Gå til innhold

Må subben innspilles?


Anbefalte innlegg

hey! lurte på om subben skal innspilles. har 2 12tommer rockford.?

Trenger svar kjapt..

På forhånd Takk! :D

Bare å blåse på det. Eneste som forandrer seg etter hvert er at det blir bedre lyd når opphenget blir mykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. lik så greit å innspill litt kanskje da.. hvor lenge sånn ca?

Innspillningsperioden er 10timer+++ Er ikke noe som direkte heter "å spille inn" da du ikke gjør annet enn å spille vanlig. Innspillingen går raskere jo høyere du spiller, da opphenget da får "ristet seg" mer......

Gratulerer med ny sub :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Innspilling" av høyttalere tar ofte 100-150 timer. Det er ikke gjort over natta.

Men siden baksetemusikk og diskotek på 80- og 90-tallet har forsynt seg av min hørsel, tilhører jeg nok ikke den elite som er i stand til å høre forskjell på en høyttaler som ikke er innspillt og en som er det. Som ^B^M^W^ sier, er det bare å spille på vanlig måte. Fullt øs de første 10-15 timene er likevel ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sub skal spilles inn minimum 100 timer.. skal aldri pøse på med lyd til å begynne med. membranen skal løsne sakte men sikkert etterhvert som lydgraden økes. begynn helt rolig for så å justere opp volumet etterhvert. men husk å aldri spill den på forfult før min 100 timer. korrekt innspilling = bedre lyd å lengre levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare montere å gi full guffe.. innspilling har ingen ting på si på elementets holdbarhet, eller fremtidige ytelse..

Som noen andre har sagt: Høyttaleren vil endre sin "oppførsel" litt etter som oppheng og slikt blir mykere, men det vil gi samme utfall om du spiller full guffe, eller forsiktig... ikke noe å bry seg om, men hvis det får deg til å føle deg bedre.. Så er det jo bare å ta det rolig i starten.. :)

En grunn til at mange forhandlere forteller om inspillingstid er pga disse endringene i elementets karakter.. så ikke de kresene kundene skal komme å klage fordi det låter rart med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si meg enig med deg der næi... menbranen skal løsne ordentli. hvist dette er for stiv å du gir full guffe kan du risikere at den sprekker... Full guffe med engang = 50 % nedsatt levetid minst...

Hva baserer du det du skriver her på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...