre fargane til bmw, brilliantrot feks, den hadde eg på en e36 og den var ganske kjedelig rødfarge. Det virker som om du har lyst til å kjøpe bilen...hva hindrer deg ? ...og hva mener du evt. selv er negativt med bilen ? ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 er litt usikker på om eg skal ta den. er egentlig bare det. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Jeg syns du skal kjøpe den. Løp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå